Hvad gør i når barnet ikke vil sove til middag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2014

Bell'star

Rinepigen skriver:

Jep har prøvet alt efterhånden  Både med det samme hun viser træthedstegn, trække den lidt og vente til hun er hammer træt men intet hjælper der er dog få dage hvor jeg er heldig at hun falder i søvn med flasken men det er sjældent.. Ellers er hun bare rigtig træt men når hun rammer barnevognen så sys hun bare det hele er sjovt og holder fest med at sparke og spjætte med arme og ben indtil hun til sidst bliver hys 

Har også prøvet at putte indenfor, lade hende sove i mine arme osv men NEJ hun vil ikke 

Jeg står dog fast på hun skal have sine lure om dagen da hun ellers er SÅ sur resten af dagen.. Det lykkedes som regel til sidst men det kan snildt tage over 1 time, og det er nu lidt skod o stå og trille barnevogn og synge se min kjole så længe  Naboerne må tro jeg er tosset haha 

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan din datter er, men jeg har haft samme problem med min søn i en periode (han er også 9mdr)
Og her hjalp det, fra starten af, at sætte ham op i barnevognen når det var sovetid, som om vi ikke gik fordi han skulle sove. Og så bare lade ham sidde der lidt, uden legetøj og uden at snakke eller have øjenkontakt med ham. Så blev han næsten altid træt efter et kort stykke tid, og nogen gange nåede han endda at falde i søvn siddende. Så kunne vi bare lægge ham ned, og ellers lagde vi ryglænet ned når vi kunne se han var lige ved at overgive sig og lod ham så falde helt i søvn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2014

AnonymMor

Yurie skriver:

Ja, det er skønt. Jeg kan huske en dreng jeg passede på 1år, han ville ikke sove før kl.23 om aftenen.. og man skulle gå rundt med ham. Det var så frusterende. Og da jeg endelig fik ham til at sove tidligere, fik jeg af vide at det skulle jeg lade vær med, fordi han stod tidligt op.

Selv tak... Håber det fortsætter.

ja det kan jeg godt forstille mig og det er lige godt  en ting jeg aldrig kommer til at forstå at man "bevidst" holde sine børn oppe til kl 23 for at de skal sove længe om morgenen 

min datter står op mellem 5 og 6 om morgenen og ja det er da surt at altid at skulle så tidligt op men hvis det er sådan hun fungerer bedst så er det sådan det skal være hun kommer iseng kl 18.30 og sover så hele natten igennem så det er fint nok med mig

hehe igår middag da jeg puttede hende på samme måde protesterede hun på højtryk måtte opgive efter 1 time og her til morgen gik det heller ikke så nemt, men hun faldt da i søvn efter godt 30 min men ja rom blev jo ikke bygget på en dag og som sagt tidligere så kan vi ikke være lige heldige hver gang  

Anmeld

4. juni 2014

AnonymMor

Bell'star skriver:

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan din datter er, men jeg har haft samme problem med min søn i en periode (han er også 9mdr)
Og her hjalp det, fra starten af, at sætte ham op i barnevognen når det var sovetid, som om vi ikke gik fordi han skulle sove. Og så bare lade ham sidde der lidt, uden legetøj og uden at snakke eller have øjenkontakt med ham. Så blev han næsten altid træt efter et kort stykke tid, og nogen gange nåede han endda at falde i søvn siddende. Så kunne vi bare lægge ham ned, og ellers lagde vi ryglænet ned når vi kunne se han var lige ved at overgive sig og lod ham så falde helt i søvn.

mange tak for svaret det er da et forsøg værd 

Anmeld

4. juni 2014

TNBC

Rinepigen skriver:

ja det kan jeg godt forstille mig og det er lige godt  en ting jeg aldrig kommer til at forstå at man "bevidst" holde sine børn oppe til kl 23 for at de skal sove længe om morgenen 

min datter står op mellem 5 og 6 om morgenen og ja det er da surt at altid at skulle så tidligt op men hvis det er sådan hun fungerer bedst så er det sådan det skal være hun kommer iseng kl 18.30 og sover så hele natten igennem så det er fint nok med mig

hehe igår middag da jeg puttede hende på samme måde protesterede hun på højtryk måtte opgive efter 1 time og her til morgen gik det heller ikke så nemt, men hun faldt da i søvn efter godt 30 min men ja rom blev jo ikke bygget på en dag og som sagt tidligere så kan vi ikke være lige heldige hver gang  

Ja jeg  forstår det heller ikke. Især ikke når man har fem børn(de andre gik i seng mellem 19 og 20), så skulle man gå rundt med ham i nogle timer, i stedet for faktisk at have en chance for at slappe af. Her går Jack i seng 19:30-20 og står op mellem 6 og 9, og ja det er monster surt, når han står op kl.6, men sådan er livet.

Ja rom blev ikke bygget på en dag, men så længe man står fast skal de nok lære det. Og alle blive glade i den anden ende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.