At være mor til 2.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.746 visninger
18 svar
12 synes godt om
6. juni 2014

Anonym trådstarter

Jeg er gravid 5+6 idag og venter mit andet barn. Har en datter på 2,8 år. 

Vil bare høre alle jeres erfaringer med det at blive mor til 2. 

Var det lettere eller hårdere end du havde troet? 

Hvad har/er det sværeste ved det at blive mor til 2? 

Hvad er dine gode råd? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2014

Tystys14

Anonym skriver:

Hvad er dine gode råd? 

Jeg har netop fået min pige nr 2 og der er samme aldersfotskel på mine piger, som der vil blive på dine to. 

Jeg var helt sikker på det ville blive enormt hårdt med to børn, og var sikker på den store ville blive mega jaloux. 

Men det er gået over al forventning  Vores store pige er en fantastisk storesøster og det har ingen jalousi været. Det har simpelthen været så nemt. Havde godt nok mange skræk scener i hovedet over at få to børn så tæt på hinanden, men det er blevet et ønske scenarie. 

Det lyder rosenrødt og føler jeg faktisk også det er. Især når man tænker på min frygt før. 

Anmeld

6. juni 2014

Anonym trådstarter

NV skriver:

Jeg har netop fået min pige nr 2 og der er samme aldersfotskel på mine piger, som der vil blive på dine to. 

Jeg var helt sikker på det ville blive enormt hårdt med to børn, og var sikker på den store ville blive mega jaloux. 

Men det er gået over al forventning  Vores store pige er en fantastisk storesøster og det har ingen jalousi været. Det har simpelthen været så nemt. Havde godt nok mange skræk scener i hovedet over at få to børn så tæt på hinanden, men det er blevet et ønske scenarie. 

Det lyder rosenrødt og føler jeg faktisk også det er. Især når man tænker på min frygt før. 

Hvor lyder det bare dejligt  Og tillykke med din pige nr. 2 

Anmeld

6. juni 2014

Troldemommi

Anonym skriver:

Hvad er dine gode råd? 

Det er dejligt at få to tæt på hinanden, de får lynhurtigt noget sammen en slags fællesskab sammen, de søger hinanden konstant men nogengange vil den store også være uden den lille sommetider er det også hårdt at have to små børn, men glæderne overstiger langt det hårde arbejde.

Men hold da op alle de ting det kræver man skal have med når man har to børn og skal på besøg man føler nogengange at man flytter ind

Monica

Anmeld

7. juni 2014

Roselil

Profilbillede for Roselil

Jeg fik min nr. 2 for 6 uger siden Synes det sværeste er ikke at have flere hænder, baby kommer uværgeligt til at ligge mere selv en nr. 1 gjorde. Det har jeg det lidt svært ved. Hader når han græder som om han er overladt mutters alene, fordi jeg blir nødt til at smøre mad til den store, hjælpe ham på toilettet osv. Desværre nægter han at ligge i bæresele. Men ellers har der ikke været nogen jalousi endnu, storebror er meget interesseret i lillebror og er meget kærlig

Anmeld

7. juni 2014

Hønsemor

Anonym skriver:

Hvad er dine gode råd? 

Vi fik vores mindste søn da den ældste søn var 2 år og 2 mdr Det var for os alle sammen et rigtig godt tidspunkt at blive 4 på det hårdeste har helt sikkert været at skulle dele sol og vind lige så godt som muligt, men da vores yngste ofte er syg grundet sin astma er der bare langt flere alene dage og indlæggelsesdage med den yngste og det går desværre også ud over den ældste der må undvære både lillebror og mor

Den største glæde er dog helt sikkert at se deres glæde og kærlighed til hinanden, at søskendekærligheden virkelig er intakt og at de bruger hinanden selvfølgelig har de også deres kampe, men tror jeg ikke har så meget med aldersforskellen at gøre
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

7. juni 2014

BinaMor

hårdere end jeg regnede med de første 3 år. især følelsesmæssigt. begge krævede meget hjælp hvor jeg tider nærmest følte det som et samlebånd med bleskift, støvler på, rugbrødsrytter udskæring og min hyggetid jeg havde nydt med ældesten skulle nu fordeles imellem 2. ofte i seng med dårlig samvittighed hvor jeg ikke følte de havde fået "nok". nu hvor bleer, sutter og barnevogne er ude af billedet er det dejlig nemt. de nyder hiannden til fulde og jeg elsker så meget at have fået 2 tæt ved hinanden. det giver mere end det tager. det er så fedt! men ja jeg sys det var hårdt i starten (jeg var også alene meget af tiden der dog)

Anmeld

7. juni 2014

anja89

Jeg har to piger med 2,6 års mellem og vil klart sige at det sværeste jeg har oplevet er efter de er blevet lidt større hvor den store gerne vil være lidt alene og den lille gerne vil være sammen med hende men der er også så mange gode ting ved det

de elsker hinanden og vil ofte lege og sove sammen 

Mine piger er idag 6,5 år og lige blevet 4 år 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

7. juni 2014

Clisolka

Anonym skriver:

Hvad er dine gode råd? 

Uha i starten var det bestemt ikke sjovt at være mor til 2. 

Storesøster har altid været det nemmeste barn - så fik jeg lillebror med kolik  Dét var hårdt! 3 lange måneder med skrigeture dagen lang, en 3-årig i trods og en meget utålmodig kæreste  Det sværeste var, at få det hele til at gå op i en enhed... Sådan noget som opvask, vasketøj osv., når ikke jeg fik hjælp af kæresten.. 

Hun er nu 3,8 år og han er 9 måneder. Hun var knap 3 år, da hun blev storesøster. Jeg var også enormt bange for jalousien, men det varede kun de første par uger. 

I dag knuselsker de hinanden - garanteret indtil han begynder at kravle efter hendes legetøj 

Så ja, for mit vedkommende var det sværere end jeg lige regnede med, men jeg havde heller ikke lige regnet med at få en kolikker 

Anmeld

7. juni 2014

Mum33

Det er SÅ meget hårdere end jeg havde regnet med men også dejligt at de har/får glæde af hinanden. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.