Åben før aktiv fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.970 visninger
46 svar
7 synes godt om
9. juni 2014

Papillon

Gud hvor har jeg mange spørgsmål om fødslen for tiden

Jeg render rundt lige nu og er 3 cm åben med en halv cm livmoderhals. Kan jeg mon forvente mig, at det går stærkt herfra, når først veerne sætter rigtig ind?

Og hvor længe kan man overhovedet være åben, før der sker mere?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2014

Fine_007

Papillon skriver:

Gud hvor har jeg mange spørgsmål om fødslen for tiden

Jeg render rundt lige nu og er 3 cm åben med en halv cm livmoderhals. Kan jeg mon forvente mig, at det går stærkt herfra, når først veerne sætter rigtig ind?

Og hvor længe kan man overhovedet være åben, før der sker mere?

Hvor spænende! Jeg håber på, der snart kommer lidt gang i sagerne

Det kan både gå begge veje.. jeg fik veer få timer efter jeg blev konstateret 3 cm åben (jeg ved ikke, hvor længe jeg reelt har gået rundt og været 3 cm åben), gik der ydereligere ca. 10 timer med veer, før jeg var 4 cm åben og i aktiv fødsel. Jeg fødte min søn 21 timer efter første ve. Det har et "helt normalt" forløb - dog ikke det hurtigste i min optik

Anmeld

9. juni 2014

vitapigen

Jeg følger lige med jeg har i en uges tid været 3 cm åben og ingen livmoderhals tilbage... Så er også spændt på om det kan gå hurtigt når man allerede er åben...

Anmeld

9. juni 2014

Papillon

Fine_007 skriver:

Hvor spænende! Jeg håber på, der snart kommer lidt gang i sagerne

Det kan både gå begge veje.. jeg fik veer få timer efter jeg blev konstateret 3 cm åben (jeg ved ikke, hvor længe jeg reelt har gået rundt og været 3 cm åben), gik der ydereligere ca. 10 timer med veer, før jeg var 4 cm åben og i aktiv fødsel. Jeg fødte min søn 21 timer efter første ve. Det har et "helt normalt" forløb - dog ikke det hurtigste i min optik

Årh øv altså 10 timer for én cm... Så er det vist ingen garanti for en hurtigere fødsel, at kroppen har gjort sit hjemmearbejde (som jordemoderen udtrykte det over for mig)

Anmeld

9. juni 2014

Papillon

Andre der har noget at sige?

Anmeld

9. juni 2014

Louisejulia

Da jeg kom på fg, var jeg 4 cm åben og jeg fødte 6 timer senere cirka  

Anmeld

9. juni 2014

Papillon

Louisejulia skriver:

Da jeg kom på fg, var jeg 4 cm åben og jeg fødte 6 timer senere cirka  

Det lyder godt, håber jeg kan gøre dig kunsten efter

Anmeld

9. juni 2014

Aabye

Jeg var 3 cm åben i 2 uger eller sådan noget... 
Da jeg endelig fik veer fødte jeg 1 time og 20 minutter senere.. Så her gik det stærkt.. Det var min anden fødsel, og det skal lige siges at den først kun tog 4 timer og 50 min

Anmeld

9. juni 2014

Papillon

Aabye skriver:

Jeg var 3 cm åben i 2 uger eller sådan noget... 
Da jeg endelig fik veer fødte jeg 1 time og 20 minutter senere.. Så her gik det stærkt.. Det var min anden fødsel, og det skal lige siges at den først kun tog 4 timer og 50 min

Så er det da godt nok gået stærkt! Så er der ikke så meget med lige at se tiden an og snøvle sig afsted til sygehuset

Anmeld

9. juni 2014

Maja88

Jeg var 4cm åben i 36+.. fik pks 39+0

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.