Undersøgelse over tid. - Erfaringer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2014

Christine

TanyaGR skriver:

Jeg tror det er forskelligt fra sygehus til sygehus. - Ved at en fra min terminsgruppe først skal sættes igang når hun er 42+0. 

På Herning (hvor jeg skal føde) kommer det, så vidt jeg har forstået, mest an på hvordan baby har det derinde. Og muligvis også hvordan mor har det/hvordan graviditeten har forløbet. Og da jeg medicinsk har haft en uproblematisk graviditet kunne jeg godt frygte at de vil lade mig gå længere, hvis min lille pige fortsat bare hygger sig og får den næring hun skal. 

Øv da!

Må indrømme at jeg nok ikke kunne holde ud at være gravid så længe. Håber der snart sker noget for dig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
AnthonsMor skriver:

Jeg var til prolong undersøgelse 10 dage over tid, og der ville de ikke sætte mig i gang, fordi jeg slet ikke var udvidet eller forkortet, og alt var i skønneste orden inde i maven..

Kom så derind igen to dage senere, hvor det samme blev gennemgået, hvor jeg så blev sat i gang fordi jeg selv bad om det..

Hm ja, det er jo også lidt det jeg tror vil ske for mig. Selvom man da kan sige at 2 dage fra eller til ikke er meget, men hver dag føles bare som en hel uge når man er så utålmodig og træt af at være gravid 

Anmeld

2. juli 2014

MamaGulloev

Christine skriver:

Øv da!

Må indrømme at jeg nok ikke kunne holde ud at være gravid så længe. Håber der snart sker noget for dig 

Mange tak. 

Synes godt nok også det er hårdt. Og selvom det "kun" er 2 dage fra eller til så virker det bare uoverskueligt synes jeg. 

Anmeld

2. juli 2014

AnthonsMor

TanyaGR skriver:

Hm ja, det er jo også lidt det jeg tror vil ske for mig. Selvom man da kan sige at 2 dage fra eller til ikke er meget, men hver dag føles bare som en hel uge når man er så utålmodig og træt af at være gravid 

Altså hvis ikke jeg havde forlangt at blive sat i gang 12 dage over havde de ikke gjort det.. Jeg gik grædende hjem fra første undersøgelse, fordi jeg bare SÅ GERNE ville have det overstået..

Og det fortalte jeg så da jeg var derinde igen, og de kunne skam godt forstå mig, men de frygtede bare, at når jeg indvendigt lignede en der kun var halvvejs, så ville fødslen nok tage flere dage.. Og når de sætter det sådan op, så forstår jeg det skam godt, jeg gad heller ikke ligge med veer i mange dage

Hvilket hospital skal du på?

Anmeld

2. juli 2014

FrkGranger

TanyaGR skriver:

Jeg tror det er forskelligt fra sygehus til sygehus. - Ved at en fra min terminsgruppe først skal sættes igang når hun er 42+0. 

På Herning (hvor jeg skal føde) kommer det, så vidt jeg har forstået, mest an på hvordan baby har det derinde. Og muligvis også hvordan mor har det/hvordan graviditeten har forløbet. Og da jeg medicinsk har haft en uproblematisk graviditet kunne jeg godt frygte at de vil lade mig gå længere, hvis min lille pige fortsat bare hygger sig og får den næring hun skal. 

Jeg har lige født i Herning...

Jeg fødte 41+4..

Men vær til scanning 41+3 og fik kørt ctg og scanning, og fortaget hindløsning (hvilket var 3 gang inden for 2 uger), og fik tid til igangsættelse 41+5. Som du selv siger så fik jeg afvide, at hvis det havde været en medicinsk normal graviditet, igangsætter de første 41+5...

Jeg skulle åbenbart også trues..

Anmeld

2. juli 2014

tinemus79

tillykke 

Anmeld

2. juli 2014

Ønskebarnet2014

Jeg var til scanning 41+3 alt så fint ud så vi blev sendt hjem igen.

Så længe alt ser fint ud bliver man sendt hjem

Da jeg var 41+5 tog de vandet og fødte samme dag

Anmeld

2. juli 2014

FruJacobsen

TanyaGR skriver:

Ja nu er sagen jo den at jeg er gået 9 dage over termin og derfor skal til en udviget undersøgelse imorgen. (Noget med ctg og scanning af fostervand og babystørrelse)

Så jeg ville lige høre om der var nogen der havde erfaringer med det? Og om I blev sat igang samme dag som undersøgelsen? - Hvorfor/hvorfor ikke?

Jeg sidder nemlig lidt og frygter at hvis alt ser fint ud derinde så vil de ikke sætte mig igang imorgen. Jeg er bare så drønhamrende træt af at være gravid. Har smerter konstant og er på det seneste begyndt at kaste op hver dag ligesom i starten af graviditeten. 

Hvad tror I chancerne er for at de vil sætte mig igang selvom alt ser fint ud? Evt. nogen der er blevet sat igang efter sådan en undersøgelse selvom baby fortsat havde de udemærket inde i maven? 
- Øs ud af jeres visdom, kvinder! 

Jeg gik også over tid og skulle til den undersøgelse, som du også skal...jeg ville dog ikke sættes i gang, så min situation er lidt en anden end din da jeg var omkring 42+0 spurgte min jordemor om hun ikke måtte tage vandet. Det gik jeg med til og 1,5 time havde jeg født min søn mit råd til dig må være at prøve med hindeløsning eller at få taget vandet frem for medicinske indgreb. Jeg tror dog, at du skal være ret moden før de vil tage vandet (min livmoderhals var eksempelvis udslettet og jeg var 2cm åben, da hun tog vandet!)....

Held og lykke med det hele !!

Anmeld

3. juli 2014

fru holm

TanyaGR skriver:

Hihi, jamen mange tak da - Det er dog et gammelt billede, så maven er vokset gevaldigt siden da  For slet ikke at snakke om hvor meget den er sunket 

Jeg venter mig en lille pige, som gerne snart må få fingeren ud og lave nogen veer 

Hehe ej hvor spændende..

Ja nu skal hun da snart ud  

Anmeld

3. juli 2014

MamaGulloev

I får lige en fælles update 

Jeg har fået piller til at blive sat igang da mit blodtryk var højt og jeg havde protein i urinen.

Min livmoderhals er væk og jeg er 1 finger åben så nu skal der bare komme nogle gode veer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.