Jeg ved ikke hvor jeg skal få råd henne, da jeg ikke vil blande familie og venner ind i det... Jeg har været sammen med min kæreste i næsten 6 år og vi har prøvet at få børn sammen i 3. Nu er det endelig lykkedes og jeg er over halvvejs og jeg er glæder mig som et lille barn!
Jeg er 26 og min kæreste er i starten af 30'erne. Han har 2 fra et tidligere forhold og jeg har sådan set altid været den der sørgede for "alt" når børnene var hos os. Jeg kommer fra en familie hvor man sidder sammen og spiser morgen og aften, giver sig tid til børnene og ikke stresser rundt. Og så skal alt ikke ske i sidste øjeblik når man har børn. Han er stik modsat. Han sidder for det meste foran PC'en og da børnene var små blev de sat op ved bordet og så gik han. Det har jeg så fået lavet om på, ligesom så mange andre ting, jeg føler næsten jeg har haft 3 børn, siden jeg var 20. Og nu føler jeg ikke kan blive ved længere.
Jeg har min egen på vej nu, og har simpelthen ikke overskud til at skulle bekymre mig om, om han gør det "rigtigt" forstå mig ret. PT bor vi ikke sammen pga reformen, jeg er sygemeldt på kontanthjælp (pga graviditeten) Og en masse andet (længere historie) Så jeg skal bo med vores fælles barn i min egen lejlighed, hvor han så også bor hver anden uge når han ikke har sine børn. Vi ses dog hver dag lige siden jeg flyttede, og jeg sover også hos ham ind i mellem når børnene er der, jeg savner jo også dem, for jeg har været deres "bonus mor" i 6 år.
Alt hvad der skulle planlægges af indkøb til den nye eks. barnvogn, puslebord, legetøj, tøj, har jeg selv stået for. Han har ikke været en del af det og jeg føler ikke at han "gider det" eller viser interesse. Han er med til alle læge besøg og alle scanninger og glæder sig, men alt det praktiske står jeg selv for. Jeg føler faktisk at jeg er total alene om det, og kunne ligeså godt ha undværet ham. Jeg er bange for om han nogen sinde ændre sig og bliver voksen og af sig selv, gider at være familie far, som jeg ønsker min kæreste skal være.
Jeg var ude og købe nogle af de sidste ting ind her til formiddag og jeg kunne sgu ikke lade være med at græde lidt da jeg kom hjem med alle poserne og satte mig sofaen, alene, og med alle tingene til det lille vidunder. Jeg føler mig bare så alene om det hele og ved ikke om jeg skal gøre det helt forbi. Kunne virkelig godt bruge nogle guldkorn....
Anmeld