Abort eller ej?!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.215 visninger
16 svar
0 synes godt om
13. august 2009

siks

Hej :-)

Jeg går lige til sagen af mit dilemma!

Jeg er blevet gravid efter, for første gang, at have haft ubeskyttet sex i en alkohol-rus. Det er så ufatteligt dumt og jeg have ikke troet at det skulle ske for en som lille mig og så ved et one-night-stand.

Jeg er 29 år og har i og for sig i en god alder til at få børn og jeg VIL også gerne have børn.
Jeg var hos lægen i Mandags og hun udregnede at jeg, i mandags, var i 5+2 uge (kan ikke helt forstå det system) OG står i valget mellem at få barnet eller vælge abort.
Men hvor er det svært! Jeg er i en situation hvor jeg stadig har 3 år tilbage af studiet - dog er det min 3. uddannelse, men har ikke andet en sølle studiejobs.

Idag Torsdag d. 13 Aug fik jeg så brevet fra hospitalet med beskrivelsen af abort-forløbet. Det gjorde SÅ forfærdenligt ondt at læse den og jeg begyndte at græde med det samme.
Kan jeg være det bekendt?!? Jeg har en utrolig skyldfølelse over for den lille, der stadig ligner en haletudse. Mest af alt da det jo er min egen dumhed der er årsag til at en lille ny skabning er på vej.

Men hvad er mulighederne for støtte og det at være "måske" enlig forældre?!?
Jeg siger "måske" da faderen ikke ved noget endnu. Desuden er jeg også bange for hans reaktion - han er 35 og stadig lidt af en ungkarl.

Hvad tanker har i andre enlige haft i denne situation? Jeg er så nysgerrig efter noget information da jeg har tid på hospitalet d. 24 aug og er i vilrede om hvad jeg skal vælge. Specielt fordi jeg skal gå endnu 10 dage og være kommende mor. Man begynder jo at elske den lille ting!!!

KH
siks

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
uha, tror ikke nogen anden end dig selv kan svare på hvad der er rigtigt
Kan godt se det er en svær situation du står i, men du må mærke efter dybt inde i dig selv og finde den rigtige beslutning... Der er masser af hjælp at hente for (måske) enlige forældre, så det tror jeg ikke bliver et problem for dig..du kan evt. tale med en SU vejleder på din uddannelses institution...de plejer at være rigtig søde til at hjælpe!
Jeg vil ønske dig held og lykke uanset din beslutning, og du skal være velkommen til at skrive til mig hvis du har brug for/lyst til at snakke!
Knus Caroline 11+6

Anmeld

13. august 2009

S.L.S

Det at du allerede har det dårligt og græder over forløbet til en abort, viser at du nok ikke kan genneføre det.. Sådan havde jeg det ihvertfald.. Jeg valgte at beholde og har ikke fortrudt 1 dag i mit liv.. Det er så min 3 og er også single og enlig, og har det super fedt med det.. 

Han valgte fra og jeg accepterede og tog konsekvensen ved mit valg.. Der står far ukendt på papiret, og det er som det skal være..
Men du skal helt klart følge dit hjerte.. Og det er en ekstra pine at vente flere dage som du selv skriver, for det vokser jo for hvert dag..  Og tænk at i uge 6 er der allerede hjerteslag... Mange overvejelser, kender det...

Håber det bedste for dig og at du træffer det rette valg...
Har du børn i forvejen ??

tanker her fra

Anmeld

13. august 2009

Isabels-mor

synes du skulle prøve a snakke med "faren", kan være han gerne vil være med til at have det.. man ved aldrig, folk kan overraske en..
Ved du kan få en masse ekstra støtte som enlig.. eller ved du kan få en højere boligstøtte og få en del større su.. Men du kan prøve at ring til din sagsbehandler og hører..
Men som du nok kommer til a hører en del gang er det dig skal beslutte dig om du selv sys du er klar..
knus her fra

Anmeld

13. august 2009

mariamiss6

siks skriver:

Jeg er blevet gravid efter, for første gang, at have haft ubeskyttet sex i en alkohol-rus. Det er så ufatteligt dumt og jeg have ikke troet at det skulle ske for en som lille mig og så ved et one-night-stand.

Jeg er 29 år og har i og for sig i en god alder til at få børn og jeg VIL også gerne have børn.
Jeg var hos lægen i Mandags og hun udregnede at jeg, i mandags, var i 5+2 uge (kan ikke helt forstå det system) OG står i valget mellem at få barnet eller vælge abort.
Men hvor er det svært! Jeg er i en situation hvor jeg stadig har 3 år tilbage af studiet - dog er det min 3. uddannelse, men har ikke andet en sølle studiejobs.

