vinter baby??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2014

Lililili

Joha laver super lækre heldragter i uld. Kan også bruges under tykkere heldragt/flyverdragt når det rigtig koldt. En god vinterdyne til barnevognen. Vi var super glade for vores kørepose til autostolen. Fåes meget billigt ( og ok gode) på pinkorblue.dk. God ide med fødder og hænder i dragterne. Og ja sutsko, hue, natdragte  Ved mange er glade for voksiposerne, specielt til vinterbørn. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2014

modesty

hvad har man brug for til en efterårs/vinter baby??

ja elna er jo sommer barn født midt i hedebølgen, så hun havde ikke meget andet på end en ble, meget af tiden... men nu har jeg jo termin 14. oktober... og jeg tænker... der skal jo noget mere til end ble og tynde bodyer... altså vi har da langærmerede bodyer, og bukser, og heldragter i de små str. men hvad er der mere brug for... 

har købt 2 køredragter str. 62, men skal hun også ha en jakke... eller bruger man ik mest hel dragter når man skal ud med de små??

da elna kom ud kunne hun passe str 56 i 3 dage og der efter var hun oppe i en 62 som holdte 1½-2 måneder...  så jeg tænker at køre dragter godt helt fra start kan være 62? eller skal jeg også købe en i 56?? 

ej men altså... toede det ville være nemmere 2. gang 

Voksi, Voksi, Voksi. Så behøver du nærmest ikke andet. 

Jeg købte en uld-køredragt for en tier på et loppemarked, men brugte den aldrig.

Et par uld-huer og luffer. En uld-cardigan. Vil til hver en tid vælge uld fremfor fleece.

Bluser er ret irriterende til de små, så cardigan - så man slipper for at trække den over babys hoved.

Seriøst, vi havde ikke andet varmt tøj til vores søn. Voksien klarede det hele. Når vi en sjælden gang imellem skulle med bilen, gav vi ham bare cardiganen på og tog dynen med og lagde den over ham. Det bliver jo varmt i en bil ret hurtigt.

Kan ikke understrege nok hvor fedt det var at slippe for at give en lille nyfødt en masse lag af og på (hvilket de hader). Og super praktisk hvis bebs sov når man kom hjem, at man bare kunne åbne posen og baby kunne sove videre uden at koge over i en masse uld og fleece.

Voksi! 

PS: Jeg havde termin præcis samme tidspunkt som dig, og det er det optimale tidspunkt i forhold til Voksi fordi man får nytte af den i hele vinterhalvåret.

PS: Jeg ved at mange er glade for uldbodyer, men min søn kogte simpelthen over i dem - netop fordi det jo er varmt indenfor (og voksien var rigeligt udenfor). Det er faktisk først i denne vinter hvor han har været 2 år, at jeg har været rigtig glad for uld-undertøj.

Anmeld

11. juni 2014

modesty

Kay skriver:

er igang med at hækle en masse huer og har nu også fundet mønster på sutsko... 

men hvor meget tøj har de på inden for? body og bukser... eller også en bluse??  altså vores datter er en meget varm pige... og sov i sommer dyne i voksien indtil januar hendes første år... så selv den vinter havde hun jo ik andet end body og bukser på, evt en strikket vest... 

Helt almindeligt bomuldstøj på indenfor, der er jo ligeså varmt om vinteren som om sommeren, medmindre I har meget utætte vinduer. 

Anmeld

11. juni 2014

Christine

Kay skriver:

åhhh så er jeg da ik den eneste... det har de tanker... 

tror nok vi har køre dragter i 68 fra storesøster da hun brugte det i nov. og dec. hendes første år... men ja skal nok ud og finde noget uld... og nogle små luffer... kan huske at uldluferne og sutskoene fra joha var super gode  

Ja det er joha dragterne og futterne i uld der er sådan helt vildt bløde og lækre, ikke? Man plejede at kunne få dem i naturhvid, grå og lilla. Nøstebarn har også nogle lækre ting tror jeg.

Læste lige at du har Voksi - giver man feks baby en joha ulddragt under Voksien? Og selvfølgelig noget på hænderne.

