Har lige et ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.177 visninger
21 svar
0 synes godt om
14. august 2009

Heidi B

Jeg har en bonusdatter på 13 år.... og det går faktisk udemærket....

Nu er mit spørgsmål, hvis jeg kan overtale manden, ville jeg gerne en uge sydpå... Men kan man tillde sig det uden hende.... Tænker at vi kan holde børneferie når drengene(tvillinger på 3 år) er vågne og så holde voksen ferie på balkonen når de er kommet i seng...
Vi har holdt 3 ugers ferie med hende, og hun rejser rigeligt med sin mor. Men ved hun vil blive ked af det, men jeg synes jeg trænger til det!!!

Men spørgsmålet er om man kan.... og hvad kan man bruge som argument???

Heidi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2009

Honningblomst

Heidi Bakke skriver:

Jeg har en bonusdatter på 13 år.... og det går faktisk udemærket....

Nu er mit spørgsmål, hvis jeg kan overtale manden, ville jeg gerne en uge sydpå... Men kan man tillde sig det uden hende.... Tænker at vi kan holde børneferie når drengene(tvillinger på 3 år) er vågne og så holde voksen ferie på balkonen når de er kommet i seng...
Vi har holdt 3 ugers ferie med hende, og hun rejser rigeligt med sin mor. Men ved hun vil blive ked af det, men jeg synes jeg trænger til det!!!

Heidi

Selvfølgelig kan I da det og I skal da slet ikke argumentere for det...hun har to familier og det har I jo næsten også..et med og et uden hende...jeg synes det er virgtigt at I også bare laver noget jer fire...så afsted med jer...
Knus Eva..

Anmeld

19. august 2009

Slettet

Heidi Bakke skriver:

Selvfølgelig kan I da det! ...og I behøver da ikke nogen undskyldning

Hvis det endelig var, at en undskyldning var påkrævet, så siger I det jo bare som det er, at I også har brug for ferie sammen de af jer som er familie 24/7...

God tur!

Anmeld

20. august 2009

xx

Det mener jeg ABSOLUT ikke man kan. Kan sagtens sætte mig ind i dine følelser og forstå, hvorfor du gerne ville afsted uden hende, men det må da være sønderknusende for hende at hun ikke er velkommen. Det kunne jeg aldrig få mig selv til at gøre over for et barn.....lige meget, hvor lidt jeg havde lyst til at have det med. Enten tager man på familieferie og ¨så er det sgu hele familien og ellers tager man på kæresteferie.

Jeg er lidt målløs over at folk åbenbart mener at det er helt iorden at udelukke at barn fra familien på den måde fordi hun ikke lige bor hos jer 24/7.  Eller hun bliver måske i virkeligheden slet ikke rigtig betragtet som en del af familien?

-s

Anmeld

20. august 2009

petersmor

c skriver:

Det mener jeg ABSOLUT ikke man kan. Kan sagtens sætte mig ind i dine følelser og forstå, hvorfor du gerne ville afsted uden hende, men det må da være sønderknusende for hende at hun ikke er velkommen. Det kunne jeg aldrig få mig selv til at gøre over for et barn.....lige meget, hvor lidt jeg havde lyst til at have det med. Enten tager man på familieferie og ¨så er det sgu hele familien og ellers tager man på kæresteferie.

Jeg er lidt målløs over at folk åbenbart mener at det er helt iorden at udelukke at barn fra familien på den måde fordi hun ikke lige bor hos jer 24/7.  Eller hun bliver måske i virkeligheden slet ikke rigtig betragtet som en del af familien?

-s

Anmeld

20. august 2009

Mca<3

c skriver:

-s

Lige< mine ord

Anmeld

20. august 2009

RikkeR

Jeg holder med s.

Jeg synes bestemt ikke det er ok at udelukke hende.

Prøv at forestil dig hvordan dine børn ville føle det, hvis I kun tog afsted med din mands datter. Ville du kunne finde på det? Hun er vel forhåbenligt en del af familien - lad alle børnene blive hjemme og ta´ afsted og nyd hinanden.

Jeg håber din mand vil holde fast i at hun skal med.

Rikke

Anmeld

20. august 2009

6800

Kommer selv fra en skildsmisse familie, min far og stedmor har ofte været afsted, hvor de kun havde min stedsøster med(som er et år yngre end mig), det har gjort mig meget ked af det hver gang, så  jeg synes det ville være synd for hende, i kan jo stadig have en voksenferie om aften. Hun kunne jo evt få sit eget værelse, og når hun er i den alder, vil hun sikkert gerne være sammen med nogle jævnalderne fra hotellet...

