vinter baby??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2014

Christine

Kay skriver:

hvad har man brug for til en efterårs/vinter baby??

ja elna er jo sommer barn født midt i hedebølgen, så hun havde ikke meget andet på end en ble, meget af tiden... men nu har jeg jo termin 14. oktober... og jeg tænker... der skal jo noget mere til end ble og tynde bodyer... altså vi har da langærmerede bodyer, og bukser, og heldragter i de små str. men hvad er der mere brug for... 

har købt 2 køredragter str. 62, men skal hun også ha en jakke... eller bruger man ik mest hel dragter når man skal ud med de små??

da elna kom ud kunne hun passe str 56 i 3 dage og der efter var hun oppe i en 62 som holdte 1½-2 måneder...  så jeg tænker at køre dragter godt helt fra start kan være 62? eller skal jeg også købe en i 56?? 

ej men altså... toede det ville være nemmere 2. gang 

Jeg tror det er ok hvis køredragten er 62/68 for det gør vel ikke det store hvis ærmerne er lidt lange osv.? Jeg ville nok vælge dragt og ingen jakke fra start.

Har selv forårs og sommerbarn og hvis alt går godt, så bliver lille ny jo vinterbaby.. og jeg aner heller ikke hvordan man bærer sig ad med en lille ny i vinterkulde 

Her har jeg købt nogle bodyer med uld i og ellers så ved jeg ikke helt hvad planen er endnu 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2014

Wik

Jeg har købt en voksi pose og er i gang med strikkepindene. Så her er det bare almindeligt tøj og uld huer og vest mv. 

Min kommer først i januar.... Puh det bliver koldt

Anmeld

10. juni 2014

Kay

mor88 skriver:

Uldtrøje, hue og sutsko, natdragter med fødder, sparkedragter med fødder, langærmede bodyer, nogle uldbodyer, sokkebukser, et godt varmt tæppe

vi brugte først uld bodyer til min datter da hun var over 1 år fordi hun selv om vinteren var for varm til at havde det på...

men kan godt være vi skal købe det til den lille... det var nemlig også en ret mild vinter 

Anmeld

10. juni 2014

Kay

Mor11 skriver:

Min søn er fra november.

Går udfra jeres bolig er varmet op så indendørs er langærmet body, bløde bukser og sutsko nok eller en kortærmet body med heldragt udenpå. Evt kun heldragt når hun har dyne på. 

Fleecedragt til køretur og sovetid (hvis ikk i har voksi) ville nok købe en i 56 så hun ikke bliver helt væk  

En striktrøje til sovning i voksi. + hue og luffer

jakke købte vi ikke før han kunne gå tror jeg. Det er bare upraktisk

vi har voksi  

altså min datter kunne passe 56 i 3 dage og der efter måtte vi give hende 62 på... derfor er jeg lidt i tvivl om det er "det værd" at poste penge i en køre dragt i 56 

uhhh kunne være mine nye hækle kundskaber skal bruges til et par uld trøjer  

Anmeld

10. juni 2014

Kay

Babymor1013 skriver:

Jeg har både et septemberbarn - og et oktoberbarn (30-10). Jeg har ikke haft brugt jakker til dem, kun fleecedragter i barnevognen  Jeg ville nok satse på en str. 62 i en køredragt, så kan hun passe den lidt længere 

Hihi det ér bare ikke nemmere 2. gang - kan godt huske det  Nu er han 9 mrd., så nu er det lidt nemmere 2. gang 

det er da un fair at det ik er nemmere... kan seriøst ik huske ret meget fra da hun var så lille... hvad sker der lige for det... amme hjerne?? 

Anmeld

10. juni 2014

Kay

Sissel skriver:

Hvor meget du har brug for af hver afhænger jo også meget af din baby.. Min den yngste var en gylper.. Skiftede måske tøj på ham 5-6-7 gange om dagen. Så med mindre du har herre meget overskud og vasker tøj hele tiden, er det jo også værd at tage med i overvejelserne.

vores ældste var også stor gylper så har invisteret i ret meget tøj... også derfor jeg allerede har købt 2 køre dragter for hvis nu uheldet er ude 

Anmeld

10. juni 2014

Kay

Aabye skriver:

Jeg har en fra oktober.. Og jeg sværger til uld.. SÅ han havde uld hue, uld dragt og uld luffer på når han sov ude.. 

Jeg var utrolig glad for heldragter med fødder til min.. Men han kunne konsekvent ikke holde strømper på sine små fede fødder.. 

Så min drengs garderobe bestod af kortærmede bodys, og heldragter med fødder det første stykke tid... Jeg havde også langærmede bodyer og en masse strømpebukser.. Strømpebukser er simpelthen guld værd.. 

skal vist lige havde tjekket op på hvor mange hel dragter af de lange og hvor mange strømpebukser vi har 

Anmeld

10. juni 2014

Kay

Christine skriver:

Jeg tror det er ok hvis køredragten er 62/68 for det gør vel ikke det store hvis ærmerne er lidt lange osv.? Jeg ville nok vælge dragt og ingen jakke fra start.

Har selv forårs og sommerbarn og hvis alt går godt, så bliver lille ny jo vinterbaby.. og jeg aner heller ikke hvordan man bærer sig ad med en lille ny i vinterkulde 

Her har jeg købt nogle bodyer med uld i og ellers så ved jeg ikke helt hvad planen er endnu 

åhhh så er jeg da ik den eneste... det har de tanker... 

tror nok vi har køre dragter i 68 fra storesøster da hun brugte det i nov. og dec. hendes første år... men ja skal nok ud og finde noget uld... og nogle små luffer... kan huske at uldluferne og sutskoene fra joha var super gode  

Anmeld

10. juni 2014

Kay

Wik skriver:

Jeg har købt en voksi pose og er i gang med strikkepindene. Så her er det bare almindeligt tøj og uld huer og vest mv. 

Min kommer først i januar.... Puh det bliver koldt

jeg har lige lært at hækle og er i gang med en hue... har også planer om futter og vanter... og ja måske et par veste og tøjer der er jo god tid 

Anmeld

11. juni 2014

Clisolka

Kay skriver:

det er da un fair at det ik er nemmere... kan seriøst ik huske ret meget fra da hun var så lille... hvad sker der lige for det... amme hjerne?? 

Haha ja jeg skylder også ammehjernen for det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.