Er jeg skruk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.414 visninger
19 svar
5 synes godt om
16. juli 2014

HappyOne

Hej alle.

Jeg er 20 (21 til september) og har lige søgt ind på universitet med opstart i september. Min kæreste er 22 og selvstændig vognmand. Jeg har lige testet positiv. Hvad tænker i? Er det skørt at beholde når man lige har søgt ind? Vi har været sammen i 5 år og boet sammen i 3 år. Min kæreste er meget i tvivl, men jeg il utrolig gerne når jeg lige har testet positiv.

Håber i kan hjælpe lidt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2014

Babybrain

Jeg synes ikke, at spørgsmålet er om det er "skørt" at beholde barnet fordi du lige har søgt ind på en uddannelse. 

Men snare om du/I er klar til at tage vare på det og at blive forældre. 

Om du føler, at du vil kunne komme igennem en evt. abort.

Jeg kan ikke rigtig blive klog på, om du er klar og har lyst til at få barn nu, og blot stiller spørgsmål til tidspunktet i forhold til din eventuelle uddannelse, hvis du bliver optaget. Eller om du og din kæreste er i tvivl generelt.

Anmeld

16. juli 2014

HappyOne

Er klar til at tage både ansvar og rollen det kræver.

Jeg er medlem af en anden gruppe hvor folk siger det er skørt hvis jeg gør det, derfor spørgsmålet

Jeg fik en abort for 2 år siden som jeg stadig ikke er kommet over, så ved jeg ikke vil kunne gå igennem en igen.

Hvis det stod til mig havde jeg taget beslutningen, men jeg synes min kæreste virker meget usikker, jeg håber lidt det er fordi det er første gang, men når jeg spørge ham, siger han at det er meget svært at forklare.

Anmeld

16. juli 2014

Babybrain

Umiddelbart så har du jo næsten allerede taget din beslutning 

Jeg ville ikke sige, at det er så skørt. Synes det er mere skørt at få abort "bare fordi det ikke lige passer", hvis man ikke føler, at det er det rigtige.

Du og din kæreste må prøve, at tage en snak om det. Og han må prøve at sætte ord på, hvor hans usikkerhed ligger. Så I ved, hvordan I begge har det i det her, da det jo har afgørende betydning for jeres liv og forhold.

Anmeld

16. juli 2014

HappyOne

Tak fordi du siger det ikke er skørt, det er du en af de første der har sagt. Vi skal snakke om det i næste uge når han kommer hjem igen, og så håber jeg inderligt at det bare er fordi han er nervøs   

Anmeld

16. juli 2014

Babybrain

Jeg er måske selv lidt skør.  Jeg er skal starte på en deltidsuddannelse i september og skal føde i december. 

Siden jeg fandt ud af jeg var gravid, så er det barnet der kommer i første række og så må jeg bare indrette de planer jeg havde, på den måde det nu passer ind. 

Håber I finder ud af det sammen

Anmeld

16. juli 2014

HappyOne

Babybrain skriver:

Jeg er måske selv lidt skør.  Jeg er skal starte på en deltidsuddannelse i september og skal føde i december. 

Siden jeg fandt ud af jeg var gravid, så er det barnet der kommer i første række og så må jeg bare indrette de planer jeg havde, på den måde det nu passer ind. 

Håber I finder ud af det sammen

Det er dejligt for dig, det er også sådan jeg tænker. 

Det kan jo godt lade sig gøre med begge dele  

Anmeld

16. juli 2014

BinaMor

jeg syntes absolut at det er 100% mere "skørt"(??) at få en abort på baggrund af de grunde du beskriver.

held og lykke

Anmeld

16. juli 2014

Babybrain

vBirgitte skriver:

Det er dejligt for dig, det er også sådan jeg tænker. 

Det kan jo godt lade sig gøre med begge dele  

Ja, det er jeg også sikker på det kan, da det er et fjernstudie, men jeg har også et fuldtidsjob, jeg skal vende tilbage til efter barsel, så indtil videre er det lidt nervepirrende, om jeg kan klare det hele. Men det kan jeg jo finde ud af hen ad vejen. 

Anmeld

16. juli 2014

HappyOne

BinaMor skriver:

jeg syntes absolut at det er 100% mere "skørt"(??) at få en abort på baggrund af de grunde du beskriver.

held og lykke

Det synes jeg nemlig også. 

Tror bare jeg skal melde mig ud af den anden gruppe, I er jo meget mere forstålige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.