Åben før aktiv fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2014

Papillon

Krussedulle skriver:

Jeg var ca 2 cm åben og havde 1/2 cm livmoderhals tilbage, kl 12 om fredagen..

kl 4 natten til lørdag fik jeg veer, og kl 6 lørdag morgen fødte jeg

Så jeg gik ikke engang i 24 timer..

Var det så med den første?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2014

Papillon

Mor til Ella skriver:

Det har jeg slet ikke lyst til at vide

Men spændingen udløses jo snart for os begge

Det er sandt, glæder mig til at høre, hvordan det går for dig denne gang

Anmeld

10. juni 2014

Papillon

Fine_007 skriver:

Nej, desværre ikke
Jeg gik endda også 14 dage over tid med plukveer on/off.

Held og lykke, når det er! Det er en fantastisk oplevelse

Tak

Anmeld

10. juni 2014

Papillon

Aabye skriver:

For min skyld måtte det nu godt ha taget lidt længere..
Det er fedt nok at det er hurtigt overstået.. Meeeeeen... Man kan mentalt ikke nå at følge med.. Jeg kunne i hvert fald ikke.. Var noget forvirret da jeg fik op efter ham på Neo, og så ham ligge med sonde, c-pap, ilt-målere og diverse.. Han er født 39+3.. men grundet den voldsomt hurtige ankomst var hele hans hovede et stort blåt mærke, og han havde en sammenklappet lunge fordi han heller ikke selv havde kunne følge med.. 

Åh nej Det havde jeg ikke lige tænkt på, at det kan gå så stærkt, at baby ikke kan følge med.

Anmeld

10. juni 2014

Papillon

Mathilde skriver:

Da jordemoderen ankom (fødte hjemme), var jeg KNAP 3 cm og havde uregelmæssige veer.

Da det for alvor gik i gang og veerne var hårde gik 34 min.

Så du kan godt risikere at det går stærkt, især hvis du har født før.

Det var godt nok også stærkt! Her er det kun første gang, så forventer ikke, at det går så forfærdeligt hurtigt. Men har jo alligevel kun 7 cm tilbage, når det endelig går løs

Anmeld

10. juni 2014

monzemussen

Den dag jeg fødte var jeg kun en centimeter åben, men to timer efter var jeg klar til at føde. Fra jeg kom på fødegang til han var født gik der 2 timer og 21 min. Så tror det er Meget individuelt

Anmeld

10. juni 2014

Papillon

monzemussen skriver:

Den dag jeg fødte var jeg kun en centimeter åben, men to timer efter var jeg klar til at føde. Fra jeg kom på fødegang til han var født gik der 2 timer og 21 min. Så tror det er Meget individuelt

Det er det nok og det er godt nok gået stærkt i dit tilfælde!

Anmeld

10. juni 2014

FogL

Papillon skriver:

Gud hvor har jeg mange spørgsmål om fødslen for tiden

Jeg render rundt lige nu og er 3 cm åben med en halv cm livmoderhals. Kan jeg mon forvente mig, at det går stærkt herfra, når først veerne sætter rigtig ind?

Og hvor længe kan man overhovedet være åben, før der sker mere?

Altså jeg var til undersøgelse 41+0, hvor jeg var 3 cm. Fik milde veer natten ml. 41+2 og 41+3 og hun var ude om morgenen, 41+3.
Tog 6 timer ca fra første ve. Vi er generelt hurtige i min familie

Anmeld

10. juni 2014

Aabye

Papillon skriver:

Åh nej Det havde jeg ikke lige tænkt på, at det kan gå så stærkt, at baby ikke kan følge med.

Sådan går det nogen gange.. Hans størrelse hjalp nok heller ikke synderligt på den voldsomt hurtige ankomst.. Og heller ikke at han sad en smule fast med skuldrene.. Min jordemoder måtte virkelig hive til for at få ham ud.. :/ 

Anmeld

11. juni 2014

Papillon

Freyjasmor skriver:

Altså jeg var til undersøgelse 41+0, hvor jeg var 3 cm. Fik milde veer natten ml. 41+2 og 41+3 og hun var ude om morgenen, 41+3.
Tog 6 timer ca fra første ve. Vi er generelt hurtige i min familie

En fødsel af den længde kunne jeg godt lige ønske mig Hun må så godt komme lidt før termin (er 38+6 i dag)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.