Jer der blev kvalmeramt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.294 visninger
25 svar
3 synes godt om
23. juni 2014

CL24

Hej kvinder :-) 

jer der fik kvalme under graviditeten? Kom den bare fra den ene dag til den anden med fuld skrue? Eller kom den stille og roligt de første par uger inden opkast ? 

Jeg er 4+2 Idag, og har ingen kvalme endnu. Men skal på ferie her i uge 28 med svigerfamilien. Og der ville jeg være 6 fulde uger og blive 7 ved hjemkomst. Og frygter virkelig jeg kan få min ferie ødelagt.

så jer med kvalme ? Beskriv gerne hvordan det kom og hvor slemt det var ? Og om i kunne lave normale ting :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2014

stm2812

CL24 skriver:

jer der fik kvalme under graviditeten? Kom den bare fra den ene dag til den anden med fuld skrue? Eller kom den stille og roligt de første par uger inden opkast ? 

Jeg er 4+2 Idag, og har ingen kvalme endnu. Men skal på ferie her i uge 28 med svigerfamilien. Og der ville jeg være 6 fulde uger og blive 7 ved hjemkomst. Og frygter virkelig jeg kan få min ferie ødelagt.

så jer med kvalme ? Beskriv gerne hvordan det kom og hvor slemt det var ? Og om i kunne lave normale ting :-)

Min begyndte sådan rigtig i uge 7 og var ikke slem i starten. De sidste 2-3 uger er det blevet så slemt med kvalme og opkast at jeg nu er sygemeldt Har tabt mig 5 kg og magter slet ikke dagen. Vil helst bare gerne ligge under dynen og sove, da alle hverdagstingene er blevet uoverkommelige for mig

Men det er jo meget forskelligt hvordan kroppen reagerer. Hvem ved... Måske er du så heldig du slet ikke kommer til at døje med det Håber i hvert fald du klarer ferieN

Anmeld

23. juni 2014

Moar2011

Jeg var hårdt ramt fra uge 6 til ca 10-11 uge ..

Anmeld

23. juni 2014

Christine

CL24 skriver:

Denne gang kom kvalme + opkast omkring uge 6-7. Det var ret slemt vil jeg sige!! 

Men det er en god idé at snacke lidt hele tiden, så man aldrig bliver for sulten og heller aldrig for mæt. Og det samme med vand, drikke lidt hele tiden så man ikke bliver tørstig men heller ikke fylder maven for meget på én gang.

Og for alt i verden, bliv ikke for træt! Det giver altså mega kvalme her  Og med 99% risiko for opkast. Kaster stadig op hvis jeg er for træt/sulten/mæt/tørstig og nu er jeg i uge 21. Tror opkast hver dag stoppede i uge 13-14..

Håber du er mere heldig på det punkt!  Det er jo ikke alle der får det så skidt.

Anmeld

23. juni 2014

Emisoph

Min kom som eftermiddags-/aftenkvalme 6+ noget, varede en uges tid og så gav den ellers los fra 7+ og et par uger frem!

Ca. 10+ og en måned frem mærkede jeg INTET til graviditet, men 14+ kom kvalmen så tilbage igen fremtil MD ca

Er 31+2 i dag og har haft besøg af kvalmen igen i et par uger nu..

Anmeld

24. juni 2014

CL24

svare lige jer alle i en

Puhaa. det lyder ikke som gode odds
Hvis dog bare jeg får lov at være på ferie og hygge mig og slippe for den kvalme. det ville være rart.

er bare bange for det kan ødelægge hele min ferie.

også kan en sku komme når jeg kommer hjem.. tænk hvis jeg skal sidde i et fly og kaste op ååååh gud

Nogle der keder til de der kvalmearmbånd ?? virker de..og må man have dem på i døgndrift ?

Anmeld

25. juni 2014

fnuggi

jeg er så en af de heldig der stadig har kvalme og har haft det fra start af er nu i uge 21 og bruger seaband og da det var på det højeste tabte jeg mig 7 kg på en uge og fik nogen piller af læge de hjalp og det eneste jeg kan råde dig til spis og drik jævnt over hele dagen og man kan tag på ferie med kvalme har været en uge i sommerhus da mit var på det højeste 

Anmeld

25. juni 2014

Miss Church

CL24 skriver:

Jeg fik lidt kvalme i uge 5 og så gik det ellers amok fra uge 6. Der tog vi på ferie, den værste ferie i mit liv. Kunne slet ikke holde varmen ud, eller spise noget. 

Jeg havde døgn-kvalme fra uge 6 til godt og vel uge 20, hvor det så langsomt blev bedre. 
Det viste sig så at jeg ventede tvillinger, så det er formentligt derfor jeg havde det så dårligt. Men det er der jo også mange som har, som kun har en bebs i maven  

Jeg købte sea-band armbånd til ferien. Synes dog ikke de hjalp. Jeg kontaktede så min læge, som sagde at jeg skulle tage en køresygetablet til flyveturen. 

Håber din ferie bliver bedre end min var og at du slipper for kvalmen

Anmeld

26. juni 2014

fru holm

CL24 skriver:

Min den kom første gang meget lidt over flere dage.. en dag sad min steddatter og spiste småkager der lugtede af vanilie.. det var nok til jeg skulle kaste op.. og så var den der i 4-6 dage og så forsvandt den.. fandt ud af at min kvalme er forbundet med sult.. 

Anmeld

26. juni 2014

-Sigrid-

CL24 skriver:

Ved første graviditet kastede jeg op én gang i 7+5. Fra 7+6 kastede jeg så op konstant til uge 18 (mere end 20 gange om dagen). Herefter 3-10 gange om dagen indtil tre timer før jeg fødte. 

Anden gang kom det nytårsaften, 5+0, og var voldsomt. Der var ikke nogen opstart, jeg havde 10 sek til at komme ud på toilettet, og så aftog det ikke før uge 22. Har også været indlagt et par gange pga det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.