CL24 skriver:
Hej kvinder :-)
jer der fik kvalme under graviditeten? Kom den bare fra den ene dag til den anden med fuld skrue? Eller kom den stille og roligt de første par uger inden opkast ?
Jeg er 4+2 Idag, og har ingen kvalme endnu. Men skal på ferie her i uge 28 med svigerfamilien. Og der ville jeg være 6 fulde uger og blive 7 ved hjemkomst. Og frygter virkelig jeg kan få min ferie ødelagt.
så jer med kvalme ? Beskriv gerne hvordan det kom og hvor slemt det var ? Og om i kunne lave normale ting :-)
I min første graviditet var jeg ramt af kvalme og få opkastninger fra uge 6-11 her arbejde jeg (var dig sygemeldt en enkelt uge da det var værst)
I denne graviditet har jeg kastet op fra uge 5 og gør det stadig i dag 13+.. Denne gang har det været så slemt med opkastninger omkring 10-15 gange i døgnet, får så en gang i ugen akupunktur på sygehuset og vejledning samt bliver vejet, det har hjulpet en del, og kaster kun op en 3-6 gange om dagen nu.
jeg har fået arbejdsløs så har kunne gå hjemme men hvis jeg havde haft arbejde var jeg med garanti blevet sygemeldt. Starter dog på arbejde i morgen (mandag) så håber snart kvalmen og opkast ligger sig så jeg kan få arbejdet til at fungere!
Kalken kom fra dag til dag! Opkast kom få dage efter kvalmen!
Anmeld