Familie spørger konstant om min vægt :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2014

stm2812

BabyFreia skriver:

Tak for dit hurtige svar

Jeg prøver at nyde den sidste tid, trods stærke plukveer og bækkenløsning.

Tænker ikke så meget på vægten,  mere på at min lille pige skal have det godt i maven

Og det meste ryger jo hurtigt efter fødslen - som du skriver, går der jo meget til baby, moderkage,  fostervand, væske i kroppen,  ekstra blod, livmoder og fedt på barm,  hofter og numsen (i mit tilfælde). 

Og kæresten er vild med numsen, så det er jo kun godt

Ja så er der lidt at tage fat i for ham 

Godt du får nydt det og passer godt på dig selv Så må man bare tune de dumme kommentarer ud,  hvis man ikke er personen der har lyst til at sige fra (ville jeg selv have haft svært ved)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2014

Mor til F

Mor11 skriver:

Grimt at fokusere på på den måde 

Ville nok bare fortælle dem at piger i din størrelse faktisk "må" tage mere på end en større pige. At det er individuelt og ikke altid handler om kost. Og at din læge/jm synes din vægt ligger helt perfekt, og at du i øvrigt ikke går og vejer dig i et væk.  Slut færdig.

ja egentlig burde man jo bare kunne sige "det kommer ikke jer ved", men det er svært 

Det har du ret i. Fortalte at min jm er fuldt ud tilfreds og at hun også ville være det, hvis vægten sagde + 20 kg her om en måned.

Der så de ud som om, de fik et granat chok!

Jeg rystede bare på hovedet og morede mig lidt over deres reaktion. 

Anmeld

16. juni 2014

Mor til F

mit1barn skriver:

Jeg er 13+4 uger henne i dag, og jeg har allerede taget 5-6 kilo på, så 10 kilo er ingenting i forhold til hvad jeg allerede har taget på!

Hold fast i at du ikke gider at sige, og bliv ved med at sige "jeg gider ikke at svare, er i sød at respektere det?." Eller du kan drille dem lidt (på en pæn måde) og spørge, "hvad vejer du?"

Du har ikke taget meget! Jeg høre oft om folk der har taget mellem 20-30 kilo på under deres graviditet

Tillykke med din kommende datter!!

Mange tak glæder mig så meget til at hun kommer ud til os ♥

Ja, det er da en sjov idé at drille dem lidt - så tror jeg,  der er garanti for,  at de ikke tør spørge igen.

Anmeld

16. juni 2014

Mor til F

Frk.S skriver:

Det var da irriterende, at de tror de skal blande sig i det. 

Det er sjovt som ens vægt er så interessant når man er gravid. Der er da ikke nogen der går og spørger ikke-gravide hvad de vejer, hvor meget de har taget på osv.... 

Jeg synes du skal gøre dem det meget klart, at de skal blande sig fuldstændig udenom. Og det du har taget på er da helt fint - og det gør bestemt ikke noget hvis du tager mere på.

Jeg er normalvægtig (bestemt ikke undervægtig) og tog i min første graviditet mellem 10 og 15 kg på (nok tættest på 15) og det var væk det HELE (+ lidt mere) efter få måneder. Og det uden jeg gjorde en dyt for det.

Så hvis du ikke tager nok på kan du rent faktisk ende med at være endnu mere undervægtig når du engang har født. 

Det håber jeg ikke,  altså at jeg kommer under min før gravid vægt,  for har kæmpet rigtigt meget,  for at komme derop og holde det. Så det ville jeg faktisk blive ked af, hvis det skulle ske.

Ellers så er det igang med at spise alle mine yndlings retter og nyde dem! :-)

Anmeld

16. juni 2014

MetteS81

BabyFreia skriver:

Hejsa

Jeg er gravid og skal have en lille pige,  ved pks den 18.07.2014

Sagen er den, at min svigermor og hendes ældre bror konstant spørger ind til,  hvad jeg vejer og har taget på i min graviditet

Har en gang fortalt,  hvad vægten var steget med og derefter pænt bedt dem om, ikke at spørge igen. 

Ved jo godt,  at de nok ikke tænker over det,  men synes det er irriterende, at det eneste de går op i er min vægt - var undervægtig da jeg blev gravid og har været det hele livet,  pga en kronisk tarm sygdom. 

Svigermors bror, bliver selv morfar til august og sammenligner hans datter og mig hele tiden.

Hun var en "stor pige", da hun blev gravid og har derfor ikke behov for,  at tage lige så meget på som mig. 