Idag Torsdag d. 13 Aug fik jeg så brevet fra hospitalet med beskrivelsen af abort-forløbet. Det gjorde SÅ forfærdenligt ondt at læse den og jeg begyndte at græde med det samme.
Kan jeg være det bekendt?!? Jeg har en utrolig skyldfølelse over for den lille, der stadig ligner en haletudse. Mest af alt da det jo er min egen dumhed der er årsag til at en lille ny skabning er på vej.

Jeg siger "måske" da faderen ikke ved noget endnu. Desuden er jeg også bange for hans reaktion - han er 35 og stadig lidt af en ungkarl.

Hvad tanker har i andre enlige haft i denne situation? Jeg er så nysgerrig efter noget information da jeg har tid på hospitalet d. 24 aug og er i vilrede om hvad jeg skal vælge. Specielt fordi jeg skal gå endnu 10 dage og være kommende mor. Man begynder jo at elske den lille ting!!!

KH
siks

hej allerførst il jeg lige forklare hvad 5+2 betyder....

det betyder at du er 5 fulde uger og 2 dage henne i din graviditet.... og du er i 6. uge.... så den skifte når du e rnået 5+6 dagen efter vil du så være 6+0, som er 6 fulde uger... når du så er 6+1,2,3,4,5,6 er du i 7. uge....

Blev det for indviklet????

Jeg kan ikke fortælle dig hvad DU skal gøre, men jeg ved hvad jeg selv havde gjort....

jeg havde valgt at beholde barnet.... fortælle det til faderen, hvis han da kan findes, og bede ham vælge om han vil tage det ansvar sammen med dig, uanset om i skal være kærester eller "bare" have et barn.... det er vigtigt for at i kan få alting på plads med det samme, så i ikke skal diskutere det , når du står og er nybagt mor....

Jeg håber du finder den løsning der er bedst for dig.... undersøg om du ikke kan få orlov fra din uddannelse, så du kan starte op hvor du slap, efter barsel, hvis du ender med at ville beholde barnet....

Anmeld

13. august 2009

mor_sabina

siks skriver:

KH
siks

Puha en mundfuld. Det er ikke drømmesenarie for nogen. Selv har jeg altid været helt sort og hvid med hensyn til abort mendet var først da jeg selv stod med graviditetstesten i hånden at jeg kendte svaret. Tror ikke man kan tage den beslutning for andre det ved du kun selv. Men selvfølgelig spiller økonomien en stor rolle men det skal nok flaske sig. Der er jo støtte til enlige forældre og du har vel også krav på børnepenge fra faderen hvis ikke han vil have en del i babys liv.
Men mange gange held og lykke og jeg er sikker på at du tager den rigtige beslutning
Stort

Anmeld

13. august 2009

Honningblomst

un du kan vælge og vide hvad der er bedst...
Jeg kan fortælle dig hvad jeg ville have gjort hvis jeg havde stået som dig og det havde været uden abort og helt uden skrupler...det er kun en lille celleklump derinde og intet andet.
Jeg synes ikke det er en dans på roser for hverken børn eller forældre at være enlig...og da slet ikke som udgangspunkt.
Ja, mange vælger det, men jeg mener stadig ikke det er den bedste måde og slet ikke når der kan være et alternativ.
Knus Eva pg held og lykke...

Anmeld

14. august 2009

siks

Tak for alle jeres svar.

Det er absolut kun mig selv der kan tage valget i denne situation og det er svært.
Jeg kan sige så meget som at faderen findes og der kan skabes kontakt til ham på kort tid.

JA det er en celleklump...men en cellekllump der om 10 dage har en hjertelyd og det er DER jeg går kold i tanken om en abort. Jeg har sagt til min familie at jeg ikke er sikker på jeg kan gennemføre det hvis jeg hører en hjertelyd. Det virker måske som en dum tanke, men ved lyd er der 100% og det kan en i høj grad følelsesladet person som jeg ikke håndtere i sidste ende...tror jeg.

Jeg har en familie der vil støtte mig 100% og vennerne det samme - og det er uanset mit valg.

Siden jeg opdagede min graviditet har jeg smilet mere i glæde end grædt i lidelse og dumhed. Tårerne kommer kun når jeg tænker abort.

Jeg ved at være enlig forældre som udgangspunkt er en hård ting at tage stilling til idet man ikke lige har en til at se og mærke maven for hverdag den vokser, det er mig selv der skal op 5 gange om natten og få lille til at falde til ro og alt det andet der høre med.
Økonomisk er det usikkert eller jeg ved ikke hvor meget jeg kan få i børnepenge til at overleve for osv.

