Spørgesmål til alle jer mødre der har født!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2014

Røverdatter

Sarita Thomasardóttir skriver:

Hvor langt henne i graviditeten var i da fødselen gik i gang?

Og hvilke "tidlige" fødselstegn havde i?

Har både hørt og læst at de fleste førstegangsfødende går over deres termin dato, og at jeg derfor godt kan forberede mig på dette.

Jeg er 39+1 og er utrolig spendt/utolmodig!!

Jeg vil ikke klage, da jeg er overlykkelig over at skule være mor, og ved at der er mange kvinder derude der ville give sin højre hånd for at stå i mine sko. Jeg ved at jeg er heldig!

Men… Jeg har haft lændesmerter samt menstruation lignende smerter i en uge nu; så slemme at jeg dårligt nok kan gå. Har konstante plukveer og sover dårligt. Får jag i skeden (føles som om jeg bliver dolket indvendigt fra) og stød ned i balder og lår der gør at jeg falder ned i gulvet. Har fået væske i fødder, ben, fingrer og i ansigt og tisser mindst 30 gange om dagen.

Så… Nu må hun gerne snart komme 

P.s. Modtager gerne ve-støv 

Jeg gik 14 dage over tid før jeg gik i naturlig fødsel (ønskede for alt i verden ikke igangsættelse). Min søn blev født 16 dage over tid

Hvor ser du flot ud. Ve støv på din vej

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2014

Blop2

Jeg fødte 38+3. 

Det hele startede dagen før, hvor jeg i nogle timer havde rigtig onde plukveer. De gik dog væk igen omkring først på eftermiddag. Derefter havde jeg en underlig murren i maven/underlivet indtil om aftenen omkring kl. 20.00 hvor veerne kom. Tog på sygehuset kl. 02.00 og 16 timer og 24 minutter senere altså kl. 22.24 fødte jeg ved akut kejsersnit. 

Venter nu nummer 2 og er 36+1 så ved præcis hvordan du har det;o)

held og lykke <3

Anmeld

12. juli 2014

HKMK86

Jeg gik ikke over tid... Fødte 39+3 med min første...

Der var tegnblødning ved midnat, om formiddagen næste dag startede veerne så småt. Vandet gik til frokost og han var ude 5 timer efter... Så en hurtig og god fødsel før tid trods jeg var førstegangs. 

Anmeld

12. juli 2014

Christabelle

Har både hørt og læst at de fleste førstegangsfødende går over deres termin dato, og at jeg derfor godt kan forberede mig på dette.

Jeg vil ikke klage, da jeg er overlykkelig over at skule være mor, og ved at der er mange kvinder derude der ville give sin højre hånd for at stå i mine sko. Jeg ved at jeg er heldig!

Men… Jeg har haft lændesmerter samt menstruation lignende smerter i en uge nu; så slemme at jeg dårligt nok kan gå. Har konstante plukveer og sover dårligt. Får jag i skeden (føles som om jeg bliver dolket indvendigt fra) og stød ned i balder og lår der gør at jeg falder ned i gulvet. Har fået væske i fødder, ben, fingrer og i ansigt og tisser mindst 30 gange om dagen.

Jeg havde ingen tegn haft inden det hele gik i gang.
Mit vand gik lige så stille lørdag morgen, jeg fik så desværre ingen veer så måtte på sygehuset og have vedrop og antibiotika søndag morgen så hun kunne komme ud vedrop sat til kl 9.00 og Mila er født kl 12.59
Jeg fødte 39+5

Anmeld

12. juli 2014

LinLin

Mor11 skriver:

Narj, det er det vidst ikke de fleste jm siger til førstegangs at de skal regne med at gå over (hvis altså alt er normalt self) det ville de vel ikke slynge ud hvis ikke tallene talte for at det er korrekt at de fleste førstegangs går over tid?

De fleste i denne tråd, indtil videre, er da ikke gået over tid

Det fik jeg da heller ikke at vide af jordemoderen eller læge - men af "alle andre"...
Men tænker da også at det er bedre at regne med at gå over tid, så bliver man måske mindre skuffet hvis man gør og glædeligt overrasket hvis man føder før

Jeg følte så jeg gik over tid anden gang, da han er født lige på terminen

Anmeld

12. juli 2014

Anonymo

Min fødsel gik aldrig selv igang, fødte 42+0... dét var en lang ventetid!

flot flot mave, god fornøjelse med fødslen

Anmeld

12. juli 2014

Papillon

Flot mave

Det første tegn var vist da slimproppen gik tirsdag, og hun blev født fredag 40+1

Ve støv herfra og held og lykke! Nyd endelig den sidste tid, selvom man har så frygtelig travlt med at komme til fødslen, når terminen nærmer sig 

Anmeld

12. juli 2014

Aluka

Jeg fødte 39+1, vandet gik 39+0. Udover at vandet gik havde jeg ingen tegn. Ingen plukveer eller noget.

Havde lige vasket vinduer indvendig og udvendig da vandet gik Du kan evt prøve hindbærblade te (kan købes i helsekost) Det skulle kunne stimulere livmoderen.

Anmeld

12. juli 2014

Mata

Jeg gik 5 dage over tid

Anmeld

12. juli 2014

AnneBJ

Tak skal du have 

Hold da op! Blev det ikke meget tungt til sidst?

Ikke voldsomt. Men jeg havde også haft kvalme døgnet rundt fra 3+0 til og med uge 26. Jeg tog 10 kg på, og havde det rigtig fint som højgravid. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.