1Wish skriver:
Hej,
Sagen er den at jeg har fundet ud af at jeg er gravid igen. Min søn er 11 mdr. og jeg har termin d. 4. marts 2015 hvor han så vil være 19 mdr. Pseudo tvillinger er så dem med 18. mdrs. mellemrum, men en måned fra er jo tæt på alligevel
vil høre om der er nogen med erfaring med sådan en situation? 2 børn i træk. Den dårlige samvittighed kommer over mig når jeg kigger på min lille dreng der stadig er så lille og til den tid stadig vil være meget afhængig af sin mor og pludselig skal dele opmærksomheden. Det var ikke planlagt men jeg kan mærke jeg bliver glad og spændt ved tanken om en til
Kan ikke se om der er en gruppe med til denne kategori men hvis nogen kan, må i meget gerne sige til.

Hej med dig :-)
Tillykke med baby 2 i maven :-)
Er selv mor til "tvillinger" der er lige præcis 13 mdr og 2 dage mellem mine. Den "ældste" er en pige på 2 og den yngste er en dreng på 1 år.
Jeg kan godt genkende den dårlige samvittighed du snakker om, den havde jeg også inden lillebror kom. Men det er gået super i starten og vi følte faktisk ikke at hun reagerede på lillebror's ankomst!
- dog er vi kommet ind i trodsalderen (BIG TIME) med Kaya og det kan nogle dage godt trække tænder ud da Kristian også er en meget følsom dreng som higer efter opmærksomhed konstant. Det kan godt være en udfordring til tider :-)
Søvn har vi heldigvis ikke manglet da begge børn har sovet igennem fra de var 5 uger (Kaya) og 10 uger (Kristian)
Og nu da de er blevet det ældre har de SÅÅÅÅ meget glæde af hinanden! De kan lege sammen, Kaya lærer Kristian forskellige ting, de kommunikerer som børn nu gør. Og så er de i Gæstedagpleje hos hinanden hvilket også er et hit hos børn såvel som dagplejemødrene.
Til sidst synes jeg lige jeg ville nævne Kaya's sprog; jeg ved ikke om det er aldersbetinget men hun er lynhurtig sprogligt! On det måske er fordi hun er "nød" til at udtrykke sig mere/bedre for at blive hørt ved jeg ikke, men det er bare en ting jeg har lagt mærke til.
Anmeld