2 i træk - Allerede gravid igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2014

LJMNA

Vi har 2 med 11 mdr i mellem og de har så ogs en storesøster alle kommet indenfor 4 år.

Jeg var virkelig forberedt på det værste, men er blevet så positivt overrasket, det var hårdt i starten da min mand måtte starte på arbejde allerede 1 uge efter den sidstes ankomst, men tror faktisk det har været sundt at jeg stod med det hele selv så hurtigt
Vores yngste har skoliose, og det syns jeg faktisk har været det hårdeste, alle sygehus besøg osv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2014

Lukas&Liam<3

Vores børn er 4 måneder og 17 måneder nu. Jeg har også frygtet det værste, men må sige jeg er blevet meget positiv overrasket. Synes ikke det er hårdt, men jo det er da nogle udfordringer. Men vi gør vores bedste vi har heldigvis nogle virkelig nemme børn, det tror jeg også har rigtig meget at sige

Anmeld

1. juli 2014

Aabye

1Wish skriver:

Ja hårdt?! Det er jeg ikke i tvivl om  Får du overhovedet noget søvn?  dejligt at høre de har glæde af hinanden Jeg har intet sagt til familien endnu - er lidt bange for de synes det er for tidligt..

Jeg får massere af søvn, selvom det pt ikke føles sådan.. :p 

Min ældste er pt lidt over 3 år. Den lille er 20 mdr.. Mit største problem lige pt er bare at de slås en del fordi de ikke rigtig forstår hinanden. Så lige nu føles det ikke som om jeg laver andet end at skælde ud.. 
Jeg er alene med dem fra 07-17 hver dag (de er selvfølgelig også i institution)... Jeg har dem dog hjemme meget lige pt da jeg har sommerferie indtil den 15 august, og vil jo gerne nyde dem inden det hele går i gang igen.. 

Så det er heller ikke meget tid deres far har med dem når han kommer hjem fra job.. For så skal vi spise, og de ryger i bad, og så hopper de i seng fordi de simpelthen er så trætte.. Hvis de kan holde sig vågne til klokken 19 så er det er mirakkel.. 

Anmeld

1. juli 2014

Silas&Mille

1Wish skriver:

Hej,

Sagen er den at jeg har fundet ud af at jeg er gravid igen. Min søn er 11 mdr. og jeg har termin d. 4. marts 2015 hvor han så vil være 19 mdr. Pseudo tvillinger er så dem med 18.  mdrs. mellemrum, men en måned fra er jo tæt på alligevel vil høre om der er nogen med erfaring med sådan en situation? 2 børn i træk. Den dårlige samvittighed kommer over mig når jeg kigger på min lille dreng der stadig er så lille og til den tid stadig vil være meget afhængig af sin mor og pludselig skal dele opmærksomheden. Det var ikke planlagt men jeg kan mærke jeg bliver glad og spændt ved tanken om en til Kan ikke se om der er en gruppe med til denne kategori men hvis nogen kan, må i meget gerne sige til. 

Vores dreng var 5 måneder gammel, da jeg fandt ud af jeg var blevet gravid igen :-)

Vi har bare 13 måneder mellem vores guldklumper og har ikke fortrudt.

De har SÅ meget ud af hinanden.

Vi har så også være rigtig rigtig heldige at få en søn der har været ekstremt nem fra dag ét og en datter der heller ikke har krævet det helt store. Så når folk har spurgt om det ikke har været hårdt, kan vi aldrig svare JA. :-D

Du skal ikke have dårlig samvittighed, du skal tænke på alle de positive ting ved at få dem tæt på hinanden

Anmeld

2. juli 2014

1Wish

FruJacobsen skriver:

Der er 20mdr. imellem mine drenge og jeg må indrømme, at jeg synes, det har været/er utrolig hårdt. Når den ældste ikke er ældre er det meget svært at forstå (faktisk umuligt, da et barn på den alder slet ikke kan udsætte sine behov), at mor ikke lige har tid osv. Jeg følte ofte i starten at min ældste søn var ham der 'betalte prisen' for familieforøgelsen. Når det er sagt er der selvfølgelig også mange gode stunder og det bliver tydeligere, at storebror også gerne vil lillebror. Held og lykke med det hele

