Boligstøtte og nyfødt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.361 visninger
25 svar
3 synes godt om
1. juli 2014

Papillon

Jeg kan ikke finde nogen steder, om vi selv skal gøre noget aktivt, før boligstøtten ændrer sig efter den nye situation eller om det registreres automatisk, at vi nu er forsørgere. Er der nogen, der har stået der, og derfor ved, hvad vi skal gøre? Eller hvor længe der går, før det registreres?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2014

Karina84

Hmm jeg kan ikke huske om vi gjorde noget, men du skal jo i hvert fald huske at ringe ind hvis din indtægt ændre sig (det har vi lært paa den dumme maade), saa jeg ville give dem et kald bare for at være sikker 

Anmeld

1. juli 2014

Krussedulle

Papillon skriver:

Jeg kan ikke finde nogen steder, om vi selv skal gøre noget aktivt, før boligstøtten ændrer sig efter den nye situation eller om det registreres automatisk, at vi nu er forsørgere. Er der nogen, der har stået der, og derfor ved, hvad vi skal gøre? Eller hvor længe der går, før det registreres?

Det sker automatisk

Så vidt jeg husker.

Giv evt udbetaling Danmark et kald..

Anmeld

1. juli 2014

Mettefpigen

Det skulle jeg selv gøre :-) borger.DK og søg om boligstøtte :-)

Anmeld

1. juli 2014

FruJacobsen

Papillon skriver:

Det skete automatisk her hos os...

Anmeld

1. juli 2014

Papillon

Mettefpigen skriver:

Det skulle jeg selv gøre :-) borger.DK og søg om boligstøtte :-)

Men så skal jeg starte en hel ny ansøgning op, og det eneste der har ændret sig siden sidste ansøgning er, at vi nu har barn. Kan det virkelig passe? 

Anmeld

1. juli 2014

Papillon

FruJacobsen skriver:

Det skete automatisk her hos os...

Kan du huske hvor længe efter fødslen, det blev registreret? Får man udbetalt med tilbagevirkende kraft?

Anmeld

1. juli 2014

FruJacobsen

Papillon skriver:

Kan du huske hvor længe efter fødslen, det blev registreret? Får man udbetalt med tilbagevirkende kraft?

Det mener jeg at det gjorde med det samme - når barnet har fået sit personnummer og registreret bopælsadresse hos jer, får udbetaling Danmark besked. Men du kan hurtigt ringe til dem for at være sikker

Anmeld

1. juli 2014

FruJacobsen

Papillon skriver:

Men får man ikke 'kun' fratrukket et beløb i sin årsindkomst? Selve boligstøtten stiger ikke, gør den?

Anmeld

1. juli 2014

Maja_4000

Følger lige med.. Har siddet og kæmpet på borger.dk og kan simpelthen ikke finde ud af at tilføje et barn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.