Det er hård kost 
Mine drenge er nu 4,2 og 1,2 og jeg ville aldrig være dem foruden, men det er hårdt. I starten var det den dårlige samvittighed overfor den stor, fordi lillebror skulle "hænge i basserne" konstant (havde ikke nok mælk, åbenbart) og senere blev det manglen på hænder 
Det er svært at dele sol og vind lige og med en storebror i "selvstændighedsalder", så kræver det også en del tålmodighed. Jalousi.....ja, det er der nok også noget af. Lillebror får i hvert fald nogle knubs, men om det er jalousi er svært at sige. Jeg er dog sikker på, at de vil få stor glæde af hinanden jo ældre de bliver.
Jeg har altid sagt til min mand, at vores ældste ikke skulle være enebarn ( mest for at drille min mand, da han ikke har søskende og jeg ofte stempler ham som egoistisk
) men jeg er overbevist om, at det er sundt at få lidt "konkurrence" fra en søskende 
Tænkte ofte, da jeg var gravid med lillebror, at det måtte blive nemmere med 2. barn, men bare fordi man har prøvet det før, så er det jo stadig et selvstændigt væsen, som ikke har prøvet det før. Så der er lige så mange udfordringer med nr. 2 som nr. 1 
Anmeld