Skrive det på facebook eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2014

Mor til F

*Heidi* skriver:

Ja, de følger mig. Jeg vil tænke over det. Føler bare ikke at jeg kan være det bekendt, hvis jeg skal være helt ærlig... Ja, jeg er måske lidt for betænksom overfor andre, men alligevel.

Jeg delte på Facebook,  da vi havde været til kønsscanning og er glad for min beslutning.  

Har altid gerne ville gøre andre tilfredse, på mange områder,  men nu gør jeg endelig det, jeg selv har lyst til :-)

Både med hensyn til baby og den nye uddannelse,  jeg håber at blive optaget på efter barsel, da jeg desværre ikke kan arbejde med det jeg oprindeligt er uddannet til.

Du gør jo ikke noget forkert ved at skrive, at du venter en dreng - det må de acceptere. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2014

BabyMiracle <3

Du kan gøre sådan at de ikke kan se det, men alle dine andre venner kan

Anmeld

20. juni 2014

tarkoflen

Hvad siger din kæreste til det? Vil han synes det er ok at offentliggøre det?

Jeg er på linje med de andre, hvis l ønsker at dele det, så skal l gøre det, og hvis man så kan slå fra, så dine svigerforældre ikke lige kan se denne status, så ville det jo være optimalt!

Men hvordan vil de undgå at opdage det? Må ingen i deres nærvær snakke ok baby og må de ikke se, hvad l køber og hvordan l indretter børneværelset? Synes det er et meget stort ansvar at lægge på jer, hvis jeg skal være helt ærlig!

Stort tillykke med den lille dreng

Anmeld

21. juni 2014

*Mor Til Albert*

BabyFreia skriver:

Jeg delte på Facebook,  da vi havde været til kønsscanning og er glad for min beslutning.  

Har altid gerne ville gøre andre tilfredse, på mange områder,  men nu gør jeg endelig det, jeg selv har lyst til :-)

Både med hensyn til baby og den nye uddannelse,  jeg håber at blive optaget på efter barsel, da jeg desværre ikke kan arbejde med det jeg oprindeligt er uddannet til.

Du gør jo ikke noget forkert ved at skrive, at du venter en dreng - det må de acceptere. 

Jeg er faktisk enig med dig i, at det er et stort ansvar de ligger på os. Jeg har gjort det klart overfor dem, at jeg ikke gemmer indkøbte ting væk hvis de kommer på besøg. Det vil jeg bare ikke. Jeg har også sagt til dem, at vi ikke vil høre på sure miner fra deres side, hvis de får det at vide af bagveje. Vi holder nemlig ikke mund med hvad køn vi skal have. 

Anmeld

21. juni 2014

M (:

*Heidi* skriver:

Min kæreste og jeg har i dag fået at vide, at vi skal have en lille søn til november. Vi er meget glade.
Nu er problemet så bare, at mine svigerforældre ikke ønsker at vide, hvad køn vi venter os, og jeg vil MONSTER gerne fortælle mine venner på facebook, at vi skal have en lille lækker dreng.
Min svigerfar har facebook og den benytter min svigermor også til tider.
Ville det være tarveligt af mig, at skrive det på facebook? Mine svigerforældre vil jo opdage det så...

Jeg synes det er egoistisk af jeres svigerforældre at bede jer tie stille. For om i afslører det på facebook eller om i fortæller det face to face til jeres venner er jo i princippet ligegyldigt. Danmark er så lille et land, at sladderen før eller siden vil nå jeres svigerfamilie. Så spørgsmålet er efter min mening ikke om det skal på facebook eller ej, men om I eller jeres svigerfamilie skal bestemme om kønnet på JERES barn skal forblive en hemmelighed for alle andre end jer.. 

Anmeld

21. juni 2014

*Mor Til Albert*

M (: skriver:

Jeg synes det er egoistisk af jeres svigerforældre at bede jer tie stille. For om i afslører det på facebook eller om i fortæller det face to face til jeres venner er jo i princippet ligegyldigt. Danmark er så lille et land, at sladderen før eller siden vil nå jeres svigerfamilie. Så spørgsmålet er efter min mening ikke om det skal på facebook eller ej, men om I eller jeres svigerfamilie skal bestemme om kønnet på JERES barn skal forblive en hemmelighed for alle andre end jer.. 

Jamen vi siger det til dem vi ses med og møder. - Mine bedstemødre, mine forældre, min søster, min veninde, min ven og min kærestes søster ved det... Og vi holder ikke mund hvis andre i familien spørger os. Det er vi også enige om, min kæreste og jeg. 

Anmeld

21. juni 2014

M (:

*Heidi* skriver:

Jamen vi siger det til dem vi ses med og møder. - Mine bedstemødre, mine forældre, min søster, min veninde, min ven og min kærestes søster ved det... Og vi holder ikke mund hvis andre i familien spørger os. Det er vi også enige om, min kæreste og jeg. 

Men hvad holder dig så tilbage på facebook? Dine svigerforældre vil jo unægteligt høre det inden fødslen.. 

Anmeld

21. juni 2014

*Mor Til Albert*

M (: skriver:

Men hvad holder dig så tilbage på facebook? Dine svigerforældre vil jo unægteligt høre det inden fødslen.. 

Jeg ved faktisk ikke, hvad der holder mig tilbage? Jeg er bange for at de bliver skuffede over mig nu hvor de klart har meldt ud, at de ikke ønsker at vide det. 

Anmeld

21. juni 2014

Mama85

*Heidi* skriver:

Min kæreste og jeg har i dag fået at vide, at vi skal have en lille søn til november. Vi er meget glade.
Nu er problemet så bare, at mine svigerforældre ikke ønsker at vide, hvad køn vi venter os, og jeg vil MONSTER gerne fortælle mine venner på facebook, at vi skal have en lille lækker dreng.
Min svigerfar har facebook og den benytter min svigermor også til tider.
Ville det være tarveligt af mig, at skrive det på facebook? Mine svigerforældre vil jo opdage det så...

Du må respektere at de ikke ønsker at kende kønnet på barnet-  dit barn eller ej, det er trods alt deres barnebarn som de gerne vil have som en "overraskelse". At begynde at sige at det er jeres barn og jeres glæde, synes jeg er barnligt og egoistisk. Hvis du vil offentliggøre på facebook, så gør sådan at dine svigerforældre ikke kan se opslaget. 

Anmeld

21. juni 2014

*Mor Til Albert*

Mama85 skriver:

Du må respektere at de ikke ønsker at kende kønnet på barnet-  dit barn eller ej, det er trods alt deres barnebarn som de gerne vil have som en "overraskelse". At begynde at sige at det er jeres barn og jeres glæde, synes jeg er barnligt og egoistisk. Hvis du vil offentliggøre på facebook, så gør sådan at dine svigerforældre ikke kan se opslaget. 

Tager det som det kommer. For de finder nok ud af det på et tidspunkt  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.