2 i træk - Allerede gravid igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2014

Mumto3

Jeg har født 3 børn i løbet af 4 år, og kunne jeg gøre det om, gjorde jeg det med glæde Igen!

ja, det er hårdt, særligt fordi jeg var alene med dem ofte, da min rejser 2-3 uger af gangen. Men det er også super fedt, man har styr på rutinerne, og har ikke glemt hvordan man gør med en baby. Samtidig er det de samme ting de gerne vil. De ville gerne sidde i sandkassens samtidig, de ville gerne køre på løbecykel samtidig osv. Så herfra skal der kun lyde et Tillykke!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2014

1Wish

MoarHvidovre skriver:

Der er 17 mdr. mellem vores dreng og pige - planlagt. Det var hårdt, da de var små, men nu er de 5 år og 6 1/2 år og har så meget glæde af hinanden.

Vi købte en tvillingeklapvogn som vi kun brugte når vi skulle nogen steder. Derudover købte vi en kravlegård, hvor den mindste kunne ligge, hvis man lige skulle ud af lokalet.

Den store er en dreng og den mindste en pige. Det minus der er ved det er, at vores pige er hurtigere til nogen ting end vores dreng er.

Vi går en del ud af, at vores dreng skal føle sig som den store bla. ved, at komme lidt senere i seng end vores pige.

- og tillykke med bebs nr. 2

Ja jeg læste lige i går om hvordán en pige kan overhale en dreng og give ham komplekser senere i livet og alt muligt  Men lyder på det fleste som om det går godt

Tak

Anmeld

30. juni 2014

Rasta(wo)man

Tillykke hvor fantastisk 

Anmeld

30. juni 2014

1Wish

Mumto3 skriver:

Jeg har født 3 børn i løbet af 4 år, og kunne jeg gøre det om, gjorde jeg det med glæde Igen!

ja, det er hårdt, særligt fordi jeg var alene med dem ofte, da min rejser 2-3 uger af gangen. Men det er også super fedt, man har styr på rutinerne, og har ikke glemt hvordan man gør med en baby. Samtidig er det de samme ting de gerne vil. De ville gerne sidde i sandkassens samtidig, de ville gerne køre på løbecykel samtidig osv. Så herfra skal der kun lyde et Tillykke!

Supermom

Tak fordi i giver mig gåpåmod til det her! Mine tanker kører rundt i hovedet konstant - og trætheden pga. graviditeten er overvældende så bliver helt udmattet ved tanken hehe..- men det går jo over...og bliver erstattet af søvnmangel  Ej det skal nok gå!

Tak

Anmeld

30. juni 2014

1Wish

Rasta(wo)man skriver:

Tillykke hvor fantastisk 

Tak skal du ha

Anmeld

30. juni 2014

Krussedulle

1Wish skriver:

Hej,

Sagen er den at jeg har fundet ud af at jeg er gravid igen. Min søn er 11 mdr. og jeg har termin d. 4. marts 2015 hvor han så vil være 19 mdr. Pseudo tvillinger er så dem med 18.  mdrs. mellemrum, men en måned fra er jo tæt på alligevel vil høre om der er nogen med erfaring med sådan en situation? 2 børn i træk. Den dårlige samvittighed kommer over mig når jeg kigger på min lille dreng der stadig er så lille og til den tid stadig vil være meget afhængig af sin mor og pludselig skal dele opmærksomheden. Det var ikke planlagt men jeg kan mærke jeg bliver glad og spændt ved tanken om en til Kan ikke se om der er en gruppe med til denne kategori men hvis nogen kan, må i meget gerne sige til. 

Vi har knap 13 måneder mellem vores nr 2 og 3.

Og jeg syntes det er lidt hårdt til tider, nu, hvor de er blevet 2 og 3!

2x selvstændighedsalder!!

