Faste under Ramadan skader fosteret!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Man skal ikke tror på alt det man læser. Hvem vil skade sit foster / barn bevidst ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2014

Jibbe

Ingen tvivl om at emnet er interessant men synes det bliver til en skræmme overskrift, og formanende overskrift. Og igen står der intetsteds hvor mange der reelt faster. Så synes overskriften til indlægget er lige rigeligt sensationsagtigt og endnu en måde hvorpå man kan påduttes en fordom om muslimer. 

Anmeld

12. juli 2014

TbCp

Jibbe skriver:

Ingen tvivl om at emnet er interessant men synes det bliver til en skræmme overskrift, og formanende overskrift. Og igen står der intetsteds hvor mange der reelt faster. Så synes overskriften til indlægget er lige rigeligt sensationsagtigt og endnu en måde hvorpå man kan påduttes en fordom om muslimer. 

Jeg synes i det hele taget at artiklen er noget tynd! 

Anmeld

12. juli 2014

IT-nørd

SussieThyssen skriver:

Jeg synes det er vigtigt at de piger herinde, der er muslimer, ser denne artikel.

Så vidt jeg er man også fritaget for st faste, hvis man er gravid.

Kærligst
Sussie
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2014/07/12/0712062647.htm

Jeg arbejder som sygeplejerske på et Asylcenter og en stor del af vores asylansøgere holder Ramadan. Ingen af vores gravide, ammende eller kronisk syge faster. Det er et faktum

Anmeld

12. juli 2014

IT-nørd

Aisha skriver:

Altså i vores religion må man ikke faste hvis man er gravid, syg, gammel og for ung ( under 12) osv. Jeg har aldrig mødt een de har fastet under sin graviditet. Så er man lovlig undskyldt

Det er også denne holdning jeg møder hos vores asylansøgere

Anmeld

12. juli 2014

-Sigrid-

Syntes godt nok det er noget tyndt. Mangler at der er andet end påstande, det lugter lidt af DF-propaganda...

Hvor stor er forskellen mellem at have hyperemesis og faste, fysiologisk for fosteret altså. Da jeg var gravid med nr 1 fik jeg max 500 kcal om dagen indtil uge 18 og hun vejede 4,5 kg ved fødslen et par dage efter termin, og min opkast varede længere tid og var endnu værre ved lillesøster, og nu her i 32+4 blev hun skydt til at veje 2200 g. Alle jordemødre og læger siger at barnet tærer fra moderen, så det er moderen som bliver dårlig og ikke barnet, så om hun gør det bevidst eller ej gør vel ikke en forskel? 

Ikke at man bør faste som gravid, men den der artikel virker ikke som seriøs journalistik 

Anmeld

12. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Jibbe skriver:

Nej men hvor mange gravide der reelt faster i forhold til det samlede antal gravide muslimer der er. De er jo fritaget for fasten hvis de er gravide. Og der er vel ekstreme muslimer som faster alligevel, men ekstremister findes jo inden for alle religioner. Tror da ikke det er så udbredt i Dk som Sussies indlæg antyder. 

mine forældre er muslimer og jeg er derfor vokset op med islam og det var nu heller ikke mit indtryk at gravide eller syge faster. 

Anmeld

12. juli 2014

Mata

Tror ikke gravide og børn under en vis alder faster under ramadanen.

Anmeld

12. juli 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Hvad så med de gravide som ikke er muslimer og faster der lider af opkast og kvalme nærmest døgnet rundt og som næsten ikke kan indtage noget føde??  Der må barnet da nok heller ikke få meget næring. 

Anmeld

12. juli 2014

-Sigrid-

Omsorgsgiver skriver:

Hvad så med de gravide som ikke er muslimer og faster der lider af opkast og kvalme nærmest døgnet rundt og som næsten ikke kan indtage noget føde??  Der må barnet da nok heller ikke få meget næring. 

Der tager fosteret af mors... Og tvivler lidt på at fosteret tænker 'jamen det er jo Ramadan, så derfor tager jeg ikke føde til mig' eller 'min mor er meget syg, så derfor tager jeg hendes næring' 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.