Billeder offentlige på google :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2014

SandraXOXO

Det er derfor jeg intet billeder, navn osv deler herinde. Det er jo helt åbent og frit tilgængeligt. Det ville jeg synes var ubehageligt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2014

Brams

Pikku Myy skriver:

I fremtiden tror jeg kun der er to måder at komme uden om problemet:

*Lade være med at lægge billeder ud

*Undgå at bruge dit navn

-så kommer der ingen kobling mellem dine billeder og dit navn.

Håber du finder en løsning på der ligger der nu

Du har fuldstændig ret i at man bare kan lade være med at lægge billeder ud, kan bare ikke huske at have læst i betingelserne at billederne ryger direkte på det globale netværk.

Mht. navn og billede, så har jeg ikke skrevet navn ved mine billeder, men eftersom man jo opretter sig med navn herinde, så kobler billederne jo selv sammen med navnet - med mindre man bruger en andens navn til at oprette en konto i herinde.

Anmeld

12. juni 2014

Brams

SandraXOXO skriver:

Det er derfor jeg intet billeder, navn osv deler herinde. Det er jo helt åbent og frit tilgængeligt. Det ville jeg synes var ubehageligt!

Ja det har du fuldstændig ret i, bare træls at stå i den situation nu.

Tænkte virkelig ikke over at jeg var nødt til at oprette mig med et andet navn, men det skulle jeg nok have gjort.

Anmeld

12. juni 2014

Mor Christa

Når man snakker privatliv og internettet , kan man bruge en tommelfinger regel der hedder at hvis du ikke betaler med penge til et socialt netværk ( facebook, tumblr, MySpace, baby etc), så betaler du med oplysninger ! Herunder interesser ( derfor man får reklamer der er skræddersyet til en), oplysninger, billeder mm. 

Billederne skal nok forsvinde fra Google om lidt tid - det er pga en udløbsdato/tid, som Google og/eller baby har lavet på deres billeder, feks en uge, og så slettes de :-) de skal nok forsvinde. 

Husk på at Google er en side, som samler oplysninger fra hele World Web , og det er i alles interesse ( undtagen sider som facebook ), at "arbejde sammen" med Google. Man ønsker at være øverst på Googles søgeliste når mAn har en hjemmeside, og udvikleren gør hvad han kan for at få det til at ske  

facebook ejer dine billeder når du har lagt dem ud der, men de "beskyttes " mod Google. :-)

Anmeld

12. juni 2014

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Derfor ar jeg heller ikke lagt billeder ud...og bruger ikke mit navn

Det er super ærgerligt 

Anmeld

12. juni 2014

Brams

Mor Christa skriver:

Når man snakker privatliv og internettet , kan man bruge en tommelfinger regel der hedder at hvis du ikke betaler med penge til et socialt netværk ( facebook, tumblr, MySpace, baby etc), så betaler du med oplysninger ! Herunder interesser ( derfor man får reklamer der er skræddersyet til en), oplysninger, billeder mm. 

Billederne skal nok forsvinde fra Google om lidt tid - det er pga en udløbsdato/tid, som Google og/eller baby har lavet på deres billeder, feks en uge, og så slettes de :-) de skal nok forsvinde. 

Husk på at Google er en side, som samler oplysninger fra hele World Web , og det er i alles interesse ( undtagen sider som facebook ), at "arbejde sammen" med Google. Man ønsker at være øverst på Googles søgeliste når mAn har en hjemmeside, og udvikleren gør hvad han kan for at få det til at ske  

facebook ejer dine billeder når du har lagt dem ud der, men de "beskyttes " mod Google. :-)

Ok, jeg venter noget tid og tjekker det så.

Ved du hvordan jeg får slettet mine mavebilleder? Jeg fik slettet alle mine albums men kan ikke se hvordan jeg får slettet mavebillederne.

Anmeld

12. juni 2014

Mor Christa

Brams skriver:

Ok, jeg venter noget tid og tjekker det så.

Ved du hvordan jeg får slettet mine mavebilleder? Jeg fik slettet alle mine albums men kan ikke se hvordan jeg får slettet mavebillederne.

Er det ikke fordi de er oprettet som et indlæg? Du kan vidst ikke slette et indlæg selv, men måske du kan finde de indlæg med dine mavefotos, og så trykke rediger, og på den måde kan slette billedet fra tråden? :-)

Anmeld

12. juni 2014

Christine

Brams skriver:

Kære baby.dk og alle brugere

Jeg har lige opdaget at mine billeder herinde fra kan søges frem på en alm. søgning på mit navn på f.eks. google. Måske jeg har været lidt naiv, men jeg troede faktisk at de kun kunne ses herinde og ikke fuldt offentligt på nettet.

Hvordan får jeg slettet disse billeder? Jeg har prøvet at slette mine fotoalbums herinde, men de fremtræder stadig på google og jeg kan ikke se hvordan jeg sletter mine mavebilleder - hjææælp jeg ønsker ikke at alle mine ting ligge frit fremme på google og andre søgemaskiner.

Trine

Jeg ved desværre intet om det, men måske ved andre om det med at man kan blive "glemt" af Google kan hjælpe dig? 

Anmeld

12. juni 2014

2721

Jeg kunne egentlig også godt tænke mig at få alle mine billeder slettet

Anmeld

12. juni 2014

Brams

Mor Christa skriver:

Er det ikke fordi de er oprettet som et indlæg? Du kan vidst ikke slette et indlæg selv, men måske du kan finde de indlæg med dine mavefotos, og så trykke rediger, og på den måde kan slette billedet fra tråden? :-)

Har lige prøvet at skrive til webmaster

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.