Boligstøtte og nyfødt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2014

Papillon

FruJacobsen skriver:

Men får man ikke 'kun' fratrukket et beløb i sin årsindkomst? Selve boligstøtten stiger ikke, gør den?

Tak for svarene

Ifølge beregningen på borger.dk stiger den

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2014

Maja_4000

Papillon skriver:

Tak for svarene

Ifølge beregningen på borger.dk stiger den

Fandt du ud af det ?

Anmeld

2. juli 2014

Papillon

Maja_4000 skriver:

Fandt du ud af det ?

Nej, jeg er begyndt at blive lidt opgivende. Hvorfor har de det ikke bare stående et eller andet sted?  Det kan da heller ikke være meningen, at man skal udfylde hel ny ansøgning. Det er da både spild af vores og deres tid, når den så skal behandles forfra. Og jeg orker næsten ikke ringe ind og høre ad 

Anmeld

2. juli 2014

AnthonsMor

Papillon skriver:

Jeg kan ikke finde nogen steder, om vi selv skal gøre noget aktivt, før boligstøtten ændrer sig efter den nye situation eller om det registreres automatisk, at vi nu er forsørgere. Er der nogen, der har stået der, og derfor ved, hvad vi skal gøre? Eller hvor længe der går, før det registreres?

Vi skulle selv gøre det

Anmeld

2. juli 2014

Papillon

AnthonsMor skriver:

Vi skulle selv gøre det

Skulle I ringe, møde op på borgerservice eller sende en hel ny ansøgning?

Anmeld

2. juli 2014

WantingBaby2012

Papillon skriver:

Jeg kan ikke finde nogen steder, om vi selv skal gøre noget aktivt, før boligstøtten ændrer sig efter den nye situation eller om det registreres automatisk, at vi nu er forsørgere. Er der nogen, der har stået der, og derfor ved, hvad vi skal gøre? Eller hvor længe der går, før det registreres?

Udbetaling Danmark får automatisk besked fra cpr-registret når dit barn har fået et cpr nr. og dermed bopæl på din adresse. 

Du skal kun oplyse hvis din indtægt ændrer sig (og ellers står der på borger.dk hvornår du ellers skal oplyse ændringer) 

Anmeld

2. juli 2014

AnthonsMor

Papillon skriver:

Skulle I ringe, møde op på borgerservice eller sende en hel ny ansøgning?

Jeg valgte at møde op på borgerservice for at få hjælp til det, og hun fortalte at jeg egentlig bare kunne have gjort det hjemmefra - så tænker man skal lave nyt skema - men prøv da at ringe til udbetaling dk, de plejer altså at være så søde!

Anmeld

17. august 2014

firstbaby

Står lidt i samme situation som dig, og er i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an.. så ville bare høre hvad det endte med du gjorde?

Anmeld

18. august 2014

Maja_4000

firstbaby skriver:

Står lidt i samme situation som dig, og er i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an.. så ville bare høre hvad det endte med du gjorde?

Jeg fik barn i juni, og har lige fået brev om at de har justeret i vores boligstøtte..
Hos os gik der to måneder

Anmeld

18. august 2014

firstbaby

Maja_4000 skriver:

Jeg fik barn i juni, og har lige fået brev om at de har justeret i vores boligstøtte..
Hos os gik der to måneder

Og det er sket uden du selv har været inde og ændre på noget eller? og får du det så med tilbagevirkende kraft eller bare fra nu af?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.