Min svigermor tog 4 kg på med den første og 6 med nummer 2, da hun  ingenting spiste, har hun selv fortalt (kun nok til baby). Hun siger at jeg reelt ikke behøver at tage mere på nu! Jeg har jo taget rigeligt på.

Jeg vejede inden graviditeten 45 kg (166 cm) og vejer nu ca 55 kg, med 32 dage igen.

Synes det er tungt i forhold til mit udgangspunkt,  ja, men kan ikke se, hvordan det kan være "for meget".

Har efterhånden bedt dem om ikke at spørge mere, en del gange - det kommer jo egentlig ikke dem ved.

Hvad ville i gøre?  

Jeg kan sagtens forstå du synes det er øv at skulle tale om din vægt under graviditeten!! Jeg tog selv 26 kilo på under første graviditet (og ender nok på det samme under denne) og det var bare så irriterende at skulle høre på kommentarer fra fx svigermor der "kun tog 10 kilo på" ...de skal ikke blande sig i din vægt, og ISÆR ikke fordi gravide bare er mere følsomme og ikke ligefrem synes det er skønt at se vægten stige så meget.

Jeg synes du har gjort det rigtige ved at sige at de ikke skal spørge mere, men det er selvfølgelig ikke så sjovt at du skal sige det igen og igen...jeg ville sige direkte til dem, at de skal respektere at du ikke ønsker at tale om det, og gøre dem opmærksomme på at de ikke overholder dine ønsker om emnet. Jeg er selv lidt en rappenskralde på det punkt, så kunne godt finde på at komme med en spydig bemærkning om at sådan er det, og det er min MIN krop!  Håber det snart siver ind hos dem...

Jeg skal også have kejsersnit d. 18 juli :-) 

Anmeld

16. juni 2014

Frk.S

BabyFreia skriver:

Det håber jeg ikke,  altså at jeg kommer under min før gravid vægt,  for har kæmpet rigtigt meget,  for at komme derop og holde det. Så det ville jeg faktisk blive ked af, hvis det skulle ske.

Ellers så er det igang med at spise alle mine yndlings retter og nyde dem! :-)

Det gør du nok heller ikke.... i hvert fald hvis du lader være med at lytte til svigermor og hendes bror. 

Ikke noget med at gå og passe på at du ikke tager for meget på, så skal det sikkert nok gå.

Anmeld

16. juni 2014

Mor til F

MetteS81 skriver:

Jeg kan sagtens forstå du synes det er øv at skulle tale om din vægt under graviditeten!! Jeg tog selv 26 kilo på under første graviditet (og ender nok på det samme under denne) og det var bare så irriterende at skulle høre på kommentarer fra fx svigermor der "kun tog 10 kilo på" ...de skal ikke blande sig i din vægt, og ISÆR ikke fordi gravide bare er mere følsomme og ikke ligefrem synes det er skønt at se vægten stige så meget.

Jeg synes du har gjort det rigtige ved at sige at de ikke skal spørge mere, men det er selvfølgelig ikke så sjovt at du skal sige det igen og igen...jeg ville sige direkte til dem, at de skal respektere at du ikke ønsker at tale om det, og gøre dem opmærksomme på at de ikke overholder dine ønsker om emnet. Jeg er selv lidt en rappenskralde på det punkt, så kunne godt finde på at komme med en spydig bemærkning om at sådan er det, og det er min MIN krop!  Håber det snart siver ind hos dem...

Jeg skal også have kejsersnit d. 18 juli :-) 

Det er da lidt sjovt,  at vi begge skal have pks samme dag

Ved i hvad det bliver,  eller er det en overraskelse?  

Anmeld

16. juni 2014

MetteS81

BabyFreia skriver:

Det er da lidt sjovt,  at vi begge skal have pks samme dag

Ved i hvad det bliver,  eller er det en overraskelse?  

Ja, vi skal have en dreng (har en pige i forvejen)...hvad med dig? Og hvor skal du føde? Jeg skal til Herlev 

Anmeld

16. juni 2014

Mor til F

Frk.S skriver:

Det gør du nok heller ikke.... i hvert fald hvis du lader være med at lytte til svigermor og hendes bror. 

Ikke noget med at gå og passe på at du ikke tager for meget på, så skal det sikkert nok gå.

Passer ikke rigtig på - spiser det jeg har lyst til - det er skønt!  :-)

Anmeld

16. juni 2014

Mor til F

MetteS81 skriver:

Ja, vi skal have en dreng (har en pige i forvejen)...hvad med dig? Og hvor skal du føde? Jeg skal til Herlev 

Ej hvor dejligt Tillykke med lillebror

Ønsker mig selv en af hver - hvis jeg kunne bestemme. 

Jeg skal have en pige, og skal føde på Roskilde. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.