Jeg synes det er spændende at følge jeres debat.

Medens jeg arbejdede på etnisk jobteam oplevede jeg rent faktisk gravide fastende muslimer, så det forekommer altså.
Men jeg oplevede også et par kvinder skælde deres medsøstre huden fuld, netop fordi de fastede som gravide.
Man kan jo sige at det ikke burde være et problem med faste fra solnedgang til solopgang..men det er det altså her i Skandinavien om sommeren, hvor det kun er ganske kort tid solen er væk..så her er det et seriøst problem.
Det er da rigtigt at det ikke burde være et problem, hvis man sammenligner gravide der har graviditetkvalme med fastende kvinder...men der ER rent faktisk en stor forskel.
Kvinder med graviditetkvalme frigør nogle stoffer som forhindrer alt for stort tab af forskellige stoffer, så der skal ret så stor faste til før det bliver et problem....men det gør gravide fastende kvinder ikke.
Her tapløber alverdens vigtige stoffer ud med urin, sved osv, og de bliver ikke bremset, så derfor mister de mere.
Men igen...jeg lagde artiklen ind, fordi jeg synes den er interessant, og fordi jeg tænkte, at det kunne være et spændende emne til debat..og fordi jeg tænkte at det kunne være en lille advarsel til I medsøstre, der er muslimer.

Anmeld