Anmeld

20. august 2009

Heidi B

1000 tak fordi i havde lyst til at svare.....
Der er mange ting i det, og jeg tror ikke vi kommer afsted. Både pga økonomi, og så pga alle de problemer der vil være hvis vi tager afsted uden hende....
Har det absolut heller ikke godt med at tænke vi kan tage afsted uden hende, og derfor måtte jeg jo lige vende det med andre.
Problemet er at hun hænger meget på os, når hun er her(vi har hende ca halvdelen af tiden) så har vi meget lidt voksen tid, for når drengene er kommet i seng så skal hun helst sidde i samme sofa som en af os. På sin vis er det jo også ok, men jeg er SÅ smadret nogle gange og kunne godt tænke mig ro..... Hvis jeg siger det er ok hun sidder der men at hun ikke skal tale, så kigger hun bare mærkeligt på mig, for hun vil jo også have noget opmærksomhed(helt forståeligt) Synes fandme det her med bonusbørn er svært indimellem....
Vi snakkede så lidt om at kunne komme til udlandet, og jeg så en mulighed i at få lidt tid sammen (manden og jeg)om aftenen. Men kan godt se at det vil føles som om vi vælger hende fra... (hvad vi jo også gør). Hun er ellers med til alt andet, også i min familie og vennekreds.
Udover det bliver rejsen jo også dyrere hvis hun skal med, og så har vi slet ikke råd. Så tror bare vi bliver hjemme....
Vi skal afsted på kæreste overnatning i løbet af vinteren, og skal også i teatret... Men kunne egentlig godt tænke mig en tur med "min" familie....
Ved godt jeg er ét dårligt menneske, men det er sådan jeg har det!!!!
I må ikke tro jeg ikke holder af hende, for det gør jeg. Hun er en sød pige og helt fantastisk storesøster, men hun er også teenager, forkælet og krævende!!! Og det kan være lidt svært indimellem når det ikke er ens egen... Sådan er  det!!!

Endnu engan tak for svar!!

Knuz Heidi med Jeppe og Mikkel

Anmeld

20. august 2009

RikkeR

Heidi Bakke skriver:

1000 tak fordi i havde lyst til at svare.....
Der er mange ting i det, og jeg tror ikke vi kommer afsted. Både pga økonomi, og så pga alle de problemer der vil være hvis vi tager afsted uden hende....
Har det absolut heller ikke godt med at tænke vi kan tage afsted uden hende, og derfor måtte jeg jo lige vende det med andre.
Problemet er at hun hænger meget på os, når hun er her(vi har hende ca halvdelen af tiden) så har vi meget lidt voksen tid, for når drengene er kommet i seng så skal hun helst sidde i samme sofa som en af os. På sin vis er det jo også ok, men jeg er SÅ smadret nogle gange og kunne godt tænke mig ro..... Hvis jeg siger det er ok hun sidder der men at hun ikke skal tale, så kigger hun bare mærkeligt på mig, for hun vil jo også have noget opmærksomhed(helt forståeligt) Synes fandme det her med bonusbørn er svært indimellem....
Vi snakkede så lidt om at kunne komme til udlandet, og jeg så en mulighed i at få lidt tid sammen (manden og jeg)om aftenen. Men kan godt se at det vil føles som om vi vælger hende fra... (hvad vi jo også gør). Hun er ellers med til alt andet, også i min familie og vennekreds.
Udover det bliver rejsen jo også dyrere hvis hun skal med, og så har vi slet ikke råd. Så tror bare vi bliver hjemme....
Vi skal afsted på kæreste overnatning i løbet af vinteren, og skal også i teatret... Men kunne egentlig godt tænke mig en tur med "min" familie....
Ved godt jeg er ét dårligt menneske, men det er sådan jeg har det!!!!
I må ikke tro jeg ikke holder af hende, for det gør jeg. Hun er en sød pige og helt fantastisk storesøster, men hun er også teenager, forkælet og krævende!!! Og det kan være lidt svært indimellem når det ikke er ens egen... Sådan er  det!!!

Endnu engan tak for svar!!

Knuz Heidi med Jeppe og Mikkel

Heidi - du er ikke et dårligt menneske, slet ikke.Det med bonus børn er nemlig ikke nemt har selv været i det - havde dog ikke egne børn, men jeg havde det på samme måde som dig et langt stykke hen ad vejen, men en af mine veninder sagde til mig. Når har valgt HAM, så har du også valgt børnene - og det måtte jeg jo give hende ret i, men nemt er det ikke.

Mange hilsner fra
Rikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.