Den må ikk være så stor som den mon mor har haft en norsk skovkat. Der må gerne være pels pleje min datter nussede om hendes kanin hver dag og redte hendes Pels ud. Vi bor i rækkehus (om en måned) så den må godt komme ud men kun i forbindelse med toilet besøg. Er jeg for optimistisk ? Som sagt vi har ingen erfaring
Det kunne godt blive et problem, ja... Det kommer an på hvilken kat du får. Der er katte, som sagtens kan håndtere kun at komme 'lidt' ud, men der er andre, som absolut ikke kan håndtere det. Hvis det ikke fungerer, skal i bare være klar på at give den frit udløb. Det bliver også svært for jer at bedømme hvornår den skal ud for at besørge eller hvornår den bare vil strejfe rundt. Alternativt kunne i, hvis i har egen have og mulighed for det, indhegne haven. Der findes masser af eksempler på det på nettet. Nogen går også tur med deres kat i sele. Jeg ville helt klart anbefale en hunkat, hvis i vælger løsningen med fri begrænset udgang (selvfølgelig sterriliseret), den går ikke så langt væk fra hjemmet, hvor en hankat sagtens kan have et kæmpe territorium.
Grunden til jeg spørger er fordi mange opdrættere af racekatte simpelthen ikke sælger katte til (frit) udendørsliv. Det kan man synes om hvad man vil, men det kan godt blive problematisk, at finde opdrættere der vil sælge dem til jer, især de lidt mere eksotiske katte. Der er større chance for at kunne anskaffe sig en norsk skovkat eller lignende.
Det afhænger også af hvor meget i er hjemme. Katte såsom ragdoll eller hellig birma er utrolig smukke og familie-venlige (skøn pels for din datter at pleje), men de er også meget sociale, og hvis man kun vil have en, så kræver det man bruger meget tid derhjemme.
Jeg ville nok tage på et internat. Der er masser af søde katte - og menneskerne på internattet kan helt sikkert vejlede jer om hvilken kat der ville fungere bedst ind i jeres hverdag
Anmeld