Ud og feste dagen inden termin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.082 visninger
25 svar
14 synes godt om
2. juni 2014

Anonym trådstarter

Sagen er den at jeg har termin på torsdag, og min kæreste har haft planer om at tage til Distortion på onsdag. Jeg har sagt at jeg ikke synes det er okay!

Vi har ingen familie i nærheden, og alle mine venner og veninder skal selv til Distortion. Tænker bare hvis der sker noget, og han ikke hører sin telefon pga larmen. Eller at han alligevel ikke kan lade være med at drikke, selvom han har sagt at han ikke vil.

Han har så sagt til mig at han ikke vil tage afsted - men nu har jeg lidt på fornemmelsen at han har ombestemt sig :/

Synes I det er okay???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Går udfra i bor i nærheden af Kbh siden alle vennerne osv også skal dertil, og afstanden derfor ikke er et issue.  

hvis han lover ikk at drikke sig stiv og lover at have en fuldt opladet telefon med som han tjekker regelmæssigt, så ville jeg da lade ham tage afsted.

du kan jo risikere at gå 14dage over, må han ikke vige fra din side i alle 14dage?  

Anmeld

2. juni 2014

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Sagen er den at jeg har termin på torsdag, og min kæreste har haft planer om at tage til Distortion på onsdag. Jeg har sagt at jeg ikke synes det er okay!

Vi har ingen familie i nærheden, og alle mine venner og veninder skal selv til Distortion. Tænker bare hvis der sker noget, og han ikke hører sin telefon pga larmen. Eller at han alligevel ikke kan lade være med at drikke, selvom han har sagt at han ikke vil.

Han har så sagt til mig at han ikke vil tage afsted - men nu har jeg lidt på fornemmelsen at han har ombestemt sig :/

Synes I det er okay???

NEJ det ville bestemt ikke være okay! Havde det været 1 uge før så kunne det da godt være, men dagen inden ville ikke være okay i min bog...

Anmeld

2. juni 2014

Ciss

Når du er så tæt på termin ville jeg også være nervøs for ikke at kunne få fat på ham, hvis noget går i gang. Det er jo umuligt at forudsige, hvornår det sker, og hvordan det starter. Tager det evn lang tid for ham at komme hjem derfra? Hvis det tager ca 30 min, og hvis han sætter telefonen på vibrering i lommen, så han ikke er afhængig af at høre den, så kan det jo muligvis være en mulighed - selv om jeg synes, det er lidt dumt af ham bare at lade dig sidde der helt alene og vente, når det er lige oppe over. Hvis det tager længere tid, og du virkelig ikke har andre i nærheden, som kan komme hurtigt, hvis du har brug for det, så tror jeg, jeg ville sætte foden ned. Min den første kom på tre timer fra første ve, så det er ikke altid, man har god tid med den første. Der bliver flere koncerter og fester at gå til i fremtiden. Barnet bliver kun født en gang.

Anmeld

2. juni 2014

Misser1989

Synes ikke det er i orden, hvis du er utryg ved det. Du må snakke med ham om hvordan du har det med det.

Jeg havde termin d. 24-12-12 og manden skulle til julefrokost den 19-12 med arbejdet. Og var som sådan ikke nervøs for det. Men der ville jo heller ikke være høj musik. Fødte så den 18-12, dagen inden julefrokosten. Så afsted kom han

Men i skal helt sikkert snakke om det. Om hvorfor du er imod at han tager af sted. Så må han da komme forstå det.

Håber i bliver enige
Og held og lykke med fødslen

Anmeld

2. juni 2014

liten-mamma

Anonym skriver:

Synes I det er okay???

Min eks kæreste havde godt nok ikke fået lov at tage ud dagen før min termin, men det er også kun pga af, at han er så sk*de dårlig til at tage sin mobil og han ville i den grad ikke holde sig tilbage mht druk hvis han tog ud. 

Nu kender jeg ikke din kæreste, men hvis han kan finde ud af at tage sin mobil og evt kigge på den i ny og næ og ikke drikke sig helt i hegnet, så ville jeg lade ham tage afsted Du kan jo risikere at gå over tid og han kan jo ikke blive ved din side indtil du føder.

Anmeld

2. juni 2014

Mor til Ella

Anonym skriver:

Synes I det er okay???

Min mand havde fået lov at tage afsted

Hvis han tjekker ofte, og ikke drikker.

Går ud fra at du er første gangs, du kan jo gå over tid og hvis han bare tjekker når han nok hjem

Anmeld

2. juni 2014

stm2812

Anonym skriver:

Synes I det er okay???

Personligt ville jeg ikke selv bryde mig om at kæresten skulle afsted til sådan noget så tæt på termin. Der er jo en rimelig stor sandsynlighed for at han netop ikke hører telefonen ringe, og jeg ville virkelig frygte at skulle igennem det alene

Havde det været en aften med vennerne havde det været noget andet, men tiden løber bare så hurtigt fra en under sådan en fest.

gør det klart for ham at du føler dig meget utryg ved det og så håber jeg han lytter og bliver hos dig den aften

Held og lykke med det hele

Anmeld

2. juni 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Synes I det er okay???

Nej det ville jeg ikke synes var i orden. Jeg fødte 39+3 så for mig ville det være NO-GO dagen inden termin! Det kan ske når som helst nu, og så må han respektere at du ikke er tryg ved at han tager afsted.

Anmeld

2. juni 2014

FrkZier

Anonym skriver:

Synes I det er okay???

det afhænger MEGET af hvordan din kæreste normalt er, er han god til at tjekke sin telefon osv.

jeg ville have absolut ingen kvaler ved at sende min kæreste afsted, men det også udelukkende fordi jeg VED han ville tjekke sin mobil regelmæssigt, han ville ikke drikke og ville sørge for at kunne komme hurtigt hjem HVIS nu der skulle være en fødsel under opsejling.

men hvis min kæreste havde været en af de typiske mænd (jajaaaa lidt generaliserende) der glemte at tjekke sin telefon og hvor ingen øl blev til 10, ja så havde jeg sgu nok også haft mine forbehold og helst set ham blive hjemme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.