Skal jeg ringe til fødegangen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
L&V skriver:

Det fik jeg os i min 2. Graviditet så længe din vågt ik stiger helt åndsvagt hurtigt og du ligner en hval fra morgen til aften pga af væske så ville jeg ik gøre noget..

Væske i fødderne er faktisk os normalt i ikke gravid tilstand om aftenen og især når der er varmt

Hmm, jeg har bevidst undgået vægten i et godt stykke tid

Men vidste ikke man kunne få væske i fødderne uden at være gravid - det må jeg da fortælle min søster som ikke kan forstå hendes fødder er blevet så store  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
mor:) skriver:

Halløj derude 

Mine fødder er hævet meget op henover natten. Jeg har samtidig fået ret ondt i min venstre fod. Jeg har også en mistanke om at mine ben også er lidt hævet, da jeg ikke havde nemt ved at komme ned i mine bukser. 

Det må jo betyde at jeg har en del vand i kroppen, men hvad skal man være opmærksom på? Hvornår skal man ringe til fødegangen? 

På forhånd tak for hjælpen 

Det er så normalt. Jeg følte at jeg gik på nålepuder, det gik så ondt i fødderne. Jeg lignede også et æble med fødder tilsidst

Anmeld

16. juli 2014

L&V

Hmm, jeg har bevidst undgået vægten i et godt stykke tid

Men vidste ikke man kunne få væske i fødderne uden at være gravid - det må jeg da fortælle min søster som ikke kan forstå hendes fødder er blevet så store  

Ork jo det får jeg tit især hvis jeg er i byen og har siddet meget eller danset så er det bare med at beholde skoene på ellers får jeg dem aldrig på igen

Anmeld

16. juli 2014

Det er så normalt. Jeg følte at jeg gik på nålepuder, det gik så ondt i fødderne. Jeg lignede også et æble med fødder tilsidst

Hehe - åh nej dog. Så håber jeg ikke jeg går over tid. Nu har jeg skulle være sengeliggende en stor del af min graviditet. Nu hvor jeg endelig kan gå, så vil jeg også gerne kunne gå 

mange tak for svar

Anmeld

16. juli 2014

Christine

Ih tusind tak for svar. Der lyder ikke som jeg har noget at bekymre mig om 

men ja det er da ulideligt i den her varme

Det var da så lidt!

Jeg håber du kan holde de sidste par uger ud, men kan godt forstå at det er virkelig hårdt!

Så det gælder bare om at kalde på kolde drikke osv. fra manden eller hvem du nu er i nærheden af, så du får væske nok (ved dog ikke om det hjælper på benene, men det er da rart i varmen)  

Måske hjælper det lidt at have benene oppe - eller måske få dem masseret 

Anmeld

16. juli 2014

L&V skriver:

Ork jo det får jeg tit især hvis jeg er i byen og har siddet meget eller danset så er det bare med at beholde skoene på ellers får jeg dem aldrig på igen

Haha 

Anmeld

16. juli 2014

Christine skriver:

Det var da så lidt!

Jeg håber du kan holde de sidste par uger ud, men kan godt forstå at det er virkelig hårdt!

Så det gælder bare om at kalde på kolde drikke osv. fra manden eller hvem du nu er i nærheden af, så du får væske nok (ved dog ikke om det hjælper på benene, men det er da rart i varmen)  

Måske hjælper det lidt at have benene oppe - eller måske få dem masseret 

Får ham nok ikke til at massere dem hehe. Men du har nok ret i at man nok skal hvile dem lidt

Anmeld

16. juli 2014

Hullabullabulla

Hvis du pludselig får hovedpine eller bliver svimmel skal du ringe.. Jeg gik i 2 uger med meget ophobning af væske og hovedpine , og fik også af vide at det var helt normalt - men til en vækstscanning 34+6 nævnte jeg det, fik målt blodtrykket og fik konstateret ssf. Lå indlagt 14 dage og blev sat igang 36+5.

Husk at lytte til dig selv, og ring hellere en gang for meget end en gang for lidt!

Anmeld

16. juli 2014

Britt88 skriver:

Hvis du pludselig får hovedpine eller bliver svimmel skal du ringe.. Jeg gik i 2 uger med meget ophobning af væske og hovedpine , og fik også af vide at det var helt normalt - men til en vækstscanning 34+6 nævnte jeg det, fik målt blodtrykket og fik konstateret ssf. Lå indlagt 14 dage og blev sat igang 36+5.

Husk at lytte til dig selv, og ring hellere en gang for meget end en gang for lidt!

Var det fg der mente at hovedpine samt væske var normalt?

Havde du konstant hovedpine eller var det mere i ny og næ? 

Anmeld

16. juli 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ville kontakte lægen i morgen, så du lige ka få tjekket blodtryg og urin.

I min første graviditet vågnede jeg op med mega meget vand i kroppe, nærmest fra den ene dag til den anden. Det var i uge 30. Da jeg så var ved jordmor i uge 32+2-3 stykker blev hun noget bekymret, også fik jeg tjekket blodtryg og urin, som viste at jeg havde begyndene ssf. Jeg var indlagt i 1 1/2 uge, hvor de lavde kontroller på mig 3 gange om dagen. Jeg endte med at få aks i uge 34+ fordi det havde udviklet sig til hellp. Jeg havde ik andre symptomer end pludselig meget vand i føderne, ansigtet og hænder. Det var først den dag thea kom, at jeg fik alle de andre symptomer. Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.