Jeg tror man skal have prøvet det, for at forstå, hvad det vil sige at miste et barn eller flere for overhovedet at kunne støtte andre i deres tab.
Og den bedste form for støtte er i virkeligheden blot at være der, give udtryk for at man ved hvad der tales om, at man selv har været og er i samme båd, og så lægge øre til.
Men du siger en klog ting Grumme.
Den med at ens krop ikke er blevet færdig med graviditeten, og derfor skriger den efter et nyt barn.
Det er rigtigt godt forklaret og giver god mening.
For....i gamle dage anbefalede man, at man så hurtigt som muligt prøvede igen, og det tror jeg så er helt rigtigt.
Jeg fik selv de samme anbefalinger, og kan sige, at for mig var det rette.
Jo hurtigere jeg blev gravid igen, jo bedre bearbejdede jeg tabene, og fik trængt dem i baggrunden.
Det er vigtigt at døden ikke fortrænger livet.
Barnet i maven vil aldrig blive en erstatning på den måde du mener, ikke hvis man er normal i hovedet, men en erstatning er barnet jo. Det kan man aldrig lukke øjnene for.
Det mistede barn kan aldrig erstattes på DEN måde og alligevel kan det, netop fordi sorgen over det mistede barn erstattes med glæden og opmærksomheden for det nye.
Vel vil man være bange for, at det sker igen..ja mere end bange, man vil være rædselsslagen, men jo før man gennemlever den rædsel, jo lettere er den at tackle. Går man alt for længe og venter, bliver det endnu værre.
Så jeg tror på at det gamle "op på hesten igen", nu engang er bedre end at sidde og sørge alt for længe.
Man må tage chancen og håbe det bedste.
Og..idet man sidder med det nye lille levende barn i sine arme, så er alt andet gemt...ikke glemt, men gemt.
Så kære TS.
Alle mine varmeste tanker går til dig.
Jeg håber for dig at du snart vil få en ny start og et nyt forsøg.
Det er hårdt, men man kan, hvis man vil. 

Kærligst
Sussie
Anmeld