Hvordan gik din fødsel igang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2014

Frk.S

Jeg var 41+5, da det startede om aftenen (skulle have ringet til fødegangen næste morgen og aftale tid til igangsættelse).

Jeg var gået i seng ca. kl. 22 men kunne ikke falde i søvn - jeg havde en eller anden fornemmelse af at noget skulle ske. Ikke fordi der var noget optræk som sådan, ud over at hvad jeg tror var slimproppen kom lige inden jeg gik i seng.

Kl. 22.59 kom den første ve (meget præcis... men ja, jeg kiggede jo på vækkeuret da den kom, for jeg var ret sikker på det var en ve). Veerne kom allerede fra starten regelmæssigt (og så man ikke var i tvivl om at det var veer) med 6-7 min. mellemrum. I starten var de ikke så slemme, så den første time lå jeg bare og slappede lidt af og lod manden sove.

Omkring midnat begyndte de at bide mere, så jeg vækkede manden. Omkring kl. 2 kom veerne oveni hinanden, så jeg ikke længere kunne holde styr på hvor lang tid der var i mellem. Kl. 3 ankom vi til fødegangen og det gik fint med at udvide mig, men i pressefasen gik det skævt - Freja lå skævt og kunne ikke komme ud - heller ikke med hjælp fra sugekop. Hun blev meget påvirket af det, så de endte med at tage hende med AKS - kl. 10.20 var hun ude. 

Her 2. gang går jeg stadig og venter på hvordan det skal starte (38+4 i dag).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2014

M (:

san skriver:

Ja hvordan gik din fødsel i gang, hvad mærket du, og hvad lavet du på det tidspunkt??

Jeg er nu 40+0 i dag og håber snart han gider komme ud men han har det nok meget godt derinde

Jeg blev lidt øm i lænden og fik kvalme. Jeg fik veer lige inden aftensmaden, så endte med at føde på tom mave - eller så tom den nu kan blive før en fødsel 

Anmeld

3. juli 2014

Dianabk

san skriver:

Ja hvordan gik din fødsel i gang, hvad mærket du, og hvad lavet du på det tidspunkt??

Jeg er nu 40+0 i dag og håber snart han gider komme ud men han har det nok meget godt derinde

Jeg var 40+6 da vandet begyndte at sive han blev født 41+1

Al held og lykke til dig og masse af ve støv i din retning

Anmeld

10. juli 2014

maizene

36+4, spontan vandafgang.. jeg havde lige været på wc tidligt nmorgen, og kun lige lagt mig i sengen, så sagde det plask :-) havde ikke rigtig nogle tegn inden.. udover menssmerter aftenen forinden..

Anmeld

10. juli 2014

A&F

Min mand og jeg så film. Jeg gik på toilettet kl 24, hvor mit vand så gik, det var en uge før termin. Kl 01 begyndte veerne at komme i bølger, jeg ankom på FG lidt i 04 og havde født 04.28. Så det gik meget stærkt. Er gravid med nr 2, er 36+6, så er spændt på hvordan det starter og går denne gang. Held og lykke til dig med din kommende fødsel

Anmeld

10. juli 2014

Misser1989

san skriver:

Første gang begyndte vandet at sive kl 8 om morgen (36+1), Veerne begyndte kl 14 ca. Og havde født 21:44

Anden gang gik vandet i en stor skylle kl 8 om morgen (39+1), veerne begyndte så småt kl 10. Men meget milde indtil kl ca 13, kunne sagtens lege med storebror mellem veerne. Fødte kl 15:04

Anmeld

10. juli 2014

Mor til F

san skriver:

Min fødsel startede med at jeg lå i sengen på hospitalet - indlagt pga massive væske ophobninger i benene - og følte, at jeg skulle tisse. 

Gik på toilettet og der kom lidt ud.  Det skete af 2 omgange. 

Tog et bind på og gik en tur rundt på gangene - hver gang  jeg stoppede op, eller begyndte at grine - kom der en skylle ud.

Blev undersøgt og livmoderhalsen var udslettet. Jordemoderen trykkede prinsessens hoved lidt op i bækkenet og der kom en ordentlig skylle. 

Derefter kom slimproppen,  tegnblødning og veer. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.