Gravid uge 6 og maven er

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2014

Anonym trådstarter

Aabye skriver:

Første gang fløj det ud af mig dagen efter jeg havde været hos lægen.. Altså ret tidligt.. 

Anden gang var jeg hele 16-17 uger henne eller sådan noget.. Næsten halvvejs..

Hvad sagde folk til at de fik det af vide så tidligt?

Ingen, "Hold da op"

Ene af tillykke'er?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2014

*Mor Til Albert*

Anonym skriver:

KÆMPE!!

Dette er vores 4. barn indenfor 4 år og det er SÅ ønsket og SÅ planlagt

Dog vil jeg meget gerne vente med at fortælle om graviditeten indtil efter NF, men det kan jeg godt se, det kommer ikke til at ske.....

Jeg skal til lægen i morgen og have bekræftet graviditet og bliver sikkert videresendt til scanning, da jeg er usikker på termin, da jeg har blødt/pletblødt en del ind imellem mens

-----

Men hvornår fortalte i omverden om graviditeten?

Tror de nærmeste har gættet det, da min mave er SÅ oppustet at jeg ligner jeg er meget gravid (og ja, jeg er en af dem der bliver virkelig stor under graviditet, så egentlig undre det mig ikke jeg allerede har mave på).....

Men phy, det bliver da en lang graviditet denne gang, når jeg allerede skal i ventetøjet i uge 6 

Jeg fortalte mine forældre, svigerforældre, søster og svigerinde at jeg var gravid da jeg var 5 uger henne. Omverdenen fik nyheden da jeg havde været til en vellykket nf.

Anmeld

12. juni 2014

lineog4

Med den første vidste min mor det samtidig med os for det var hende der sagde jeg skulle tage en test (det var en ups på p-piller) men resten af verden fik det at vide jeg tror i uge 18 (den gang var der ikke nakkefoldscannings så det var da jeg var blevet scannet og mener det var i uge 18).

2. Gang blev det fortalt efter nakkefold.

3. Gang fik alle det at vide med det samme for de havde støttet os da Lia døde og støttede stadig - og følte mig uærlig hvis jeg sad og talte om lia med viden om jeg var gravid uden de vidste det.

4. Gang meget sent, mener først efter misdannelses at det blev officielt fordi mine elever først fik det fortalt der (jeg blev stor tilhænger af løsthængende tøj lige pludseligt). Men de nærmeste vidste det omkring nakkefold

Anmeld

12. juni 2014

Aabye

Anonym skriver:

Hvad sagde folk til at de fik det af vide så tidligt?

Ingen, "Hold da op"

Ene af tillykke'er?

Alle var glade.. Undtagen kærestens bedstemor som lige skulle sluge den.. Jeg var 20.. Og blev 21 6 mdr før baby kom til verdenen.. 

Ved nr 2 var alle euforiske.. De var helt oppe og ringe, men spurgte om ikke det var tideligt at få nr 2.. Der er 18 mdr imellem dem. 
Jeg var dog kun lige blevet erklæret rask da jeg blev gravid med nr 2, og folk spurgte ind til om det nu var smart, om mine operations ar kunne holde til det, og om jeg ville kunne holde til en graviditet fysisk, samt at tage mig af to små børn når den lille ny kom til verdenen.. 

Kunne jo kun fortælle dem hvad "min" kirurg havde sagt til mig, nemlig at der ikke var nogen fare for at arene ville springe op, men at de nok blev nød til at holde ekstra øje med mig fordi de jo havde fjernet min bugspytkirtel. Derfor ville der være stor risiko for graviditets betinget sukkersyge..
Det skal lige siges at jeg også er i risikogruppen for at udvikle diabetes med alderen.. Jeg håber dog at undgå det.. 

Anmeld

12. juni 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Med den første vidste min mor det samtidig med os for det var hende der sagde jeg skulle tage en test (det var en ups på p-piller) men resten af verden fik det at vide jeg tror i uge 18 (den gang var der ikke nakkefoldscannings så det var da jeg var blevet scannet og mener det var i uge 18).

2. Gang blev det fortalt efter nakkefold.

3. Gang fik alle det at vide med det samme for de havde støttet os da Lia døde og støttede stadig - og følte mig uærlig hvis jeg sad og talte om lia med viden om jeg var gravid uden de vidste det.

4. Gang meget sent, mener først efter misdannelses at det blev officielt fordi mine elever først fik det fortalt der (jeg blev stor tilhænger af løsthængende tøj lige pludseligt). Men de nærmeste vidste det omkring nakkefold

Hvor gør det mig meget ondt at læse du har mistet en af dine børn

Kunne du godt holde det skjult de andre gange?

Måske jeg bliver så stor så hurtigt, fordi det ikke er længe siden jeg fik nr. 3.... eller 2 for den sags skyld

Anmeld

12. juni 2014

lineog4

Anonym skriver:

Hvor gør det mig meget ondt at læse du har mistet en af dine børn

Kunne du godt holde det skjult de andre gange?

Måske jeg bliver så stor så hurtigt, fordi det ikke er længe siden jeg fik nr. 3.... eller 2 for den sags skyld

Ja det kunne jeg selv om jeg selv syntes jeg var stor, men med løsthængende tøj lykkedes det fint. Men i det øjeblik det var officielt var jeg så også pludselig meget gravid

Anmeld

12. juni 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Ja det kunne jeg selv om jeg selv syntes jeg var stor, men med løsthængende tøj lykkedes det fint. Men i det øjeblik det var officielt var jeg så også pludselig meget gravid

Jeg syntes godt nok det er svært, tør slet ikke tænke på, hvor stor jeg lbliver denne gang...

Anmeld

12. juni 2014

lineog4

Anonym skriver:

Jeg syntes godt nok det er svært, tør slet ikke tænke på, hvor stor jeg lbliver denne gang...

Jeg var størst 3. Gang men han var også den største ved fødslen (478o g) og ja blev gravid 2 1/2 mnd efter jeg havde født storesøster. Synes faktisk jeg var mindst 4. Gang så lige billede fra lige før jeg fødte og synes jeg er helt lille....

Anmeld

13. juni 2014

Clisolka

Anonym skriver:

KÆMPE!!

Dog vil jeg meget gerne vente med at fortælle om graviditeten indtil efter NF, men det kan jeg godt se, det kommer ikke til at ske.....

Jeg skal til lægen i morgen og have bekræftet graviditet og bliver sikkert videresendt til scanning, da jeg er usikker på termin, da jeg har blødt/pletblødt en del ind imellem mens

-----

Tror de nærmeste har gættet det, da min mave er SÅ oppustet at jeg ligner jeg er meget gravid (og ja, jeg er en af dem der bliver virkelig stor under graviditet, så egentlig undre det mig ikke jeg allerede har mave på).....

Men phy, det bliver da en lang graviditet denne gang, når jeg allerede skal i ventetøjet i uge 6 

Stort tillykke 

Vi fortalte det første gang efter NF-scanningen. Vi skulle lige være sikre på, at hun var i live derinde i min mave 

Anden gang valgte vi at fortælle det nærmeste familie og mine nærmeste kollegaer og chefer det ret tidligt pga. jeg har diabetes, så hvis noget skulle gå galt, så viste de hvad de skulle gøre  Jeg måtte i ventebukserne allerede i uge 8 

Anmeld

13. juni 2014

HB90

Anonym skriver:

KÆMPE!!

-----

Vi fortalte de nærmeste venner, familien og vores kollegaer det efter det blev beskræftiget hos lægen. , da var jeg 6+5. Hvorfor vente? :-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.