BabyFreia skriver:
Hejsa 
Jeg er gravid og skal have en lille pige, ved pks den 18.07.2014
♥
Sagen er den, at min svigermor og hendes ældre bror konstant spørger ind til, hvad jeg vejer og har taget på i min graviditet 
Har en gang fortalt, hvad vægten var steget med og derefter pænt bedt dem om, ikke at spørge igen.
Ved jo godt, at de nok ikke tænker over det, men synes det er irriterende, at det eneste de går op i er min vægt - var undervægtig da jeg blev gravid og har været det hele livet, pga en kronisk tarm sygdom.
Svigermors bror, bliver selv morfar til august og sammenligner hans datter og mig hele tiden.
Hun var en "stor pige", da hun blev gravid og har derfor ikke behov for, at tage lige så meget på som mig.
Min svigermor tog 4 kg på med den første og 6 med nummer 2, da hun ingenting spiste, har hun selv fortalt (kun nok til baby). Hun siger at jeg reelt ikke behøver at tage mere på nu! Jeg har jo taget rigeligt på.
Jeg vejede inden graviditeten 45 kg (166 cm) og vejer nu ca 55 kg, med 32 dage igen.
Synes det er tungt i forhold til mit udgangspunkt, ja, men kan ikke se, hvordan det kan være "for meget".
Har efterhånden bedt dem om ikke at spørge mere, en del gange - det kommer jo egentlig ikke dem ved.
Hvad ville i gøre?
Jeg kan sagtens forstå du synes det er øv at skulle tale om din vægt under graviditeten!! Jeg tog selv 26 kilo på under første graviditet (og ender nok på det samme under denne) og det var bare så irriterende at skulle høre på kommentarer fra fx svigermor der "kun tog 10 kilo på"
...de skal ikke blande sig i din vægt, og ISÆR ikke fordi gravide bare er mere følsomme og ikke ligefrem synes det er skønt at se vægten stige så meget.
Jeg synes du har gjort det rigtige ved at sige at de ikke skal spørge mere, men det er selvfølgelig ikke så sjovt at du skal sige det igen og igen...jeg ville sige direkte til dem, at de skal respektere at du ikke ønsker at tale om det, og gøre dem opmærksomme på at de ikke overholder dine ønsker om emnet. Jeg er selv lidt en rappenskralde på det punkt, så kunne godt finde på at komme med en spydig bemærkning om at sådan er det, og det er min MIN krop!
Håber det snart siver ind hos dem...
Jeg skal også have kejsersnit d. 18 juli :-)