vinter baby??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.838 visninger
34 svar
6 synes godt om
10. juni 2014

Kay

hvad har man brug for til en efterårs/vinter baby??

ja elna er jo sommer barn født midt i hedebølgen, så hun havde ikke meget andet på end en ble, meget af tiden... men nu har jeg jo termin 14. oktober... og jeg tænker... der skal jo noget mere til end ble og tynde bodyer... altså vi har da langærmerede bodyer, og bukser, og heldragter i de små str. men hvad er der mere brug for... 

har købt 2 køredragter str. 62, men skal hun også ha en jakke... eller bruger man ik mest hel dragter når man skal ud med de små??

da elna kom ud kunne hun passe str 56 i 3 dage og der efter var hun oppe i en 62 som holdte 1½-2 måneder...  så jeg tænker at køre dragter godt helt fra start kan være 62? eller skal jeg også købe en i 56?? 

ej men altså... toede det ville være nemmere 2. gang 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2014

Troldemommi

Kay skriver:

ja elna er jo sommer barn født midt i hedebølgen, så hun havde ikke meget andet på end en ble, meget af tiden... men nu har jeg jo termin 14. oktober... og jeg tænker... der skal jo noget mere til end ble og tynde bodyer... altså vi har da langærmerede bodyer, og bukser, og heldragter i de små str. men hvad er der mere brug for... 

har købt 2 køredragter str. 62, men skal hun også ha en jakke... eller bruger man ik mest hel dragter når man skal ud med de små??

da elna kom ud kunne hun passe str 56 i 3 dage og der efter var hun oppe i en 62 som holdte 1½-2 måneder...  så jeg tænker at køre dragter godt helt fra start kan være 62? eller skal jeg også købe en i 56?? 

Begge mine unger er fra september, de brugte ikke jakker før efteråret efter, en god køredragt så syntes jeg man er godt dækket ind

Ellers er sutsko og en god hue dejlige at have

Monica

Anmeld

10. juni 2014

lille-trold

Til vores datter fra oktober havde vi en fleecedragt til at sove i da det blev koldt og vinter. Ellers brugte vi en fleecetrøje når hun skulle sove. Vi havde ikke en "rigtig" vinterjakke. Skulle hun i autopstolen fik hun en strikket trøje eller fleece trøje på og et tæppe om benet.

Anmeld

10. juni 2014

Kay

Troldemommi skriver:

Begge mine unger er fra september, de brugte ikke jakker før efteråret efter, en god køredragt så syntes jeg man er godt dækket ind

Ellers er sutsko og en god hue dejlige at have

Monica

er igang med at hækle en masse huer og har nu også fundet mønster på sutsko... 

men hvor meget tøj har de på inden for? body og bukser... eller også en bluse??  altså vores datter er en meget varm pige... og sov i sommer dyne i voksien indtil januar hendes første år... så selv den vinter havde hun jo ik andet end body og bukser på, evt en strikket vest... 

Anmeld

10. juni 2014

Kay

lille-trold skriver:

Til vores datter fra oktober havde vi en fleecedragt til at sove i da det blev koldt og vinter. Ellers brugte vi en fleecetrøje når hun skulle sove. Vi havde ikke en "rigtig" vinterjakke. Skulle hun i autopstolen fik hun en strikket trøje eller fleece trøje på og et tæppe om benet.

når ja... det der med at de stikker armene op over voksien... så måske en fleez trøje er meget god  

Anmeld

10. juni 2014

mor88

Kay skriver:

Uldtrøje, hue og sutsko, natdragter med fødder, sparkedragter med fødder, langærmede bodyer, nogle uldbodyer, sokkebukser, et godt varmt tæppe

Anmeld

10. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Min søn er fra november.

Går udfra jeres bolig er varmet op så indendørs er langærmet body, bløde bukser og sutsko nok eller en kortærmet body med heldragt udenpå. Evt kun heldragt når hun har dyne på. 

Fleecedragt til køretur og sovetid (hvis ikk i har voksi) ville nok købe en i 56 så hun ikke bliver helt væk  

En striktrøje til sovning i voksi. + hue og luffer

jakke købte vi ikke før han kunne gå tror jeg. Det er bare upraktisk

Anmeld

10. juni 2014

Clisolka

Kay skriver:

Jeg har både et septemberbarn - og et oktoberbarn (30-10). Jeg har ikke haft brugt jakker til dem, kun fleecedragter i barnevognen  Jeg ville nok satse på en str. 62 i en køredragt, så kan hun passe den lidt længere 

Hihi det ér bare ikke nemmere 2. gang - kan godt huske det  Nu er han 9 mrd., så nu er det lidt nemmere 2. gang 

Anmeld

10. juni 2014

Sissel

Hvor meget du har brug for af hver afhænger jo også meget af din baby.. Min den yngste var en gylper.. Skiftede måske tøj på ham 5-6-7 gange om dagen. Så med mindre du har herre meget overskud og vasker tøj hele tiden, er det jo også værd at tage med i overvejelserne.

Anmeld

10. juni 2014

Aabye

Kay skriver:

Jeg har en fra oktober.. Og jeg sværger til uld.. SÅ han havde uld hue, uld dragt og uld luffer på når han sov ude.. 

Jeg var utrolig glad for heldragter med fødder til min.. Men han kunne konsekvent ikke holde strømper på sine små fede fødder.. 

Så min drengs garderobe bestod af kortærmede bodys, og heldragter med fødder det første stykke tid... Jeg havde også langærmede bodyer og en masse strømpebukser.. Strømpebukser er simpelthen guld værd.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.