Er ny på Voksiområdet..

Anmeld

11. juni 2014

Kay

LiLyKa skriver:

Joha laver super lækre heldragter i uld. Kan også bruges under tykkere heldragt/flyverdragt når det rigtig koldt. En god vinterdyne til barnevognen. Vi var super glade for vores kørepose til autostolen. Fåes meget billigt ( og ok gode) på pinkorblue.dk. God ide med fødder og hænder i dragterne. Og ja sutsko, hue, natdragte  Ved mange er glade for voksiposerne, specielt til vinterbørn. 

er ik vild med fødder i dragter da vi i begge familer har store fødder 

Anmeld

11. juni 2014

Kay

modesty skriver:

Voksi, Voksi, Voksi. Så behøver du nærmest ikke andet. 

Jeg købte en uld-køredragt for en tier på et loppemarked, men brugte den aldrig.

Et par uld-huer og luffer. En uld-cardigan. Vil til hver en tid vælge uld fremfor fleece.

Bluser er ret irriterende til de små, så cardigan - så man slipper for at trække den over babys hoved.

Seriøst, vi havde ikke andet varmt tøj til vores søn. Voksien klarede det hele. Når vi en sjælden gang imellem skulle med bilen, gav vi ham bare cardiganen på og tog dynen med og lagde den over ham. Det bliver jo varmt i en bil ret hurtigt.

Kan ikke understrege nok hvor fedt det var at slippe for at give en lille nyfødt en masse lag af og på (hvilket de hader). Og super praktisk hvis bebs sov når man kom hjem, at man bare kunne åbne posen og baby kunne sove videre uden at koge over i en masse uld og fleece.

Voksi! 

PS: Jeg havde termin præcis samme tidspunkt som dig, og det er det optimale tidspunkt i forhold til Voksi fordi man får nytte af den i hele vinterhalvåret.

PS: Jeg ved at mange er glade for uldbodyer, men min søn kogte simpelthen over i dem - netop fordi det jo er varmt indenfor (og voksien var rigeligt udenfor). Det er faktisk først i denne vinter hvor han har været 2 år, at jeg har været rigtig glad for uld-undertøj.

sværger også til voksi men ja god ide med en cardigan i stedet for bluser...  

Anmeld

11. juni 2014

Kay

Christine skriver:

Ja det er joha dragterne og futterne i uld der er sådan helt vildt bløde og lækre, ikke? Man plejede at kunne få dem i naturhvid, grå og lilla. Nøstebarn har også nogle lækre ting tror jeg.

Læste lige at du har Voksi - giver man feks baby en joha ulddragt under Voksien? Og selvfølgelig noget på hænderne.

Er ny på Voksiområdet..

vores datter havde kun en trøje på og så alm. bukser eller strømpebukser på under voksi, og så hue og vanter evt tykke sokker, så var hun rigeligt varm  

der er både sommer og vinter dyne til så den holder fra efterår til forår og når den begynder at være for varm med sommer dyne brugte jeg bare betrækket  

Anmeld

11. juni 2014

mortilsilke

Gud jeg bliver helt nervøs nu, jeg er igang med at købe tøj til min første baby, og har købt alt i 50 og 56. Fx 4 køredragter, 2 i 50 og 56.. Tænk hvis hun slet ikke kan passe det!!

Anmeld

11. juni 2014

Christine

Kay skriver:

vores datter havde kun en trøje på og så alm. bukser eller strømpebukser på under voksi, og så hue og vanter evt tykke sokker, så var hun rigeligt varm  

der er både sommer og vinter dyne til så den holder fra efterår til forår og når den begynder at være for varm med sommer dyne brugte jeg bare betrækket  

Altså havde i så bare ulddynen i Voksi, eller sommerdynen også?

For det er da ikke meget tøj under Voksi. Men har godt nok hørt at de varmer meget.

Anmeld

11. juni 2014

Lililili

Kay skriver:

er ik vild med fødder i dragter da vi i begge familer har store fødder 

Ja det har vores bumle egentlig også så har købt dem i større størrelser 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.