Anbefal en katterace?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2014

et-ønske

L&V skriver:

Jeg ville vælge en ragdoll hvis det var mig stor og dejlig og super kælen og doven 

Fuldstændig enig!! Det ville klart også være mit valg - de finder sig i absolut alt og stikker sjældent af

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2014

namaha

Jeg har en halv norsk og halv alm. huskat, den er langhåret og har Ikke Pels, for ellers ville jeg ikke kunne tåle hende
Hun er lige blevet ude kat, på 3 uge, end ikke endnu har jeg skulle pleje hendes pels andet en for hyggens skyld. Der hvor jeg købte hende (Dyrehospitaler) Svorg de på at jeg formeligt skulle pleje hendes pels hver dag
var til dyrlæge i sidste uge, hvor hun blev vaccineret osv, hun er helt sund og rask, og som dyrlægen sagde så ligger det til hendes natur at hun er en stor kat

Men som andre skrive så køb en vis dyrens beskyttelse eller dyrehospitalerne i dk, jeg har selv købt 3 katte (2 til mig, 1 til min mor) de lå mellem 675-1200kr hvilket jeg ikke mener er dyrt når de er vacineret, loppe, orme og lus behandlet og neutraliseret osv osv

Anmeld

27. juli 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Synes lige at jeg ville komme med en Update. Det blev en helt almindelig huskat på kun 10 uger moren pludselig forsvandt fra sin unge og aldrig kom hjem. Den er virkelig lille og kræver nærhed konstant ( det er bare hyggeligt)
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

27. juli 2014

lineog4

Aisha skriver:

Synes lige at jeg ville komme med en Update. Det blev en helt almindelig huskat på kun 10 uger moren pludselig forsvandt fra sin unge og aldrig kom hjem. Den er virkelig lille og kræver nærhed konstant ( det er bare hyggeligt)

Nårhh... for vores killing d.9.8. Der er hun 16 uger og håber vores ældre kat tager godt i mod hende

Anmeld

27. juli 2014

lineog4

Aisha skriver:

Nårhh... for vores killing d.9.8. Der er hun 16 uger og håber vores ældre kat tager godt i mod hende

Anmeld

27. juli 2014

SussieThyssen

Aisha skriver:

Hej piger. Min datter's kanin døde desværre efter mange lykkelige år. Hun har passet og plejet den og luftet den ude næsten hverdag. Så hun har bevidst at hun kan passe på et dyr. Nå snakker hun om at hun godt vil have kat. Problemet er bare vi har ikke forstand på katte. Hvilken rase skal vi have? Alt andet skal jeg nok finde ud af via google nå piger anbefal mig en misser, please

Som førstegangskat vil jeg ikke anbefale nogen bestemt race som sådan.
Men hold jer fra langhårede katte...da de kræver meget pasning.
Find jer en sød 12-ugers killing af helt almindeligt mix.
Vælg jer en dreng og få den kastreret i 6-7 måneders alderen så den ikke begynder at strinte.
Jeg vil anbefale en broget, grå/hvid eller sort/hvid, men ikke en stribet...da stribede katte er tilbøjelige til at være mere vilde og udsøgende end de andre.
Skal den kunne komme ud, så skal I holde den. inde i mindst 14 dage først, da de ellers vil forsøge at finde hjem.
Har du ellers brug for råd, så skriv en PB.

Kærligst
Sussie
(Kattehvisker, Medlem af kattens værn, Inges Kattehjem, Dyreværnsforeningen og Dyrenes beskyttelse)

Anmeld

27. juli 2014

lille-fisen

Da vi skulle have kat kiggede jeg også på diverse racer, hvor katten kostede dyre domme. 

Det endte med vi fik en voksen 5-årig hunkat fra min venindes familie fra et godt hjem der ikke kunne have hende mere. Hun er en helt almindelig kulsort huskat dog med lidt tykkere pels end typisk for huskatte. Vi er SÅ heldige vi fik hende - hun er det sødeste mest kælne lille kræ. 

Så min konklusion er at det handler mere om kattens temperament og ikke så meget racen

Anmeld

27. juli 2014

årgang84

Profilbillede for årgang84
Aisha skriver:

Hej piger. Min datter's kanin døde desværre efter mange lykkelige år. Hun har passet og plejet den og luftet den ude næsten hverdag. Så hun har bevidst at hun kan passe på et dyr. Nå snakker hun om at hun godt vil have kat. Problemet er bare vi har ikke forstand på katte. Hvilken rase skal vi have? Alt andet skal jeg nok finde ud af via google nå piger anbefal mig en misser, please

Gør op med jer selv hvilke budget i har. Indkøb af racekatte er ikke billige. 

Katte fra internater skriver man nogle steder under på diverse årlige vaccinationer m.m. Igen budget. 

Når det så er sagt har jeg en forkærlighed for maincoon ( er deres egne men sociale på deres egen underlige facon, vores søn kan gøre alt ved ham, som vi voksne bestemt ikke må.) og norske skov katte( er min korte erfaring rigtig nusseglade dyr. Min elskede at gå tur i snor og sidde med på skødet når jeg kørte bil) begge racer hurtig vane dyr.

. De avles også med lidt kortere hår. Besøg avlere og vurder hjemmet/ håndtering inden køb. 

Anmeld

27. juli 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
Aisha skriver:

Tillykke med det nye medlem af familien! Hvor er hun/han sød!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.