En rigtig forældre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2014

Lililili

Chellie skriver:

Aaaarh, på vegne af mine venner, hvor biologien bare ikke spiller, vil jeg nu mene, at man ikke er mindre rigtig "forælder", bare fordi man har adopteret  Plus, hvad så med de tumpet, der efterlader deres børn til den anden part som enlig forælder/ikke vil se/forsømmer osv osv osv? Det er da dem, der ikke er "rigtige forældre" i mine øjne 

Men, det er vist flue-erotik 

Nu det ikke det indlæget handler om, men selvfølgelig er adoptivforældre også rigtige forældre. Alle er rigtige forældre hvis man har børn og ja så kan der stilles spørgsmålstegn ved om man er god eller dårlig forældre. Men igen, ikke det indlæget handler om 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2014

mommy1991

fejl

Anmeld

22. juni 2014

Lililili

lineog4 skriver:

Nu er jeg så heldig så jeg har prøvet børn i forskellige udgaver, med forskellige udfordringer og forskellige temperamenter og jeg synes jeg er lige meget forældre til dem alle sammen, dog ved jeg da godt jeg i spædbarnsalderen var forskelligt udfordret med børnene - og jeg var da mere træt i den ene barsel end den anden

Men lige som du bliver provokeret af sætningen: så er I ikke rigtige forældre. Vil du nok møde nogen der bliver provokeret af du sætter lighedstegn mellem den gode nattesøvn og jeres evner til at stimulere og aktivere. Og jeg kan personligt sige jeg tror ikke der er en sammenhæng, i hvert fald var mine børn som nat og dag og synes egentlig jeg gjorde præcis det samme, de var og er bare forskellige personligheder.

Som tidligere skrevet handler indlægget om MIN søn og MINE forældreevner og IKKE om andre gør det godt nok. 

Anmeld

22. juni 2014

Lililili

emmagirl skriver:

Selvfølgelig har I prøvet at være forældre Nogle børn sover bare igennem fra start, og hold da op hvor er det fedt for jer! Må da sige jeg er meget misundelig. Min søn sov først igennem fra 9 mdr.. 

Men, må indrømme at jeg måske er lidt nærtagende når jeg læser det du skriver efterfølgende:

" Jeg tænker omvendt, vi er rigtige gode forældre, der måske nok har et nemt barn, men det er nu trods alt os der formår at aktivere, opmundre, opdrage osv vores søn, så han er nem, glad og harmonisk."

Mener du så at alle de børn der ikke sover igennem, ikke bliver stimuleret og aktiveret nok? 

Læs gerne tråden... Så kan du se jeg har udpenslet at indlægget handler om MIN søn og MINE forældreevner. 

Anmeld

22. juni 2014

Lililili

Mor til Ella skriver:

Jamen det er lige som at å af vide man ikke har prøvet at føde fordi man havde en hurtig fødsel

Men omvendt bliver jeg enormt provokeret af at du nævner aktivering og opdragelse i dit indlæg.

Det gør satme ondt når man selv havde en pige som skreg op til 7 timer hver nat i 17 mdr.

Som tidligere skrevet handler indlægget om MIN søn og MINE forældreevner og IKKE om andre gør det godt nok 

Anmeld

22. juni 2014

lineog4

LiLyKa skriver:

Som tidligere skrevet handler indlægget om MIN søn og MINE forældreevner og IKKE om andre gør det godt nok. 

Det er forstået, men jeg siger også blot du nok vil opleve folk kan blive provokeret når du argumenterer for din søns gode søvn med dine gode forældreevner
Selvsagt er man forældre uafhængigt af barnets søvn mønster, forælderrollen defineres ikke udfra antallet af gange man er vågen om natten og antallet af nætter hvor man skridter sin stue, og så behøver man ikke mere argumentation - argumentationen om stimulering er unødvendig og en torn i øjet på de som netop skridter stuen af op til flere gange om ugen.

Anmeld

22. juni 2014

Lililili

lineog4 skriver:

Det er forstået, men jeg siger også blot du nok vil opleve folk kan blive provokeret når du argumenterer for din søns gode søvn med dine gode forældreevner
Selvsagt er man forældre uafhængigt af barnets søvn mønster, forælderrollen defineres ikke udfra antallet af gange man er vågen om natten og antallet af nætter hvor man skridter sin stue, og så behøver man ikke mere argumentation - argumentationen om stimulering er unødvendig og en torn i øjet på de som netop skridter stuen af op til flere gange om ugen.

Nahh syntes det høre til i indlægget, da det jo netop er det der kommer med i snakken når man tager den med folk, hvad JEG gør for MIT barn (sikker på alle andre også gør det, omend på forskellige måder), og nej det der aldrig nogen der bliver provokeret af, det jo MIN søn jeg snakker om. Og på skrift kan det tydes på flere måder, og man forstår tingene som man ønsker at forstå dem  I alt fald intet ondt til andre forældre fra mig 

Anmeld

22. juni 2014

Mor til Ella

LiLyKa skriver:

Som tidligere skrevet handler indlægget om MIN søn og MINE forældreevner og IKKE om andre gør det godt nok 

Måske...

Men det er altså et følsomt emne for mange da ingen søvn i længere perioder er den rene tortur.... Og det ved jeg godt at du ikke kan sætte dig ind i da din sover dejligt.

Og jeg indrømmer da blankt at hvis jeg har veninder der brokker sig over hun ar været oppe en gang om natten på en uge er jeg da lige ved at brække mig, men jeg siger det da ikke for selvfølgelig er det da hårdt for hende når hun ikke er van til det.

Men synes stadig at argumentet med aktivering og ikke mindst opdragelse er unødvendigt i søvn sammenhænget.

Anmeld

22. juni 2014

Lililili

Mor til Ella skriver:

Måske...

Men det er altså et følsomt emne for mange da ingen søvn i længere perioder er den rene tortur.... Og det ved jeg godt at du ikke kan sætte dig ind i da din sover dejligt.

Og jeg indrømmer da blankt at hvis jeg har veninder der brokker sig over hun ar været oppe en gang om natten på en uge er jeg da lige ved at brække mig, men jeg siger det da ikke for selvfølgelig er det da hårdt for hende når hun ikke er van til det.

Men synes stadig at argumentet med aktivering og ikke mindst opdragelse er unødvendigt i søvn sammenhænget.

Nu det slet ikke et emne, da det ikke er ment som du forstår det  Og vi er så bare forskellige, jeg kunne aldrig finde på at " brække mig" over at høre på en veninde, der har haft en hård nat. Lytter gerne, og vil se det ud fra hendes tilgang og barn, og hjælpe det jeg kan. Er slet ikke i tvivl om langt langt største delen af forældre gør er fantastisk arbejde og stor respekt til de der får det hele til at fungere trods lidt nattesøvn. Tror desværre du har misforstået mit indlæg og det er beklageligt, men skulle være forklaret efterhånden 

Anmeld

22. juni 2014

Chellie

LiLyKa skriver:

Nu det ikke det indlæget handler om, men selvfølgelig er adoptivforældre også rigtige forældre. Alle er rigtige forældre hvis man har børn og ja så kan der stilles spørgsmålstegn ved om man er god eller dårlig forældre. Men igen, ikke det indlæget handler om 

Som jeg skrev - flue-erotik 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.