Jeg var 41+5, da det startede om aftenen (skulle have ringet til fødegangen næste morgen og aftale tid til igangsættelse).
Jeg var gået i seng ca. kl. 22 men kunne ikke falde i søvn - jeg havde en eller anden fornemmelse af at noget skulle ske. Ikke fordi der var noget optræk som sådan, ud over at hvad jeg tror var slimproppen kom lige inden jeg gik i seng.
Kl. 22.59 kom den første ve (meget præcis... men ja, jeg kiggede jo på vækkeuret da den kom, for jeg var ret sikker på det var en ve). Veerne kom allerede fra starten regelmæssigt (og så man ikke var i tvivl om at det var veer) med 6-7 min. mellemrum. I starten var de ikke så slemme, så den første time lå jeg bare og slappede lidt af og lod manden sove.
Omkring midnat begyndte de at bide mere, så jeg vækkede manden. Omkring kl. 2 kom veerne oveni hinanden, så jeg ikke længere kunne holde styr på hvor lang tid der var i mellem. Kl. 3 ankom vi til fødegangen og det gik fint med at udvide mig, men i pressefasen gik det skævt - Freja lå skævt og kunne ikke komme ud - heller ikke med hjælp fra sugekop. Hun blev meget påvirket af det, så de endte med at tage hende med AKS - kl. 10.20 var hun ude.
Her 2. gang går jeg stadig og venter på hvordan det skal starte (38+4 i dag).
Anmeld