Efter P-pille stop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19.748 visninger
13 svar
0 synes godt om
13. august 2009

Anonym trådstarter

Ja jeg forsøger også med anonymitet, da jeg lige vil vente lidt med at stå frem endnu.

Sagen er den, at vi stoppede med p-piller i slutningen af juli måned. Fik min mens d. 1. august som planlagt. Så nu er jeg på dag 13 efter sidste mens første dag...

Meen... De sidste par dage har det værket i underlivet og jeg småbløder lidt. Nu har jeg jo ikke haft ægløsning i flere år, så jeg undrer om det kan være det? Det skal så også lige siges, at den ikke har fået for lidt i soveværelset

Er der andre, der har prøvet at kroppen gakker lidt ud efter stop på p-piller?

KH ....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2009

Filuka

Min første mens kom også som planlagt efter p-pille stop og også måneden efter. Men denne gang kom der kun noget mørkt udflåd og slim i de første dage, hvor jeg også var bange for at jeg ikke ville få regulær menstruation. Først 5 dage efter normal starttidspunkt, fik jeg regulær blødning og hold da op!

Da jeg som dig var meget bekymret for om jeg overhovedet ville få blødning og ægløsning, læste jeg meget om det, bl.a her og på netdoktor.dk. Det er åbenbart meget normalt at man får en uregelmæssig mens de første 3 måneder, nogle gange længere efter p-pille stop. Jeg har købt nogle ægløsningstests på nettet, så jeg kan teste om jeg skulle få ægløsning på det forventede tidspunkt (just in case )

Det kan sagtens være ægløsning du mærker. Jeg troede faktisk at jeg var gravid. Var svimmel og havde kvalme, var træt og havde noget der minder om menstruationskramper i 14 dage inden min menstruation endelig kom. Kan kun sige at min krop også gakker ud og lige skal finde sig selv igen.

Held og lykke med det

Anmeld

13. august 2009

Hende den lille

Hej

Jeg har fået at vide at kroppen lige skal vende sig til, ikke at blive "styret",  af p-piller mere og at kroppen lige skal have omkring 3 måneder til, at blive sig selv - og så kan man give den gas  men der er selvfølgelig også andre som bliver gravid lynende hurtigt - så det kan man jo håbe i dit tilfælle. Jeg selv, kan godt mærke ægløsningen. Det er som du beskriver det - jeg har heldigvis bare ikke kvalme, men bliver træt. Held og lykke til jer

PS.Hvorfor har du ikke haft ægløsning? Havde du ikke mens under p-pillerne? Det kan godt være mig, der ikke har hørt efter hos sundhedsplejersken.  Men jeg troede at man fik ægløsning, men at p-pillerne gjorde at det ikke var muligt at befrugte ægget - jeg mener, der er jo nogle der bliver gravide selvom man er på p-piller... ? Øhhh - nu bliver jeg i tvivl - hehe

Anmeld

13. august 2009

Anonym trådstarter

Hende den lille skriver:

Hej

Jeg har fået at vide at kroppen lige skal vende sig til, ikke at blive "styret",  af p-piller mere og at kroppen lige skal have omkring 3 måneder til, at blive sig selv - og så kan man give den gas  men der er selvfølgelig også andre som bliver gravid lynende hurtigt - så det kan man jo håbe i dit tilfælle. Jeg selv, kan godt mærke ægløsningen. Det er som du beskriver det - jeg har heldigvis bare ikke kvalme, men bliver træt. Held og lykke til jer

PS.Hvorfor har du ikke haft ægløsning? Havde du ikke mens under p-pillerne? Det kan godt være mig, der ikke har hørt efter hos sundhedsplejersken.  Men jeg troede at man fik ægløsning, men at p-pillerne gjorde at det ikke var muligt at befrugte ægget - jeg mener, der er jo nogle der bliver gravide selvom man er på p-piller... ? Øhhh - nu bliver jeg i tvivl - hehe

Hej.

Så vidt jeg har forstået hæmmer p-piller modningen af ægget sådan så man ikke får ægløsning.
Så det er længe siden jeg sidst har haft ægløsning... tænk at man kan glemme hvordan det føles..

Men jeg er glad for at høre, at det er helt normalt at der er kuk i maskineriet efterp-pille stop.

Og så håber jeg at jeg sidder og har ægløsning nu... for jeg ved at der er en hær af små svømmere klar til at angribe.

KH ...

Anmeld

11. september 2009

Tanja1234

Jeg tillader mig lige at knytte et spørgsmål på her..

Jeg har nemlig også lige smidt p-pillerne og skulle have min mens for to dage siden. Den er dog stadig ikke kommet bortset fra en lille bitte smule blod for fem dage siden og siden kun ganske lidt brunt stads ) Derudover har jeg haft seriøs kvalme fra jeg stod op og et par timer frem de sidste tre dage. I dag værre end ellers. Den sidste uges tid har jeg også tisset meget oftere end normalt....

Kan jeg virkelig være gravid allerede eller er det bare en ændring i forbindelse med p-pillerne?

Tanja

Anmeld

11. september 2009

Bom

Anonym skriver:

Hej.

Så vidt jeg har forstået hæmmer p-piller modningen af ægget sådan så man ikke får ægløsning.
Så det er længe siden jeg sidst har haft ægløsning... tænk at man kan glemme hvordan det føles..

Men jeg er glad for at høre, at det er helt normalt at der er kuk i maskineriet efterp-pille stop.

Og så håber jeg at jeg sidder og har ægløsning nu... for jeg ved at der er en hær af små svømmere klar til at angribe.

KH ...

Så vidt jeg ved, så har man ÆL når man tager p piller, ægget kan bare ikke sætte sig fast i livmoderen... Men er ikke sikker på om jeg har fået noget galt i halsen, bliver da helt i tvivl nu..

Anmeld

12. september 2009

oo

jeg har selv altid ondt ved ægløsning, så smerterne kan sagtens komme derfra. med hensyn til småblødning, tror du ikke det kan være fordi du evt har lidt tørre slimhinder efter p-pillestoppet og hvis I så knalder igennem, så blir du måske bare lidt "brugt" forneden?

Anmeld

12. september 2009

Mira0911

Jeg har så altid fået afvide at man får ikke ÆL når man er på P-piller.-....

Da jeg stoppede på P-piller, kom min mens som den plejede som da jeg var på P-piller... Så ingen ændring hos mig...

Anmeld

12. september 2009

Mira0911

Tanja1234 skriver:

Jeg tillader mig lige at knytte et spørgsmål på her..

Jeg har nemlig også lige smidt p-pillerne og skulle have min mens for to dage siden. Den er dog stadig ikke kommet bortset fra en lille bitte smule blod for fem dage siden og siden kun ganske lidt brunt stads ) Derudover har jeg haft seriøs kvalme fra jeg stod op og et par timer frem de sidste tre dage. I dag værre end ellers. Den sidste uges tid har jeg også tisset meget oftere end normalt....

Kan jeg virkelig være gravid allerede eller er det bare en ændring i forbindelse med p-pillerne?

Tanja

Har du testet?
Måske du er gravid...

Anmeld

13. september 2009

Tanja1234

Nej har ikke testet endnu.. Min bedre halvdel er på rejse weekenden over og vi vil gerne gøre det samme.. Men tester helt sikkert i løbet af ugen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.