Skrive det på facebook eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2014

Sandratoft

Mama85 skriver:

Du må respektere at de ikke ønsker at kende kønnet på barnet-  dit barn eller ej, det er trods alt deres barnebarn som de gerne vil have som en "overraskelse". At begynde at sige at det er jeres barn og jeres glæde, synes jeg er barnligt og egoistisk. Hvis du vil offentliggøre på facebook, så gør sådan at dine svigerforældre ikke kan se opslaget. 

Hun kan respektere deres ønske, ved IKKE at fortælle det op i deres åbne ansigt, og ved at sørge for at de ikke kan se opslaget. 

Men hvad skal de gøre når svigerforældrene kommer på besøg, skal de gemme alt tøj/udstyr der kan afsløre kønnet? Hvad når andre spørger ind til babyens køn, og forældrene er i nærheden, skal de så sige "vi skal lige gå lidt væk, de må ikke høre det" og hvad når de omtaler babyen, så skal det altid være "den" og ikke "han", og det kan faktisk godt være lidt svært at huske altid  

Jeg synes det er svigerforældrene der er egoistiske hvis de forventer at heidi og hendes kæreste død og pine skal holde kønnet hemmeligt for dem, og jeg forstår det faktisk ikke. Derudover tror jeg ikke kønnet kan holdes hemmeligt for dem indtil fødslen, der er nok nogen eller noget der skal afsløre det Synes det er ærgeligt at der bliver lagt en dæmper og lidt en dårlig stemning over det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2014

Mama85

Sandratoft skriver:

Hun kan respektere deres ønske, ved IKKE at fortælle det op i deres åbne ansigt, og ved at sørge for at de ikke kan se opslaget. 

Men hvad skal de gøre når svigerforældrene kommer på besøg, skal de gemme alt tøj/udstyr der kan afsløre kønnet? Hvad når andre spørger ind til babyens køn, og forældrene er i nærheden, skal de så sige "vi skal lige gå lidt væk, de må ikke høre det" og hvad når de omtaler babyen, så skal det altid være "den" og ikke "han", og det kan faktisk godt være lidt svært at huske altid  

Jeg synes det er svigerforældrene der er egoistiske hvis de forventer at heidi og hendes kæreste død og pine skal holde kønnet hemmeligt for dem, og jeg forstår det faktisk ikke. Derudover tror jeg ikke kønnet kan holdes hemmeligt for dem indtil fødslen, der er nok nogen eller noget der skal afsløre det Synes det er ærgeligt at der bliver lagt en dæmper og lidt en dårlig stemning over det

Nu ligger forhåbentligt ikke babyudstyr her og der allevegne, så svigerforældrene kan vel skånes på deres visit  jeg har prøvet med nr. 2 hvor min far ikke ville kende kønnet, men ville gerne have det som en overraskelse , og med lidt sundt fornuft og lidt omtanke, ja så lykkedes det at holde som en overraskelse for ham! At svigerforældrene har et ønske om ikke at kende kønnet kan jeg ikke se om en dæmper der er med til at dårlig stemning-  overhovedet. 

Anmeld

21. juni 2014

Sandratoft

Mama85 skriver:

Nu ligger forhåbentligt ikke babyudstyr her og der allevegne, så svigerforældrene kan vel skånes på deres visit  jeg har prøvet med nr. 2 hvor min far ikke ville kende kønnet, men ville gerne have det som en overraskelse , og med lidt sundt fornuft og lidt omtanke, ja så lykkedes det at holde som en overraskelse for ham! At svigerforældrene har et ønske om ikke at kende kønnet kan jeg ikke se om en dæmper der er med til at dårlig stemning-  overhovedet. 

Nej babyudstyr ligger nok ikke og flyder rundt omkring, men hvis de vil lave babyværelse/babyhjørne eller lignende så kan det altså være svært, medmindre de køber i neutrale farver  

Siger blot at det ikke er egoistisk af Heidi og hendes kæreste hvis de ikke går gennem ild og vand for at opfylde svigerforældrenes ønske, de kan tage hensyn ja, men de skal ikke gå rundt med dårlige nerver omkring det  

Anmeld

21. juni 2014

Sandratoft

Mama85 skriver:

Og det er heller ikke selve ønsket om at svigerforældrene ikke vil vide kønnet, det er i sig selv sødt nok, det er mere hvis det nu alligevel bliver afsløret for dem, at det kan give dårlig stemning

Anmeld

21. juni 2014

Savannah

Fortæl dem at du har tænkt dig at skrive der på facebook, så må de slette dig midlertidigt hvis de mener det så meget. Jeres barn, jeres valg. De bliver bedsteforældre, ikke forældre. Jeg er så også totalt uforstående overfor at de ikke vil vide det når i -,forældrene - gerne vil. Synes ikke det er op til dem, så hvis det er sådan de vil have det må de selv tage forholdsreglerne

Anmeld

21. juni 2014

melila

*Heidi* skriver:

Jeg ved faktisk ikke, hvad der holder mig tilbage? Jeg er bange for at de bliver skuffede over mig nu hvor de klart har meldt ud, at de ikke ønsker at vide det. 

Du skal ikke have dårlig samvittighed over at være lykkelig for dit barn :-) Du skal råbe det ud fra en bjergtop hvis det er det du har lyst til :-) Hvis de ikke er interreseret i at vide kønnet, må de selv vende hovedet den anden vej. Jeg har aldrig hørt om at den gravide skal holde sin mund om sin graviditet, på bekostning af andre. Min mor sagde også til os at hun ikke forstod at vi ville vide kønnet, jeg var en 'overraskelse' Men vi kan godt lide at være forberedt, og vi venter også en dreng :-) (Tillykke ) Jeg blæste det også ud på fjæsen, for at dele min glæde og et scannings billede af den lille purk  Sagde det også til min mor, og nu er hun ikke til at holde på ti tønder land, og går amok i drengetøj! Ud med din glæde! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.