Tak for dit ærlige svar. Jeg synes allerede nu man er lidt under pres til tider, med lillemanden der jo hele tiden skal passes, mades, bades, puttes, leges med, skiftes osv osv. og jeg kan kun forestille mig det bliver dobbelt arb. med 2. Det er en udfordring der må tages op og så glæder jeg mig til dobbelt lykke  

Tak 

Anmeld

2. juli 2014

1Wish

k&k&k&k skriver:

Hej med dig :-)

Tillykke med baby 2 i maven :-)

Er selv mor til "tvillinger" der er lige præcis 13 mdr og 2 dage mellem mine. Den "ældste" er en pige på 2 og den yngste er en dreng på 1 år.

Jeg kan godt genkende den dårlige samvittighed du snakker om, den havde jeg også inden lillebror kom. Men det er gået super i starten og vi følte faktisk ikke at hun reagerede på lillebror's ankomst!

- dog er vi kommet ind i trodsalderen (BIG TIME) med Kaya og det kan nogle dage godt trække tænder ud da Kristian også er en meget følsom dreng som higer efter opmærksomhed konstant. Det kan godt være en udfordring til tider :-)

Søvn har vi heldigvis ikke manglet da begge børn har sovet igennem fra de var 5 uger (Kaya) og 10 uger (Kristian)

Og nu da de er blevet det ældre har de SÅÅÅÅ meget glæde af hinanden! De kan lege sammen, Kaya lærer Kristian forskellige ting, de kommunikerer som børn nu gør. Og så er de i Gæstedagpleje hos hinanden hvilket også er et hit hos børn såvel som dagplejemødrene.

Til sidst synes jeg lige jeg ville nævne Kaya's sprog; jeg ved ikke om det er aldersbetinget men hun er lynhurtig sprogligt! On det måske er fordi hun er "nød" til at udtrykke sig mere/bedre for at blive hørt ved jeg ikke, men det er bare en ting jeg har lagt mærke til.

Tak skal du have

Min søn er og har været fra start et nemt barn så håber nr. 2 bliver ligesådan

Anmeld

2. juli 2014

1Wish

Silas&Mille skriver:

Vores dreng var 5 måneder gammel, da jeg fandt ud af jeg var blevet gravid igen :-)

Vi har bare 13 måneder mellem vores guldklumper og har ikke fortrudt.

De har SÅ meget ud af hinanden.

Vi har så også være rigtig rigtig heldige at få en søn der har været ekstremt nem fra dag ét og en datter der heller ikke har krævet det helt store. Så når folk har spurgt om det ikke har været hårdt, kan vi aldrig svare JA. :-D

Du skal ikke have dårlig samvittighed, du skal tænke på alle de positive ting ved at få dem tæt på hinanden

Håber også min nr. 2 bliver ligeså nem som min søn, så kan jeg svare det samme som dig når folk spørger om det er hårdt 

og tak- fra nu af vil jeg prøve at tænke på alt det positive 

Anmeld

2. juli 2014

1Wish

Maria&Lukas skriver:

Vores børn er 4 måneder og 17 måneder nu. Jeg har også frygtet det værste, men må sige jeg er blevet meget positiv overrasket. Synes ikke det er hårdt, men jo det er da nogle udfordringer. Men vi gør vores bedste vi har heldigvis nogle virkelig nemme børn, det tror jeg også har rigtig meget at sige

for nemme børn 

Heheh ej, men ja det har selvfølgelig meget at sige! 

Anmeld

2. juli 2014

1Wish

LJMNA skriver:

Vi har 2 med 11 mdr i mellem og de har så ogs en storesøster alle kommet indenfor 4 år.

Jeg var virkelig forberedt på det værste, men er blevet så positivt overrasket, det var hårdt i starten da min mand måtte starte på arbejde allerede 1 uge efter den sidstes ankomst, men tror faktisk det har været sundt at jeg stod med det hele selv så hurtigt
Vores yngste har skoliose, og det syns jeg faktisk har været det hårdeste, alle sygehus besøg osv

Åha ja det lyder hårdt men som du siger godt måske at komme i gang hurtigt.

Det er jeg ked af at høre med din yngste. Kan kun forestille mig hvor hårdt det er at se sit barn på sygehus og have det dårligt  

Godt klaret  og håber den lille har det godt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.