Faste under Ramadan skader fosteret!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
-Sigrid- skriver:

Der tager fosteret af mors... Og tvivler lidt på at fosteret tænker 'jamen det er jo Ramadan, så derfor tager jeg ikke føde til mig' eller 'min mor er meget syg, så derfor tager jeg hendes næring' 

Men det gør barnet jo også mens moderen faster under ramadanen???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2014

-Sigrid-

Omsorgsgiver skriver:

Men det gør barnet jo også mens moderen faster under ramadanen???

Præcis, det virker lidt som junksceince 

Anmeld

12. juli 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
-Sigrid- skriver:

Præcis, det virker lidt som junksceince 

Så kan jeg altså ikke finde forskel på det at kaste en del op og få meget lidt næring mens man er gravid end at faste under ramadanen.... 

Anmeld

12. juli 2014

-Sigrid-

Omsorgsgiver skriver:

Så kan jeg altså ikke finde forskel på det at kaste en del op og få meget lidt næring mens man er gravid end at faste under ramadanen.... 

Nemlig, der var også en del ironi

Anmeld

13. juli 2014

TbCp

-Sigrid- skriver:

Syntes godt nok det er noget tyndt. Mangler at der er andet end påstande, det lugter lidt af DF-propaganda...

Hvor stor er forskellen mellem at have hyperemesis og faste, fysiologisk for fosteret altså. Da jeg var gravid med nr 1 fik jeg max 500 kcal om dagen indtil uge 18 og hun vejede 4,5 kg ved fødslen et par dage efter termin, og min opkast varede længere tid og var endnu værre ved lillesøster, og nu her i 32+4 blev hun skydt til at veje 2200 g. Alle jordemødre og læger siger at barnet tærer fra moderen, så det er moderen som bliver dårlig og ikke barnet, så om hun gør det bevidst eller ej gør vel ikke en forskel? 

Ikke at man bør faste som gravid, men den der artikel virker ikke som seriøs journalistik 

Men Sigrid i følge artiklen så ville hun have vejet 100g mere hvis du ikke havde "fastet" ;-)

Anmeld

13. juli 2014

M &.I

SussieThyssen skriver:

Jeg synes det er vigtigt at de piger herinde, der er muslimer, ser denne artikel.

Så vidt jeg er man også fritaget for st faste, hvis man er gravid.

Kærligst
Sussie
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2014/07/12/0712062647.htm

Jeg er selv muslim, man skal ikke faste når man er gravid hellere ikke når man er meget alvorlig syg, og menstruation , eller amning .

men der er folk som gerne vil , hvis de ikke kan klar det kan man afbryde faste og spise. 

min mands søster har faste en mdr under graviditet og kun kunne klar det , men fik sund og rask dreng. 

men alligevel baby har brug for mad og drikke. 

jeg fastede før jeg blev gravid men faste ikke da jeg ammede

Anmeld

13. juli 2014

Muhmi

Altså nu skal man jo også huske at faste ikke er hele døgnets 24 timer, men så vidt jeg husker kun de lyse timer og fra solnedgang til solopgang må man spise og drikke så meget man har lyst til? Kan ikke se det er et kæmpe stort problem?

Anmeld

13. juli 2014

SussieThyssen

mor:) skriver:

mener du at der fastes? eller konsekvenserne ved at faste?

Så sandelig da konsekvenserne for mor og barn.
Om folk vil faste eller ej må jo være deres eget valg, så længe de gør det på tidspunkter hvor det ikke rammer dem hvor de er svage eller som her, gravide.

Anmeld

13. juli 2014

SussieThyssen

Jeg synes det er spændende at følge jeres debat.

Medens jeg arbejdede på etnisk jobteam oplevede jeg rent faktisk gravide fastende muslimer, så det forekommer altså.
Men jeg oplevede også et par kvinder skælde deres medsøstre huden fuld, netop fordi de fastede som gravide.

Man kan jo sige at det ikke burde være et problem med faste fra solnedgang til solopgang..men det er det altså her i Skandinavien om sommeren, hvor det kun er ganske kort tid solen er væk..så her er det et seriøst problem.

Det er da rigtigt at det ikke burde være et problem, hvis man sammenligner gravide der har graviditetkvalme med fastende kvinder...men der ER rent faktisk en stor forskel.

Kvinder med graviditetkvalme frigør nogle stoffer som forhindrer alt for stort tab af forskellige stoffer, så der skal ret så stor faste til før det bliver et problem....men det gør gravide fastende kvinder ikke.
Her tapløber alverdens vigtige stoffer ud med urin, sved osv, og de bliver ikke bremset, så derfor mister de mere.

Men igen...jeg lagde artiklen ind, fordi jeg synes den er interessant, og fordi jeg tænkte, at det kunne være et spændende emne til debat..og fordi jeg tænkte at det kunne være en lille advarsel til I medsøstre, der er muslimer.

Anmeld

13. juli 2014

lineog4

SussieThyssen skriver:

Jeg synes det er spændende at følge jeres debat.

Medens jeg arbejdede på etnisk jobteam oplevede jeg rent faktisk gravide fastende muslimer, så det forekommer altså.
Men jeg oplevede også et par kvinder skælde deres medsøstre huden fuld, netop fordi de fastede som gravide.

Man kan jo sige at det ikke burde være et problem med faste fra solnedgang til solopgang..men det er det altså her i Skandinavien om sommeren, hvor det kun er ganske kort tid solen er væk..så her er det et seriøst problem.

Det er da rigtigt at det ikke burde være et problem, hvis man sammenligner gravide der har graviditetkvalme med fastende kvinder...men der ER rent faktisk en stor forskel.

Kvinder med graviditetkvalme frigør nogle stoffer som forhindrer alt for stort tab af forskellige stoffer, så der skal ret så stor faste til før det bliver et problem....men det gør gravide fastende kvinder ikke.
Her tapløber alverdens vigtige stoffer ud med urin, sved osv, og de bliver ikke bremset, så derfor mister de mere.

Men igen...jeg lagde artiklen ind, fordi jeg synes den er interessant, og fordi jeg tænkte, at det kunne være et spændende emne til debat..og fordi jeg tænkte at det kunne være en lille advarsel til I medsøstre, der er muslimer.

En del i dk vælger at følge solopgang og solnedgang i mekka hvilket gør spisevinduet en del større.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.