Anonym skriver:
Jeg skriver, fordi jeg idag var ved egen læge pga. voldsomme smerter i bækkenet - grundet bækkenløsning.
Hun sagde ved det sidste lægebesøg, at jeg skulle kontakte hende ned det samme, hvis det blev værre - hun frygter at jeg føder før 37+0.
Det var dog ikke fordi hun virkede oprigtigt interesseret i at hjælpe mig.
Hun var meget mere interesseret i min vægtøgning og fik et chok, da vægten "kun" sagde + 800 g i forhold til for 5 uger siden. Hun begyndte nærmest at "skælde ud" og sige at når jeg ikke tog på, så ville baby tage skade
blev rigtig ked af det, da baby i forvejen ligger under gennemsnittet.
Hun skønnede så udenpå maven og kom frem til at bebs vejer lige over 2200 g - og altså nu er ca 600 g større end skøn hos jordemoderen, for ca 3 uger siden - så baby vokser og følger sin egen kurve perfekt.
Hun så ret muggen ud bagefter og sagde ikke engang farvel eller vi ses, da jeg blev sendt ud af døren.
Andre der har oplevet noget lignende?
Er det normalt, at ens vægtøgning stilner lidt af i perioder? Tog hurtigt på de første 25 uger og derefter er det gået langsommere (ca 200 g om ugen)
Går det hurtigt med vægten, den sidste måned op til termin? Det håbede hun tydeligvis.
Hm det lyder lidt mærkeligt, for det er jo vidt forskelligt hvor meget man tager på.. Selv tog jeg i sidste trimester "kun" 1,5 kg på, men til gengæld tog jeg 5 kg på i andet trimester.. Så længe bebse får det den skal have og ikke er meget for lille, så er vægten ikke så afgørende! Op med humøret ??