Men der er absolut flere gode en dumme dage

Jeg var meget alene med alle 3 børn fra den mindste var 5 mdr til han blev 1 år ca. Og i den periode nød jeg det virkelig..

syntes det hele var så nemt men nu hvor de er alle vegne, begge to, så starter udfordringerne

Anmeld

30. juni 2014

FruJacobsen

1Wish skriver:

Hej,

Sagen er den at jeg har fundet ud af at jeg er gravid igen. Min søn er 11 mdr. og jeg har termin d. 4. marts 2015 hvor han så vil være 19 mdr. Pseudo tvillinger er så dem med 18.  mdrs. mellemrum, men en måned fra er jo tæt på alligevel vil høre om der er nogen med erfaring med sådan en situation? 2 børn i træk. Den dårlige samvittighed kommer over mig når jeg kigger på min lille dreng der stadig er så lille og til den tid stadig vil være meget afhængig af sin mor og pludselig skal dele opmærksomheden. Det var ikke planlagt men jeg kan mærke jeg bliver glad og spændt ved tanken om en til Kan ikke se om der er en gruppe med til denne kategori men hvis nogen kan, må i meget gerne sige til. 

Der er 20mdr. imellem mine drenge og jeg må indrømme, at jeg synes, det har været/er utrolig hårdt. Når den ældste ikke er ældre er det meget svært at forstå (faktisk umuligt, da et barn på den alder slet ikke kan udsætte sine behov), at mor ikke lige har tid osv. Jeg følte ofte i starten at min ældste søn var ham der 'betalte prisen' for familieforøgelsen. Når det er sagt er der selvfølgelig også mange gode stunder og det bliver tydeligere, at storebror også gerne vil lillebror. Held og lykke med det hele

Anmeld

30. juni 2014

k&k&k&k

1Wish skriver:

Hej,

Hej med dig :-)

Tillykke med baby 2 i maven :-)

Er selv mor til "tvillinger" der er lige præcis 13 mdr og 2 dage mellem mine. Den "ældste" er en pige på 2 og den yngste er en dreng på 1 år.

Jeg kan godt genkende den dårlige samvittighed du snakker om, den havde jeg også inden lillebror kom. Men det er gået super i starten og vi følte faktisk ikke at hun reagerede på lillebror's ankomst!

- dog er vi kommet ind i trodsalderen (BIG TIME) med Kaya og det kan nogle dage godt trække tænder ud da Kristian også er en meget følsom dreng som higer efter opmærksomhed konstant. Det kan godt være en udfordring til tider :-)

Søvn har vi heldigvis ikke manglet da begge børn har sovet igennem fra de var 5 uger (Kaya) og 10 uger (Kristian)

Og nu da de er blevet det ældre har de SÅÅÅÅ meget glæde af hinanden! De kan lege sammen, Kaya lærer Kristian forskellige ting, de kommunikerer som børn nu gør. Og så er de i Gæstedagpleje hos hinanden hvilket også er et hit hos børn såvel som dagplejemødrene.

Til sidst synes jeg lige jeg ville nævne Kaya's sprog; jeg ved ikke om det er aldersbetinget men hun er lynhurtig sprogligt! On det måske er fordi hun er "nød" til at udtrykke sig mere/bedre for at blive hørt ved jeg ikke, men det er bare en ting jeg har lagt mærke til.

Anmeld

30. juni 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Der er 14 mdr. mellem mine to yngste, og storesøster er hhv. 4 og 5 år ældre. Yngstemand var ikke planlagt, men hold nu op, hvor er vi glade for, han kom! 

Da jeg ventede ham - og stadig var lidt overvældet over det hele - talte jeg med en mor til en pige på 4 og to drenge med bare 11 mdr. imellem. Hun sagde bare "Glæd jer! Det bliver så stort!" - og den melding sender jeg videre til dig. 

NB: Vi havde aldrig jalousiproblemer, da den "lille storebror" slet ikke var i stand til at reflektere over, om der nu gik noget fra ham - og da han jo bare var en stor baby med lige så akutte behov som lillebror, fik han aldrig besked om lige at vente lidt. 

Nu er de 15 og 16, snart 16 og 17, og så forskellige som nat og dag - men der er et stærkt bånd mellem alle vores tre børn, og de har glæde af hinanden på kryds og tværs. 

Anmeld

1. juli 2014

Kløver

Jeg har 14 mdr imellem mine og lige fået lillebror for 5 dage siden, der er 3.5 år fra den ældste til den yngste  

du spørger bare løs 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.