Undersøgelse over tid. - Erfaringer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.498 visninger
21 svar
2 synes godt om
2. juli 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Ja nu er sagen jo den at jeg er gået 9 dage over termin og derfor skal til en udviget undersøgelse imorgen. (Noget med ctg og scanning af fostervand og babystørrelse)

Så jeg ville lige høre om der var nogen der havde erfaringer med det? Og om I blev sat igang samme dag som undersøgelsen? - Hvorfor/hvorfor ikke?

Jeg sidder nemlig lidt og frygter at hvis alt ser fint ud derinde så vil de ikke sætte mig igang imorgen. Jeg er bare så drønhamrende træt af at være gravid. Har smerter konstant og er på det seneste begyndt at kaste op hver dag ligesom i starten af graviditeten. 

Hvad tror I chancerne er for at de vil sætte mig igang selvom alt ser fint ud? Evt. nogen der er blevet sat igang efter sådan en undersøgelse selvom baby fortsat havde de udemærket inde i maven? 
- Øs ud af jeres visdom, kvinder! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2014

Quinnie

TanyaGR skriver:

Ja nu er sagen jo den at jeg er gået 9 dage over termin og derfor skal til en udviget undersøgelse imorgen. (Noget med ctg og scanning af fostervand og babystørrelse)

Så jeg ville lige høre om der var nogen der havde erfaringer med det? Og om I blev sat igang samme dag som undersøgelsen? - Hvorfor/hvorfor ikke?

Jeg sidder nemlig lidt og frygter at hvis alt ser fint ud derinde så vil de ikke sætte mig igang imorgen. Jeg er bare så drønhamrende træt af at være gravid. Har smerter konstant og er på det seneste begyndt at kaste op hver dag ligesom i starten af graviditeten. 

Hvad tror I chancerne er for at de vil sætte mig igang selvom alt ser fint ud? Evt. nogen der er blevet sat igang efter sådan en undersøgelse selvom baby fortsat havde de udemærket inde i maven? 

Da jeg var gået 11 dage over, var jeg inde og blive tjekket og fik kørt strimmel hvor alt var som det skulle være. Her fik jeg også lavet hindeløsning og fik en tid til igangsættelse men først 2 dage efter, hvor jeg så ville have været fulde 42 uger henne.
Jeg gik så i fødsel dagen efter hindløsningen, så jeg skulle åbenbart bare trues med at blive sat igang før der skete noget ;-)

Pøj pøj med fødslen :-)

Anmeld

2. juli 2014

MamaGulloev

Quinnie skriver:

Da jeg var gået 11 dage over, var jeg inde og blive tjekket og fik kørt strimmel hvor alt var som det skulle være. Her fik jeg også lavet hindeløsning og fik en tid til igangsættelse men først 2 dage efter, hvor jeg så ville have været fulde 42 uger henne.
Jeg gik så i fødsel dagen efter hindløsningen, så jeg skulle åbenbart bare trues med at blive sat igang før der skete noget ;-)

Pøj pøj med fødslen :-)

Skønt at du gik i fødsel dagen efter

Jeg har lidt opgivet håbet om at lillepigen kommer af sig selv nu. - Det føles lidt som om jeg skal være gravid for evigt, selvom der jo maks er et par dage til at de 100% sikkert sætter mig igang 

Og jo tak, jeg glæder mig til endelig at skulle føde 

Anmeld

2. juli 2014

Quinnie

TanyaGR skriver:

Skønt at du gik i fødsel dagen efter

Jeg har lidt opgivet håbet om at lillepigen kommer af sig selv nu. - Det føles lidt som om jeg skal være gravid for evigt, selvom der jo maks er et par dage til at de 100% sikkert sætter mig igang 

Og jo tak, jeg glæder mig til endelig at skulle føde 

Jeg synes også det var noget så øv først at få en tid til st blive sat igang i uge 42 :-P når man først er gået over vil man bare gerne have baby ud hurtigst muligt :-)

Anmeld

2. juli 2014

Christine

TanyaGR skriver:

Da jeg talte med speciallæge sagde han at på Skejby går man ikke længere end terminsdato + 10 dage.

Så det troede jeg faktisk var rimelig standard?

Anmeld

2. juli 2014

fru holm

TanyaGR skriver:

Følger nysgerrigt med her  

Er kun i 9+1 så jeg ved ikke så meget.. men nøj du har en dejlig mave.. hvad venter du?

Anmeld

2. juli 2014

MamaGulloev

Quinnie skriver:

Jeg synes også det var noget så øv først at få en tid til st blive sat igang i uge 42 :-P når man først er gået over vil man bare gerne have baby ud hurtigst muligt :-)

Ja for søren, nu har man jo ligesom gået de 40 uger man gik ind til fra starten, så kan det også være nok 

Anmeld

2. juli 2014

MamaGulloev

Christine skriver:

Da jeg talte med speciallæge sagde han at på Skejby går man ikke længere end terminsdato + 10 dage.

Så det troede jeg faktisk var rimelig standard?

Jeg tror det er forskelligt fra sygehus til sygehus. - Ved at en fra min terminsgruppe først skal sættes igang når hun er 42+0. 

På Herning (hvor jeg skal føde) kommer det, så vidt jeg har forstået, mest an på hvordan baby har det derinde. Og muligvis også hvordan mor har det/hvordan graviditeten har forløbet. Og da jeg medicinsk har haft en uproblematisk graviditet kunne jeg godt frygte at de vil lade mig gå længere, hvis min lille pige fortsat bare hygger sig og får den næring hun skal. 

Anmeld

2. juli 2014

MamaGulloev

fru holm skriver:

Følger nysgerrigt med her  

Er kun i 9+1 så jeg ved ikke så meget.. men nøj du har en dejlig mave.. hvad venter du?

Hihi, jamen mange tak da - Det er dog et gammelt billede, så maven er vokset gevaldigt siden da  For slet ikke at snakke om hvor meget den er sunket 

Jeg venter mig en lille pige, som gerne snart må få fingeren ud og lave nogen veer 

Anmeld

2. juli 2014

AnthonsMor

TanyaGR skriver:

Jeg var til prolong undersøgelse 10 dage over tid, og der ville de ikke sætte mig i gang, fordi jeg slet ikke var udvidet eller forkortet, og alt var i skønneste orden inde i maven..

Kom så derind igen to dage senere, hvor det samme blev gennemgået, hvor jeg så blev sat i gang fordi jeg selv bad om det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.