2 i træk - Allerede gravid igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.939 visninger
28 svar
16 synes godt om
30. juni 2014

1Wish

Hej,

Sagen er den at jeg har fundet ud af at jeg er gravid igen. Min søn er 11 mdr. og jeg har termin d. 4. marts 2015 hvor han så vil være 19 mdr. Pseudo tvillinger er så dem med 18.  mdrs. mellemrum, men en måned fra er jo tæt på alligevel vil høre om der er nogen med erfaring med sådan en situation? 2 børn i træk. Den dårlige samvittighed kommer over mig når jeg kigger på min lille dreng der stadig er så lille og til den tid stadig vil være meget afhængig af sin mor og pludselig skal dele opmærksomheden. Det var ikke planlagt men jeg kan mærke jeg bliver glad og spændt ved tanken om en til Kan ikke se om der er en gruppe med til denne kategori men hvis nogen kan, må i meget gerne sige til. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2014

Aabye

1Wish skriver:

Hej,

Sagen er den at jeg har fundet ud af at jeg er gravid igen. Min søn er 11 mdr. og jeg har termin d. 4. marts 2015 hvor han så vil være 19 mdr. Pseudo tvillinger er så dem med 18.  mdrs. mellemrum, men en måned fra er jo tæt på alligevel vil høre om der er nogen med erfaring med sådan en situation? 2 børn i træk. Den dårlige samvittighed kommer over mig når jeg kigger på min lille dreng der stadig er så lille og til den tid stadig vil være meget afhængig af sin mor og pludselig skal dele opmærksomheden. Det var ikke planlagt men jeg kan mærke jeg bliver glad og spændt ved tanken om en til Kan ikke se om der er en gruppe med til denne kategori men hvis nogen kan, må i meget gerne sige til. 

Jeg har 18 mdr imellem mine to.. 
Det er skide hårdt, men hold op de har meget glæde af hinanden nu.. 
Jeg havde ikke dårlig samvittighed over for vores første da jeg blev gravid med nr 2.. Han var nemlig planlagt efter lang tids sygdom hos mig..

Familien tog heldigvis også godt imod det da jeg fortalte dem at jeg var gravid igen. Det eneste de spurgte om var om vi var sikre på vores valg..  

Anmeld

30. juni 2014

L&V

1Wish skriver:

Hej,

Der er 22 måneder mellem vores og vi ville gerne ha nøjes med 18mdr men nu blev det sådan. Det er super skønt med den korte afstand men selvfølgelig os hårdt men det tror jeg nu det er uanset aldersforskel. De har så meget glæde af hinanden og det bliver nemmere og nemmerejo ældre de bliver

Anmeld

30. juni 2014

Mama85

1Wish skriver:

Hej,

Tillykke  Her venter vi barn nr. 3 den 16/09, og i forvejen har vi storesøsterpå 5 år, og den kommende storebror som bliver 1 år den 31/8 

Anmeld

30. juni 2014

1Wish

Aabye skriver:

Jeg har 18 mdr imellem mine to.. 
Det er skide hårdt, men hold op de har meget glæde af hinanden nu.. 
Jeg havde ikke dårlig samvittighed over for vores første da jeg blev gravid med nr 2.. Han var nemlig planlagt efter lang tids sygdom hos mig..

Familien tog heldigvis også godt imod det da jeg fortalte dem at jeg var gravid igen. Det eneste de spurgte om var om vi var sikre på vores valg..  

Ja hårdt?! Det er jeg ikke i tvivl om  Får du overhovedet noget søvn?  dejligt at høre de har glæde af hinanden Jeg har intet sagt til familien endnu - er lidt bange for de synes det er for tidligt..

Anmeld

30. juni 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Der er 17 mdr. mellem vores dreng og pige - planlagt. Det var hårdt, da de var små, men nu er de 5 år og 6 1/2 år og har så meget glæde af hinanden.

Vi købte en tvillingeklapvogn som vi kun brugte når vi skulle nogen steder. Derudover købte vi en kravlegård, hvor den mindste kunne ligge, hvis man lige skulle ud af lokalet.

Den store er en dreng og den mindste en pige. Det minus der er ved det er, at vores pige er hurtigere til nogen ting end vores dreng er.

Vi går en del ud af, at vores dreng skal føle sig som den store bla. ved, at komme lidt senere i seng end vores pige.

- og tillykke med bebs nr. 2

Anmeld

30. juni 2014

1Wish

Mama85 skriver:

Tillykke  Her venter vi barn nr. 3 den 16/09, og i forvejen har vi storesøsterpå 5 år, og den kommende storebror som bliver 1 år den 31/8 

Tak skal du ha og lige over 

Og -Hold da op, gang i den  

Jeg har også en bonus søn på 4 år, så der vil også være tre styk indimellem - 

Anmeld

30. juni 2014

ILoveMyMiracle

Der er 15 måneder mellem mig og min lillebror, og vi har altid været rigtig tætte og de bedste venner! Vi har haft og har stadig et rigtig tæt forhold til hinanden! 

Min mor har fortalt at det var rigtig hårdt, men at det er det bedste som hende og min far har gjort! 

Efter min mening, så er det den største gave du kan give til dine børn! 

Anmeld

30. juni 2014

esiuol

Nu er alle mine børn født mere eller mindre for tidligt, men hvis vi regner ud fra mine terminer, er der 16 måneder mellem mine tvillinger og deres lillebror.

Vi har rigtig meget hjælp i mine forældre, som kommer og hjælper os så godt som hver dag. Tvillingerne forguder deres mormor og morfar, og får deres fulde opmærksomhed, så jeg føler slet ikke, at det er synd for børnene, at jeg er mindre tilgængelig. Og deres far er også 100% på i weekenderne, og når han kommer hjem fra arbejde - men det har han altid været pga. at der hele tiden har været to små børn.

Vi er også meget opmærksomme på, at sørge for, at også andre tager sige af bettemanden indimellem, så jeg får tid til at lege med de to "store" - og så sover han jo også stadig 3 lure om dagen...

Jeg er sjældent alene med alle 3 børn, men hvis jeg er alene med en af tvillingerne og lillebror - som vil være lig med jeres situation - synes jeg, at der er fint overskud til at tage sig af begge børn og give dem den opmærksomhed, der er behov for. Er lillebror vågen, laver vi bare noget, hvor han kan være med - f.eks. lege med lego, hvor betttemanden ligger på gulver ved siden af og sutter på en klods, eller vi læser en bog eller ser lidt fjernsyn, mens jeg ammer.

Det er super hårdt med tre unger, og i øjeblikket er vi bare i en overlevelsestilstand. Men vi kan allerede nu se, at til næste år bliver det super fint, når lillebror er 1 1/2 og tvillingerne nærmer sig de 3 år. Tvillingerne har stor glæde af hinanden, og de er rigtig glade for ders bror, så han bliver nemt indlemmet i flokken.

Anmeld

30. juni 2014

Mama85

1Wish skriver:

Tak skal du ha og lige over 

Og -Hold da op, gang i den  

Jeg har også en bonus søn på 4 år, så der vil også være tre styk indimellem - 

Tak  Ja, dét tør siges  Det bliver spændende at se hvordan det bliver!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.