Hvilken vogn til tvillinger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.320 visninger
40 svar
4 synes godt om
7. juni 2014

A. Nonymsen

Tjaa, man kan jo ikke lade være med at kigge, selvom det stadig er tidligt

men synes det er lidt svært mht vogne... Søger og søger på barnevogne, men der kommer stort set kun kombivogne op?

er det normalen at man har en kombivogn eller klapvognen med lift når det er til tvillinger?

ikke at det ville gøre noget at spare de penge, men kan man klare sig med det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2014

TNBC

A. Nonymsen skriver:

men synes det er lidt svært mht vogne... Søger og søger på barnevogne, men der kommer stort set kun kombivogne op?

er det normalen at man har en kombivogn eller klapvognen med lift når det er til tvillinger?

http://www.babybusiness.dk/tvillinge-og-soeskendevogne.html

Der er lidt her. ellers Google barnevogn til tvillinger, der kom da noget frem

Anmeld

7. juni 2014

A. Nonymsen

Yurie skriver:

http://www.babybusiness.dk/tvillinge-og-soeskendevogne.html

Der er lidt her. ellers Google barnevogn til tvillinger, der kom da noget frem

Det er lige det jeg mener... Når jeg ser linket er der ikke mange barnevogn barnevogne... Hvis du forstår...

det er alt sammen (stort set) klapvogne hvor man kan få lifte til eller kombivogne...

det undrer mig bare... Til min datter havde vi en "rigtig" barnevogn og en klapvogn...

men det virker til at det er normalen med tvillinger at have en kombivogn bare?

Anmeld

7. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
A. Nonymsen skriver:

Det er lige det jeg mener... Når jeg ser linket er der ikke mange barnevogn barnevogne... Hvis du forstår...

det er alt sammen (stort set) klapvogne hvor man kan få lifte til eller kombivogne...

det undrer mig bare... Til min datter havde vi en "rigtig" barnevogn og en klapvogn...

men det virker til at det er normalen med tvillinger at have en kombivogn bare?

Mon ikke det er fordi de store tvillingevogne er for besværlige at manøvrere rundt med? Kombimodellen fungerer fint for "singlebørn", så det gør det nok også for twins 

Men måske er det rart at have en stor eller 2 alm barnevogne til at stå og sove i derhjemme hvis i har en have.  

Anmeld

7. juni 2014

A. Nonymsen

Mor11 skriver:

Mon ikke det er fordi de store tvillingevogne er for besværlige at manøvrere rundt med? Kombimodellen fungerer fint for "singlebørn", så det gør det nok også for twins 

Men måske er det rart at have en stor eller 2 alm barnevogne til at stå og sove i derhjemme hvis i har en have.  

Jo det er det egentligt nok vi har have hjemme, men måske man bare skal købe en kombivogn... Kan ellers godt lide når der er et langt liggemål... Men vi er to på su og venter nr 2og3 så måske det er en god måde at spare lidt på 

Anmeld

7. juni 2014

majba

A. Nonymsen skriver:

Jeg har hørt at tvilling barnevogn er FRYGTELIG at gå andet end lige ud med. Den er tung, besværlig og Handi :-)
Dem jeg kender med tvillinger har en god kombi også to begge barnevogne de har fundet for max 1000 kr de bruger når de ikke længere begge to kan være i liften eller hvis de vægger hinanden. Hvis de skal i dagpleje skal i jo også have barnevogn med :-)

Anmeld

7. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
A. Nonymsen skriver:

Jo det er det egentligt nok vi har have hjemme, men måske man bare skal købe en kombivogn... Kan ellers godt lide når der er et langt liggemål... Men vi er to på su og venter nr 2og3 så måske det er en god måde at spare lidt på 

Ja i kan jo starte ud med at have kombien alene, og så se om det fungerer under lurene i haven når de vokser ud af liftene.  Alternativt kan i jo anskaffe er par sovevogne. Vi købte en altanbarnevogn for 300kr da vi boede i lejlighed med altan. Den kørte virkelig skidt, og var ikke ret køn i farverne længere, men det var jo ligemeget når den bare skulle stå stille  

Anmeld

7. juni 2014

1990h

majba skriver:

Jeg har hørt at tvilling barnevogn er FRYGTELIG at gå andet end lige ud med. Den er tung, besværlig og Handi :-)
Dem jeg kender med tvillinger har en god kombi også to begge barnevogne de har fundet for max 1000 kr de bruger når de ikke længere begge to kan være i liften eller hvis de vægger hinanden. Hvis de skal i dagpleje skal i jo også have barnevogn med :-)

vi skal ikke medbringe barnevogn til dp..det meget forskelligt

Anmeld

7. juni 2014

LJMNA

Vi har både en tvillinge barnevogn (Odder) og en tvillinge kombivogn (emmaljunga) fortrækker helt klart kombi vognen, selvom den ikk har det lange liggemål

Anmeld

7. juni 2014

Aggemusen

Profilbillede for Aggemusen
Jeg har en Bugaboo Donkey Twin til min drenge, og jeg ELSKER den. Super let at manøvre rundt med, kan gå igennem en helt almindelig dør, nem at folde sammen, god kvalitet og lækkert design.

Mine drenge har aldrig villet sove ude, så det har jeg ikke brugt den til, men jeg ville nok have brugt søsters aflagte og købt en gammel brugt, hvis det havde været tilfældet, da liften i Bugaboo'en er forholdsvis smal og ikke kan rumme en voksipose, og så er den efter min mening heller ikke helt polstret/isoleret nok til at holde vinterkulden ude.

Jeg havde helt de samme overvejelser som dig, da jeg skulle vælge vogn, men jeg er så glad for, at jeg ikke valgte en tvillingebarnevogn. En fra min mødregruppe (også tvillinger) havde en, men drengene vækkede konstant hinanden, så hun måtte også købe en gammel brugt, og da tvillingevognen var så uhandy og tung at komme rundt med, endte hun alligevel med ret hurtigt at købe en tvillingeklapvogn. Så selv om min Bugaboo var en dyr affære, endte jeg ud med at spare penge i forhold til hende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.