BabyFreia skriver:
Hejsa 
Jeg er gravid og skal have en lille pige, ved pks den 18.07.2014
♥
Sagen er den, at min svigermor og hendes ældre bror konstant spørger ind til, hvad jeg vejer og har taget på i min graviditet 
Har en gang fortalt, hvad vægten var steget med og derefter pænt bedt dem om, ikke at spørge igen.
Ved jo godt, at de nok ikke tænker over det, men synes det er irriterende, at det eneste de går op i er min vægt - var undervægtig da jeg blev gravid og har været det hele livet, pga en kronisk tarm sygdom.
Svigermors bror, bliver selv morfar til august og sammenligner hans datter og mig hele tiden.
Hun var en "stor pige", da hun blev gravid og har derfor ikke behov for, at tage lige så meget på som mig.
Min svigermor tog 4 kg på med den første og 6 med nummer 2, da hun ingenting spiste, har hun selv fortalt (kun nok til baby). Hun siger at jeg reelt ikke behøver at tage mere på nu! Jeg har jo taget rigeligt på.
Jeg vejede inden graviditeten 45 kg (166 cm) og vejer nu ca 55 kg, med 32 dage igen.
Synes det er tungt i forhold til mit udgangspunkt, ja, men kan ikke se, hvordan det kan være "for meget".
Har efterhånden bedt dem om ikke at spørge mere, en del gange - det kommer jo egentlig ikke dem ved.
Hvad ville i gøre?
Det virker meget, meget mærkeligt.
Du har taget 10 kilo på, hvilket er fuldstændig normalt på det her tidspunkt i graviditeten. Desuden var du meget tynd i udgangspunktet, så der kan da absolut intet ske ved at der bliver et par kilo eller tre siddende på sidebenene efter graviditeten.
Derudover virker hendes eget forhold til mad under sine graviditeter grænsende til det sygelige, i hvert fald problematisk.
Jeg ville tænke at det er hende der har et problem, og at du er heldig at du ikke har det samme problem - og så ellers bare smile sødt og lukke ørerne. Det lyder som om du allerede har prøvet at sige fra på en høflig måde et par gange, og så er der ikke så meget andet du kan gøre.