Jer der blev kvalmeramt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2014

Elvers

Hej

Ved første graviditet havde jeg enkelte dage med kvalme, men her anden gang fik jeg kvalme lige efter befrugtning, og det varede så ca. til uge 16-17 stykker
Men det behøver altså ikke ødelægge en ferie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2014

stjernehimmel

Jeg har været nærmest lænket til en kaste-op-spand i godt 1½ måned nu og er på medicin pt bare for at kunne holde lidt i mig....

Jeg er i 11 uge nu...

Anmeld

29. juni 2014

Lenaogkasper

CL24 skriver:

Hej kvinder :-) 

jer der fik kvalme under graviditeten? Kom den bare fra den ene dag til den anden med fuld skrue? Eller kom den stille og roligt de første par uger inden opkast ? 

Jeg er 4+2 Idag, og har ingen kvalme endnu. Men skal på ferie her i uge 28 med svigerfamilien. Og der ville jeg være 6 fulde uger og blive 7 ved hjemkomst. Og frygter virkelig jeg kan få min ferie ødelagt.

så jer med kvalme ? Beskriv gerne hvordan det kom og hvor slemt det var ? Og om i kunne lave normale ting :-)

I min første graviditet var jeg ramt af kvalme og få opkastninger fra uge 6-11 her arbejde jeg (var dig sygemeldt en enkelt uge da det var værst) 

I denne graviditet har jeg kastet op fra uge 5 og gør det stadig i dag 13+.. Denne gang har det været så slemt med opkastninger omkring 10-15 gange i døgnet, får så en gang i ugen akupunktur på sygehuset og vejledning samt bliver vejet, det har hjulpet en del, og kaster kun op en 3-6 gange om dagen nu.

jeg har fået arbejdsløs så har kunne gå hjemme men hvis jeg havde haft arbejde var jeg med garanti blevet sygemeldt. Starter dog på arbejde i morgen (mandag) så håber snart kvalmen og opkast ligger sig så jeg kan få arbejdet til at fungere! 

Kalken kom fra dag til dag! Opkast kom få dage efter kvalmen!

Anmeld

29. juni 2014

Frk_Louise

CL24 skriver:

jer der fik kvalme under graviditeten? Kom den bare fra den ene dag til den anden med fuld skrue? Eller kom den stille og roligt de første par uger inden opkast ? 

Jeg er 4+2 Idag, og har ingen kvalme endnu. Men skal på ferie her i uge 28 med svigerfamilien. Og der ville jeg være 6 fulde uger og blive 7 ved hjemkomst. Og frygter virkelig jeg kan få min ferie ødelagt.

så jer med kvalme ? Beskriv gerne hvordan det kom og hvor slemt det var ? Og om i kunne lave normale ting :-)

Det kom fra den ene dag til den anden  Mener det startede omkring uge 8-9 og sluttede cirka i uge 14.

Ingen opkast, bare kvalme. Men så længe min søde mand serverede morgenmad på sengen for mig, tog det lige toppen af det og jeg ku holde ud at komme ud af sengen og på arbejde. Jeg brugte også seabands, de hjalp virkelig meget for mig!  

Anmeld

29. juni 2014

MissTas

CL24 skriver:

Jeg blev ramt i uge 3 og helt hen til jeg havde født så det var en hård graviditet.. Kvalmen startede og så kom opkast et par uger efter og fortsatte hele graviditeten

Anmeld

29. juni 2014

CL24

Lige et svar til alle :-)

Tusinde tak fordi i gir jer tid til at svare.

er Idag 5+1 og har stadig ik noget kvalme. Men er meget træt hurtigt. 

Håber virkelig at den bliver væk de næste 2 uger!! Krydser alt hvad jeg kan så jeg kan nyde min ferie. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.