Hvordan gjorde I med navn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.283 visninger
28 svar
25 synes godt om
6. juli 2014

*Mor Til Albert*

Jeg er lidt nysgerrig for at høre, om I kaldte jeres ufødte barn ved navn eller I først ventede til han/hun kom til verden?
Vi er så småt ved at have bestemt os for et navn til vores søn (det er dog hemmeligt), men jeg har det lidt underligt med at kalde ham ved navn. Tænk nu hvis han slet ikke ligner en dreng der kan hedde sådan når han kommer til verden...

Hvad gjorde I andre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2014

Enskønhed14

Jeg kaldte min datter ved navn og hendes kælenavn tutter  følte mig heldig da jeg ikke kan forestille mig hun hed noget andet da hun kom til verden

Anmeld

6. juli 2014

LinLin

Den første hed bare "babyen" da vi ikke kendte kønnet...

Lillebror blev kaldt ved navn, Adam, da vi havde bestemt os for det efter kønsscanning

Og lillesøster i maven har vi også kaldt Lia siden vi blev enige om at hun skal hedde det!

Jeg tror ikke på det der med at barnet ikke ligner et bestemt navn... Alle der hedder fx Adam er jo ikke blonde og har blå øjne som min

Anmeld

6. juli 2014

mit1barn

Jeg har ikke født endnu, men vi ved at vi venter en dreng og vi kalder ham for hans kommende navn, Carl når vi er hjemme. Familien ved ikke at det er en dreng, så når vi er ude kalder vi ham for sveske, baby eller spunk 

Anmeld

6. juli 2014

Tip!

Min søn hed fister i maven... 

Anmeld

6. juli 2014

Frk.S

Vi har ikke kaldt Freja ved navn før vi fik hende i armene og var sikre på at det var dét hun skulle hedde.

Vi gør det samme nu, og lillesøster bliver kaldt lillesøster indtil vi er sikre på at hun skal hedde det vi har i tankerne.

Anmeld

6. juli 2014

CaWi

I maven hed han bare baby.
De første 5 dage hed han basse.
Først på dag 6 kaldte vi ham ved navn. Vi ville være sikre på at navnet passede til ham.

I øvrigt blev navnet slet ikke det vi regnede med han skulle have da han lå i maven

Anmeld

6. juli 2014

Sandratoft

*Heidi* skriver:

Jeg er lidt nysgerrig for at høre, om I kaldte jeres ufødte barn ved navn eller I først ventede til han/hun kom til verden?
Vi er så småt ved at have bestemt os for et navn til vores søn (det er dog hemmeligt), men jeg har det lidt underligt med at kalde ham ved navn. Tænk nu hvis han slet ikke ligner en dreng der kan hedde sådan når han kommer til verden...

Hvad gjorde I andre?

Vores datter kaldte vi Alma fra dengang vi blev enige om et navn til hende, altså mens hun stadig var inde i maven Tror jeg var omkring 6 måneder henne. Og hun ligner heldigvis også en Alma

Anmeld

6. juli 2014

Christine

*Heidi* skriver:

Hvad gjorde I andre?

Ventede!! Af samme grund som du selv nævner. Men vi havde selvfølgelig diskuteret det lidt, så vi havde nogle idéer i ærmet så de fik begge det helt rigtige navn kort efter fødslen.

Men man skal jo gøre som man selv føler er rigtigt. For mig er det lidt kunstigt at kalde en ved navn som man aldrig rigtigt har set, men for andre virker det som det mest naturlige i verden.

Og jeg synes altså at jeg knytter mig til lille ny i maven alligevel, så det er bestemt ikke manglende kærlighed der gør at vi ikke beslutter os før. For os er det bare vigtigt at det er rigtigt til lige præcis DET barn vi er så heldige at få 

Anmeld

6. juli 2014

EAF

*Heidi* skriver:

Hvad gjorde I andre?

Da vi fandt ud af at vi ventede en dreng kaldte vi hans navn fra samme dag. Indtil da kaldte vi ham Spunk  Han kunne kun hedde det da han kom til verden  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.