Nu er alle mine børn født mere eller mindre for tidligt, men hvis vi regner ud fra mine terminer, er der 16 måneder mellem mine tvillinger og deres lillebror.
Vi har rigtig meget hjælp i mine forældre, som kommer og hjælper os så godt som hver dag. Tvillingerne forguder deres mormor og morfar, og får deres fulde opmærksomhed, så jeg føler slet ikke, at det er synd for børnene, at jeg er mindre tilgængelig. Og deres far er også 100% på i weekenderne, og når han kommer hjem fra arbejde - men det har han altid været pga. at der hele tiden har været to små børn.
Vi er også meget opmærksomme på, at sørge for, at også andre tager sige af bettemanden indimellem, så jeg får tid til at lege med de to "store" - og så sover han jo også stadig 3 lure om dagen...
Jeg er sjældent alene med alle 3 børn, men hvis jeg er alene med en af tvillingerne og lillebror - som vil være lig med jeres situation - synes jeg, at der er fint overskud til at tage sig af begge børn og give dem den opmærksomhed, der er behov for. Er lillebror vågen, laver vi bare noget, hvor han kan være med - f.eks. lege med lego, hvor betttemanden ligger på gulver ved siden af og sutter på en klods, eller vi læser en bog eller ser lidt fjernsyn, mens jeg ammer.
Det er super hårdt med tre unger, og i øjeblikket er vi bare i en overlevelsestilstand. Men vi kan allerede nu se, at til næste år bliver det super fint, når lillebror er 1 1/2 og tvillingerne nærmer sig de 3 år. Tvillingerne har stor glæde af hinanden, og de er rigtig glade for ders bror, så han bliver nemt indlemmet i flokken.
Anmeld