Hvordan gjorde I med navn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2014

modesty

LinLin skriver:

Den første hed bare "babyen" da vi ikke kendte kønnet...

Lillebror blev kaldt ved navn, Adam, da vi havde bestemt os for det efter kønsscanning

Og lillesøster i maven har vi også kaldt Lia siden vi blev enige om at hun skal hedde det!

Jeg tror ikke på det der med at barnet ikke ligner et bestemt navn... Alle der hedder fx Adam er jo ikke blonde og har blå øjne som min

Det handler jo ikke om at alle Adam'er skal have blå øjne og lyst hår, men om navnet passer til barnets helt eget personlige udseende. Det er noget meget mere uhåndgribeligt og udefinérbart end øjen- og hårfarve.

Vi havde tre måske-navne til vores søn inden han blev født. Ingen af dem var rigtige til ham. Og først da han var 6 uger, fandt vi navnet der passede perfekt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2014

Morgensol

Vi valgte først navn efter fødslen, begge gange. Jeg kan simpelthen ik sætte navn på en person jeg aldrig har set eller mødt. Det virker for mig helt mærkeligt. 

Anmeld

6. juli 2014

LinLin

modesty skriver:

Det handler jo ikke om at alle Adam'er skal have blå øjne og lyst hår, men om navnet passer til barnets helt eget personlige udseende. Det er noget meget mere uhåndgribeligt og udefinérbart end øjen- og hårfarve.

Vi havde tre måske-navne til vores søn inden han blev født. Ingen af dem var rigtige til ham. Og først da han var 6 uger, fandt vi navnet der passede perfekt.

Det ændrer ikke min holdning

Når jeg igennem (næsten) en hel graviditet havde kaldt ham Adam, kan jeg slet ikke forestille at han kunne være kommet ud og have lignet "noget andet".

Ligesom hvis man får et barns navn at vide, hvor man tænker "ej, det kan hun ikke hedde" men efter et stykke tid kan pigen ikke hedde andet...

Anmeld

6. juli 2014

Bertris

Vi blev nærmest øjeblikkelig enige om navnet til vores pige da jeg var gravid med hende og kaldte hende ved navn igennem graviditeten. 
Når vi er selv kalder vi også vores kommende lækkerhed ved navn, men ellers er det bare baby, bandit og lignende vi kalder nr 2

Anmeld

6. juli 2014

L&V

Begge vores har vi kaldt ved navn. Vi syntes det var rar at de havde et navn så man ku forhold e sig til at det var det der var der inde

Anmeld

6. juli 2014

Mama2012

I det øjeblik vi blev enige om, at vores søn skule hedde Theodor, kunne vi ikke kalde ham andet - selv om jeg kun var godt 20 uger henne... Han kunne heller ikke hedde andet, da han kom ud

Nu ved vi, at der ligger en lille søster i maven og hende kalder vi også ved ved navn...

Ved ikke hvorfor det er sådan, men det virker naturligt for os at gøre det sådan. Kan slet ikke forestille mig, at hun skulle komme ud og ligne 'noget andet', nr nu hun har heddet sådan i 5 måneder 

Anmeld

6. juli 2014

Trekløver(:

*Heidi* skriver:

Jeg er lidt nysgerrig for at høre, om I kaldte jeres ufødte barn ved navn eller I først ventede til han/hun kom til verden?
Vi er så småt ved at have bestemt os for et navn til vores søn (det er dog hemmeligt), men jeg har det lidt underligt med at kalde ham ved navn. Tænk nu hvis han slet ikke ligner en dreng der kan hedde sådan når han kommer til verden...

Hvad gjorde I andre?

Min mand begyndte at kalde vores datter Ibi, den dag vi fik kønnet at vide, og så har vi kaldt hende det siden :-) Hun var bare en Ibi fra start

Anmeld

6. juli 2014

AnthonsMor

*Heidi* skriver:

Jeg er lidt nysgerrig for at høre, om I kaldte jeres ufødte barn ved navn eller I først ventede til han/hun kom til verden?
Vi er så småt ved at have bestemt os for et navn til vores søn (det er dog hemmeligt), men jeg har det lidt underligt med at kalde ham ved navn. Tænk nu hvis han slet ikke ligner en dreng der kan hedde sådan når han kommer til verden...

Hvad gjorde I andre?

Vi besluttede ikke noget navn før han var 4-5 dage gammel, så det var bare baby, ham osv

Men havde vi haft et navn, havde vi nok også kaldt ham ved navn

Anmeld

6. juli 2014

Snoopy77

*Heidi* skriver:

Hvad gjorde I andre?

Vi kaldte hende mest baby :-)

Anmeld

6. juli 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
De hed bare begge gange baby, da vi ikke kendte kønnet nogen af gangene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.