Så er lillebror kommet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2014

BabyMus

Stort tillykke med den lille supermand.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2014

Babydrøm

Maja_4000 skriver:

I fredags

Fredag den 13. skulle jeg have pks. Der er derfor ikke voldsomt meget at berette om

Jeg valgte at få hud til hud kejsersnit som de er begyndt at lave nogle steder.. Det er stadig ret nyt - i hvert fald i Roskilde.. Vores jm havde f.eks. aldrig prøvet at være med til et pks på den måde før

Det var SÅ godt! Vil klart anbefale andre som skal have pks, at vælge hud til hud hvis det er en mulighed

Vi tog hjem igår, da lillebror (som skal hedde Alexander) var næsten præcis 48 timer - vi skulle jo lige have lavet hælprøven

Caroline på 3,5 er helt vildt med ham.. Vil holde i hånd med ham hele tiden, og hele tiden holde styr på hvor han er.. Desuden siger hun konstant 'mig elsker min lillebror'

Han er født 10.55 , vejede 3850 og var 52 cm .. Han kom da jeg var 38+6 .. De sagde at han nok var nået at blive kæmpe, hvis jeg var gået tiden ud og så evt. også over tid.. Moderkagen vende nemlig 1 kg (!) og normalt vejer de 5-600 g

Så lige lige par billeder

Stort tillykke, hvor er han sød

Anmeld

16. juni 2014

Mor Christa

Kæmpe tillykke søde. 

Hold kæft han er sød!!!!! :-) dejligt at høre at i har det godt. Hvad går det der hud mod hud Ks ud på? :-) 

ps hold da fast, Caroline er blevet stor

Anmeld

16. juni 2014

Frk.S

Stort tillykke med lillebror - hvor er han sød. Og sikke da en stolt storesøster. 

Jeg vil også gerne høre om hud til hud KS, da der er risiko for jeg skal have KS.

Anmeld

16. juni 2014

LinLin

Tillykke!

Anmeld

16. juni 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Stort tillykke med ham, og fedt at i ku få det som i gerne ville have det. Vh stine

Anmeld

16. juni 2014

Mor til F

Maja_4000 skriver:

I fredags

Fredag den 13. skulle jeg have pks. Der er derfor ikke voldsomt meget at berette om

Jeg valgte at få hud til hud kejsersnit som de er begyndt at lave nogle steder.. Det er stadig ret nyt - i hvert fald i Roskilde.. Vores jm havde f.eks. aldrig prøvet at være med til et pks på den måde før

Det var SÅ godt! Vil klart anbefale andre som skal have pks, at vælge hud til hud hvis det er en mulighed

Vi tog hjem igår, da lillebror (som skal hedde Alexander) var næsten præcis 48 timer - vi skulle jo lige have lavet hælprøven

Caroline på 3,5 er helt vildt med ham.. Vil holde i hånd med ham hele tiden, og hele tiden holde styr på hvor han er.. Desuden siger hun konstant 'mig elsker min lillebror'

Han er født 10.55 , vejede 3850 og var 52 cm .. Han kom da jeg var 38+6 .. De sagde at han nok var nået at blive kæmpe, hvis jeg var gået tiden ud og så evt. også over tid.. Moderkagen vende nemlig 1 kg (!) og normalt vejer de 5-600 g

Så lige lige par billeder

Stort tillykke med lillebror han ser bare super skøn ud ♥

Skal selv have pks på Roskilde sygehus, den 18.07.2014,  og vil rigtig gerne have hud til hud

Selvom far er med hele vejen,  vil jeg så gerne have min lille pige op til mig med det samme

Anmeld

16. juni 2014

CarinaSB

emmagirl skriver:

Tillykke med ham Hvad betyder hud til hud kejsersnit?

Mener at det er hvor barnet kommer op til moren lige efter de er kommet ud .. :) Håber ikke at TS bliver sur over a jeg svarede :)

Anmeld

16. juni 2014

Maja_4000

Tillykke med ham Hvad betyder hud til hud kejsersnit?

Tak

Ved et normalt ks kommer baby op til en jm som går over på et børnebord med ham/hende, der bliver der målt,vejet, tørt af osv. og så får far baby i armene og kan sidde ved siden af mor mens hun bliver syet.. 

Ved hud til hud, ruller de det der grønne klæde ned (det som gør at man intet kan se det hænger lige foran mor), når baby har fået hovedet ud.. Så kan man se sit barn blive 'født'.. Derefter kommer baby så op til mor det grønne klæde kommer op igen og de gør kejsersnittet færdig..

Var det svar nok?
Hvis du Googler det, har DR en film som viser hvordan det foregår

Anmeld

16. juni 2014

mommy1991

Maja_4000 skriver:

Tak

Ved et normalt ks kommer baby op til en jm som går over på et børnebord med ham/hende, der bliver der målt,vejet, tørt af osv. og så får far baby i armene og kan sidde ved siden af mor mens hun bliver syet.. 

Ved hud til hud, ruller de det der grønne klæde ned (det som gør at man intet kan se det hænger lige foran mor), når baby har fået hovedet ud.. Så kan man se sit barn blive 'født'.. Derefter kommer baby så op til mor det grønne klæde kommer op igen og de gør kejsersnittet færdig..

Var det svar nok?
Hvis du Googler det, har DR en film som viser hvordan det foregår

Ja, bestemt.. Det lyder da også meget bedre Kan godt forstå du var glad for det sådan!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.