Billeder offentlige på google :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2014

Pikku Myy

Brams skriver:

Du har fuldstændig ret i at man bare kan lade være med at lægge billeder ud, kan bare ikke huske at have læst i betingelserne at billederne ryger direkte på det globale netværk.

Mht. navn og billede, så har jeg ikke skrevet navn ved mine billeder, men eftersom man jo opretter sig med navn herinde, så kobler billederne jo selv sammen med navnet - med mindre man bruger en andens navn til at oprette en konto i herinde.

Skal man opgive sit navn når man opretter en profil? Det har jeg ingen erindring om at have gjort ... Jeg tror altså det er muligt at lave en fuldstændig anonym profil. Det mener jeg da bestemt min er - og jeg har ikke en andens navn, men et fuldstændig åbenlyst fiktivt ...

Hvis jeg søger på mit rigtige navn, dukker der overhovedet ikke noget baby.dk op.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2014

Brams

Pikku Myy skriver:

Skal man opgive sit navn når man opretter en profil? Det har jeg ingen erindring om at have gjort ... Jeg tror altså det er muligt at lave en fuldstændig anonym profil. Det mener jeg da bestemt min er - og jeg har ikke en andens navn, men et fuldstændig åbenlyst fiktivt ...

Hvis jeg søger på mit rigtige navn, dukker der overhovedet ikke noget baby.dk op.

For mig er det det samme om man opretter sig med et andet "alm." navn eller noget man hurtigt kan se er fiktivt - pointen er at man er nødt til at oprette sig under et andet "navn" hvis ikke man vil have alle sine ting på eks. google

Anmeld

12. juni 2014

modesty

Brams skriver:

Det er bare undre mig er, at når jeg f.eks. på facebook lægger billeder op, så kommer de ikke frem på "det store net", men det gør alle billederne herinde fra

Man kan ikke se facebook medmindre man er medlem, derfor kan fb-fotos heller ikke dukke op i en offentlig søgning.

Anmeld

21. juni 2014

Giraffen

Brams skriver:

Kære baby.dk og alle brugere

Jeg har lige opdaget at mine billeder herinde fra kan søges frem på en alm. søgning på mit navn på f.eks. google. Måske jeg har været lidt naiv, men jeg troede faktisk at de kun kunne ses herinde og ikke fuldt offentligt på nettet.

Hvordan får jeg slettet disse billeder? Jeg har prøvet at slette mine fotoalbums herinde, men de fremtræder stadig på google og jeg kan ikke se hvordan jeg sletter mine mavebilleder - hjææælp jeg ønsker ikke at alle mine ting ligge frit fremme på google og andre søgemaskiner.

Trine

Google opdaterer ikke simultant, de opdaterer ca en gang i døgnet. Så giv det evt. et par dage og så tjek Google igen

Anmeld

22. juni 2014

Michael healer

Brams skriver:

Det er bare undre mig er, at når jeg f.eks. på facebook lægger billeder op, så kommer de ikke frem på "det store net", men det gør alle billederne herinde fra

På facebook, kan du selv i indstillingerne, bestemme om dine billeder, kun skal kunne ses af dine venner, eller være offentlige, jeg mener at som standart, er dette sat til kun venner

Anmeld

22. juni 2014

Lucky05

Mor Christa skriver:

Når man snakker privatliv og internettet , kan man bruge en tommelfinger regel der hedder at hvis du ikke betaler med penge til et socialt netværk ( facebook, tumblr, MySpace, baby etc), så betaler du med oplysninger ! Herunder interesser ( derfor man får reklamer der er skræddersyet til en), oplysninger, billeder mm. 

Billederne skal nok forsvinde fra Google om lidt tid - det er pga en udløbsdato/tid, som Google og/eller baby har lavet på deres billeder, feks en uge, og så slettes de :-) de skal nok forsvinde. 

Husk på at Google er en side, som samler oplysninger fra hele World Web , og det er i alles interesse ( undtagen sider som facebook ), at "arbejde sammen" med Google. Man ønsker at være øverst på Googles søgeliste når mAn har en hjemmeside, og udvikleren gør hvad han kan for at få det til at ske  

facebook ejer dine billeder når du har lagt dem ud der, men de "beskyttes " mod Google. :-)

Når jeg søger på mit navn, kommer der billeder op fra baby.dk, som jeg lagde op med min gamle profil for 3 år siden. De er der stadig! 

Jeg ville netop være lidt mere anonym, derfor jeg skiftede profil. 

Anmeld

22. juni 2014

Mor Christa

Lucky05 skriver:

Når jeg søger på mit navn, kommer der billeder op fra baby.dk, som jeg lagde op med min gamle profil for 3 år siden. De er der stadig! 

Jeg ville netop være lidt mere anonym, derfor jeg skiftede profil. 

Ej hvor surt! 

Er det fordi profilen stadig eksistere? 

Anmeld

22. juni 2014

ano14316

Mor til Ella skriver:

Så snart at du har lagt billeder på nettet er de enlig ikke " dine" mere, desværre.

Alle vil kunne finde og bruge dine billeder, nettet er stort og spredes hurtigt. Der har været rigtig meget hvor folk stjålet folk identitet ved feks at bruge billeder.

Så tror ikke der er det helt store at gøre.

Det er ikke rigtigt.. man må ikke være tage en andens billeder og bruge den selvom de ligger offentlig tilgængelig på nettet.. man skal spørger om lov ellers er det brud på ophavsretten..

Tror du tænker på at når du bliver medlem af Facebook står der i betingelserne og de ejer rettighederne til frit at bruge de billeder du lægger op hos dem..

Anmeld

22. juni 2014

Lucky05

Mor Christa skriver:

Ej hvor surt! 

Er det fordi profilen stadig eksistere? 

Nej mener jeg fik lukket den ned. Men ja, det er super træls.. 

Anmeld

22. juni 2014

Frk_Louise

Jeg undgik at bruge mit navn, da jeg oprettede mig herinde.. Plus jeg viser ikke mit ansigt på nogle af billederne  Jeg er nemlig heller ikke interesseret i at andre kan "finde" alt om mig på Google.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.