Anbefal en katterace?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.633 visninger
28 svar
10 synes godt om
25. juni 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Hej piger. Min datter's kanin døde desværre efter mange lykkelige år. Hun har passet og plejet den og luftet den ude næsten hverdag. Så hun har bevidst at hun kan passe på et dyr. Nå snakker hun om at hun godt vil have kat. Problemet er bare vi har ikke forstand på katte. Hvilken rase skal vi have? Alt andet skal jeg nok finde ud af via google nå piger anbefal mig en misser, please

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi har en helt alm huskat, som vi er rigtig glade for.

Så har vi en kat hvor moren er halv maine coon / perser. Faren er en alm huskat. Den er vi også rigtig glade for.

Har nogle venner, som har maine coon katte. 3 af dem har fået fjernet alle dere tænder, da de har arvet en tandkødssygdom fra deres far. Den 4 er lige blevet aflivet pga noget sygdom.. Vh stine

Anmeld

25. juni 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
StineW79 skriver:

Vi har en helt alm huskat, som vi er rigtig glade for.

Så har vi en kat hvor moren er halv maine coon / perser. Faren er en alm huskat. Den er vi også rigtig glade for.

Har nogle venner, som har maine coon katte. 3 af dem har fået fjernet alle dere tænder, da de har arvet en tandkødssygdom fra deres far. Den 4 er lige blevet aflivet pga noget sygdom.. Vh stine

Aii øv.... Så du anbefaler en helt almindelig huskat ? Min mor har haft n kæmpe skovkat tror jeg. Sådan en vil jeg ikke have den fylde virkelig men den var så sød og kælen.

Anmeld

25. juni 2014

Christine

Aisha skriver:

Hej piger. Min datter's kanin døde desværre efter mange lykkelige år. Hun har passet og plejet den og luftet den ude næsten hverdag. Så hun har bevidst at hun kan passe på et dyr. Nå snakker hun om at hun godt vil have kat. Problemet er bare vi har ikke forstand på katte. Hvilken rase skal vi have? Alt andet skal jeg nok finde ud af via google nå piger anbefal mig en misser, please

Hvis det SKAL være en race, så ville vi herhjemme vælge en hellig birma. De er simpelthen så smukke og skulle have et dejligt sind.

Ragdolls er også søde, men lidt store i det.

Umiddelbart ville vi nok vælge en alm. huskat fra et internat, da der desværre er mange katte der mangler et sted at bo.

Anmeld

25. juni 2014

L&V

Jeg ville vælge en ragdoll hvis det var mig stor og dejlig og super kælen og doven 

Anmeld

25. juni 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Christine skriver:

Hvis det SKAL være en race, så ville vi herhjemme vælge en hellig birma. De er simpelthen så smukke og skulle have et dejligt sind.

Ragdolls er også søde, men lidt store i det.

Umiddelbart ville vi nok vælge en alm. huskat fra et internat, da der desværre er mange katte der mangler et sted at bo.

Du tror kke de har race katte på internatet? Min tanke er også og besøge dem og se om vi forelsker os.

Anmeld

25. juni 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Bliver det en ude- eller indekat? 
Hvad tænker i forhold til pelspleje, er det noget i vil bruge tid på? 
Har i noget krav i forhold til størrelse på katten? (den må ikke være for stor?)

Anmeld

25. juni 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
L&V skriver:

Jeg ville vælge en ragdoll hvis det var mig stor og dejlig og super kælen og doven 

Hold nu! Har lige slået den op på google hvor er de søde, nurhhhh

Anmeld

25. juni 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Demosan skriver:

Bliver det en ude- eller indekat? 
Hvad tænker i forhold til pelspleje, er det noget i vil bruge tid på? 
Har i noget krav i forhold til størrelse på katten? (den må ikke være for stor?)

Den må ikk være så stor som den mon mor har haft en norsk skovkat. Der må gerne være pels pleje min datter nussede om hendes kanin hver dag og redte hendes Pels ud. Vi bor i rækkehus (om en måned) så den må godt komme ud men kun i forbindelse med toilet besøg. Er jeg for optimistisk ? Som sagt vi har ingen erfaring

Anmeld

25. juni 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79
Aisha skriver:

Aii øv.... Så du anbefaler en helt almindelig huskat ? Min mor har haft n kæmpe skovkat tror jeg. Sådan en vil jeg ikke have den fylde virkelig men den var så sød og kælen.

Ja vi har altid haft helt alm huskatte, og har aldrig oplevet ulemper ved dem, hvorimod dem jeg kender med racekatte, har oplevet et par problemer. 

Min første kat blev næsten 20 år. Dem vi har nu er 12 år.

Den ene fik vi fra Dyrelægen da den ik var mere end 4-5 uger gammel. Den havde siddet i en bilmotorer helt fra Fyn til Jylland. Den anden fik vi billigt fordi moren havde parret sig med den alm huskat, hvilket betød at den jo ik var raceren.. 

Jeg ville tjekke ved feks dyrenesbeskyttelse, kattensværn, eller dyreværnet, og se om de ik havde en helt fantastisk lille kat. Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.