Skal jeg ringe til fødegangen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.964 visninger
24 svar
7 synes godt om
16. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Halløj derude 

Mine fødder er hævet meget op henover natten. Jeg har samtidig fået ret ondt i min venstre fod. Jeg har også en mistanke om at mine ben også er lidt hævet, da jeg ikke havde nemt ved at komme ned i mine bukser. 

Det må jo betyde at jeg har en del vand i kroppen, men hvad skal man være opmærksom på? Hvornår skal man ringe til fødegangen? 

På forhånd tak for hjælpen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2014

Michella2

mor:) skriver:

Halløj derude 

Mine fødder er hævet meget op henover natten. Jeg har samtidig fået ret ondt i min venstre fod. Jeg har også en mistanke om at mine ben også er lidt hævet, da jeg ikke havde nemt ved at komme ned i mine bukser. 

Det må jo betyde at jeg har en del vand i kroppen, men hvad skal man være opmærksom på? Hvornår skal man ringe til fødegangen? 

På forhånd tak for hjælpen 

Må jeg spørge om hvad du vil med fg?

forstår ikke helt hvor du vil hen med indlægget 

Anmeld

16. juli 2014

Michella2 skriver:

Må jeg spørge om hvad du vil med fg?

forstår ikke helt hvor du vil hen med indlægget 

jamen jeg spørge egentlig om det er nogen faresignaler at hæve meget så pludseligt samt kun have ondt i den ene fod. Eller om det er helt normalt ved vand i kroppen. 

Anmeld

16. juli 2014

Michella2

jamen jeg spørge egentlig om det er nogen faresignaler at hæve meget så pludseligt samt kun have ondt i den ene fod. Eller om det er helt normalt ved vand i kroppen. 

Aaah på den måde 

Hvor langt er du da henne?

umiddelbart vil jeg ikke være nervøs over lidt hævelser. Jeg lignede en badebold til sidst, og hævede helt vildt hurtigt op pludseligt.

men får du også hovedpine og andre ting, så giv et kald, og i så fald hvis du gerne vil have ro i hjertet, så ring også 

Anmeld

16. juli 2014

Christine

Jeg tror det er normalt. 

Hvis det er svangerskabsforgiftning du er bange for, så tror jeg stærk hovedpine og trykken for brystet samt megen væskeophobning er faresignaler.

Kan selv huske det fra 2011 hvor min søn blev født 12. juli, det var SÅ hårdt at være højgravid i varmen og jeg følte også at mit ene ben hævede mere end det andet. Fik at vide at det er normalt.

Hvis det er blodprop du tænker, så tror jeg du ville have det dårligt udover ondt i foden. For mig var det i hvert fald ufarligt, men vildt ubehageligt. Varmen gør væskeophobningen så meget værre 

Anmeld

16. juli 2014

Michella2 skriver:

Aaah på den måde 

Hvor langt er du da henne?

umiddelbart vil jeg ikke være nervøs over lidt hævelser. Jeg lignede en badebold til sidst, og hævede helt vildt hurtigt op pludseligt.

men får du også hovedpine og andre ting, så giv et kald, og i så fald hvis du gerne vil have ro i hjertet, så ring også 

Nej synes ikke jeg har hovedpine jeg er 37+4. 

nu har du givet mig ro i hjertet

Blev da helt bekymret da jeg så mind fødder

Anmeld

16. juli 2014

tweety2060

Hvor langt er du?
Altså umiddelbart tænker jeg at det det er meget normalt med væske i kroppen på et tidspunkt i graviditeten. .... men det kan også være tegn på ssf. ... er du i tvivl så ring og snak med dem. Så kan de guide dig og vurderer om du skal handle i dag eller. ..
God bedring

Anmeld

16. juli 2014

Christine skriver:

Jeg tror det er normalt. 

Hvis det er svangerskabsforgiftning du er bange for, så tror jeg stærk hovedpine og trykken for brystet samt megen væskeophobning er faresignaler.

Kan selv huske det fra 2011 hvor min søn blev født 12. juli, det var SÅ hårdt at være højgravid i varmen og jeg følte også at mit ene ben hævede mere end det andet. Fik at vide at det er normalt.

Hvis det er blodprop du tænker, så tror jeg du ville have det dårligt udover ondt i foden. For mig var det i hvert fald ufarligt, men vildt ubehageligt. Varmen gør væskeophobningen så meget værre 

Ih tusind tak for svar. Der lyder ikke som jeg har noget at bekymre mig om 

men ja det er da ulideligt i den her varme

Anmeld

16. juli 2014

L&V

Det fik jeg os i min 2. Graviditet så længe din vågt ik stiger helt åndsvagt hurtigt og du ligner en hval fra morgen til aften pga af væske så ville jeg ik gøre noget..

Væske i fødderne er faktisk os normalt i ikke gravid tilstand om aftenen og især når der er varmt

Anmeld

16. juli 2014

tweety2060 skriver:

Hvor langt er du?
Altså umiddelbart tænker jeg at det det er meget normalt med væske i kroppen på et tidspunkt i graviditeten. .... men det kan også være tegn på ssf. ... er du i tvivl så ring og snak med dem. Så kan de guide dig og vurderer om du skal handle i dag eller. ..
God bedring

Jeg er 37+4. Men  kan se ud fra hvad de andre bruger skriver at det vidst er helt normalt. 

Tusind tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.