Kh Siks

Anmeld

14. august 2009

Valle81

Tak for alle jeres svar.

Det er absolut kun mig selv der kan tage valget i denne situation og det er svært.
Jeg kan sige så meget som at faderen findes og der kan skabes kontakt til ham på kort tid.

JA det er en celleklump...men en cellekllump der om 10 dage har en hjertelyd og det er DER jeg går kold i tanken om en abort. Jeg har sagt til min familie at jeg ikke er sikker på jeg kan gennemføre det hvis jeg hører en hjertelyd. Det virker måske som en dum tanke, men ved lyd er der 100% og det kan en i høj grad følelsesladet person som jeg ikke håndtere i sidste ende...tror jeg.

Jeg har en familie der vil støtte mig 100% og vennerne det samme - og det er uanset mit valg.

Siden jeg opdagede min graviditet har jeg smilet mere i glæde end grædt i lidelse og dumhed. Tårerne kommer kun når jeg tænker abort.

Jeg ved at være enlig forældre som udgangspunkt er en hård ting at tage stilling til idet man ikke lige har en til at se og mærke maven for hverdag den vokser, det er mig selv der skal op 5 gange om natten og få lille til at falde til ro og alt det andet der høre med.
Økonomisk er det usikkert eller jeg ved ikke hvor meget jeg kan få i børnepenge til at overleve for osv.

Kh Siks

Hejsa:0)

Jeg vil starte med at sige at jeg ved lige hvordan du har det.

I maj 2003 fandt jeg som 22 årig ud af at jeg var gravid efter et engangsknald.

Havde samme følelser og tanker om det hele, men kunne mærke at jeg ikke kunne få en anort. Mine tanker var hele tiden, tænk hvis jeg ikke kan få flere børn, tænk hvis jeg aldrig finder en at få børn med, tænk hvis jeg kommer til at lide af depression som følge af aborten og mange andre 10000 tanker.

Jeg traf min beslutning den dag jeg havde tid til abort(fik en tid i tilfælde af det var det jeg valgte, fandt ud af det da da jeg var 9 uger henne, så havde ikke uanet af tid) valgte at cykle på arbejde istedet for at tage på sygehuset.

Jeg havde fortalt faderen at jeg var gravid da jeg opdagede det, og fortalt at jeg vill ekontakte ham når jeg havde taget den endelige beslutning. Han blev tosset, og jeg har ikke hørt fra ham siden. Jeg vidste at jeg ville blive alene mor helt fra start, men vidste ikke om han ville være en del eller melde sig ud.

Jeg har ELSKET at være alene mor, selvfølgelig har det været hårdt, men så hårdt er det heller ikke, for man kender jo ikke til andet:0)

Min datter er idag 5 1/2.For et års tid siden fandt jeg min skønne kæreste, som jeg nu venter mit andet barn med:0)

Mht støtte, så kan jeg fortælle dette:

Børnepenge ligger på lidt over 4000 hver tredje måned. Sammen med dem, kan du søge om et ordinært og ekstraordinært bidrag gennem kommunen, som svarer til 2500 som kommer sammen med børnepengene, så ialt ca 6500 hver tredje måned.

Derudover vil du få faderskabsbidrag som er ca 1100 kr om måneden.

Så kan du søge om boligstøtte og når barnet skal i institution/dagpleje kan du søge om tilskud til betaling af dette - kaldet friplads.

Jeg ved ikke hvordan det hænger sammen med SU, hvor meget du kan få osv, men det kan du snakke med studievejleder om:0)

Hvis du har lyst eller spg, så skriver du bare til mig privat:0)

Held og lykke

Christina

Anmeld

14. august 2009

mortil(nichlasogmathias)

Mandal skriver:

synes du skulle prøve a snakke med "faren", kan være han gerne vil være med til at have det.. man ved aldrig, folk kan overraske en..
Ved du kan få en masse ekstra støtte som enlig.. eller ved du kan få en højere boligstøtte og få en del større su.. Men du kan prøve at ring til din sagsbehandler og hører..
Men som du nok kommer til a hører en del gang er det dig skal beslutte dig om du selv sys du er klar..
knus her fra

enig... se lige farens reaktion..
for mig lyder det som om at du skal beholde, ellers vil du fortryde.. og som du siger, du err jo i din gode alder til det.. jegg syntes helt klart du skal beholde hvis du føler du kan klare det (måske alene) du vil ku søge om en masse hjælp.. håber faren vil støtte din beslutning..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.