Hvad gør i når barnet ikke vil sove til middag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2014

Mom2

Anonym skriver:

Min søn er snart 20 mdr og vil ikke sove til middag, det kan tage mig 2-3 timer og altid mislykkes. Han har gjort det ad og til i en måned nu. 

Vi begyndt at sove indenfor siden han var 11 mdr pga han sov dårligt i barnevågnen.

problemet er at han bliver megs træt ca. Kl 16-17 og sover der men så bliver nød til at putte ham sent om aftenrn

Vi lader min datter sove når hun vil have en lur og vil hun ikke have en lur, så bliver hun puttet lidt tidligere om aftenen. Gider ikke kæmpe med hende, for det giver surt barn og træt/sur mor.

Forrige weekend hvor det var kanon varmt, ville hun ikke sove, så vi tog til stranden og fik en is og på vej hjem dejsede hun om. Hun blev listet i barnevognen da vi kom hjem og sov fra 15.30 til 17.30 og kom i seng igen kl 19.30

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Min søn er snart 20 mdr og vil ikke sove til middag, det kan tage mig 2-3 timer og altid mislykkes. Han har gjort det ad og til i en måned nu. 

Vi begyndt at sove indenfor siden han var 11 mdr pga han sov dårligt i barnevågnen.

problemet er at han bliver megs træt ca. Kl 16-17 og sover der men så bliver nød til at putte ham sent om aftenrn

Jeg kan kun sige at her kommer det problem hvis han er stresset/overtræt...

Overvej hvad I laver lige inden puttetid og lav så der er forskellige putte-ritualer alt efter om det er lur eller sove for natten...

her hedder det allerseneste når han er hjemme for lur at sove kl. 13 og ellers må vi droppe det for så er han alt for overtræt og kan ikke finde ro uden vi ender med at han slås med dyne, pude eller sine sovedyr...

Han bliver lagt for natten imellem klokken 19 og 20.30 og sover (dog stadig uroligt hvor jeg er inde ved ham en 2-3 gange om natten) indtil omkring klokken 5.30-6.30 alt efter hvordan natten er forløbet og hvor meget vi har lavet dagen før...

Anmeld

2. juni 2014

TNBC

Rinepigen skriver:

Jep har prøvet alt efterhånden  Både med det samme hun viser træthedstegn, trække den lidt og vente til hun er hammer træt men intet hjælper der er dog få dage hvor jeg er heldig at hun falder i søvn med flasken men det er sjældent.. Ellers er hun bare rigtig træt men når hun rammer barnevognen så sys hun bare det hele er sjovt og holder fest med at sparke og spjætte med arme og ben indtil hun til sidst bliver hys 

Har også prøvet at putte indenfor, lade hende sove i mine arme osv men NEJ hun vil ikke 

Jeg står dog fast på hun skal have sine lure om dagen da hun ellers er SÅ sur resten af dagen.. Det lykkedes som regel til sidst men det kan snildt tage over 1 time, og det er nu lidt skod o stå og trille barnevogn og synge se min kjole så længe  Naboerne må tro jeg er tosset haha 

Ja, det lyder ikke nemt.

Når du putter hende indenfor, hvordan gør du så? Gør du det mørkt?? Her har vi gardinet ned, men en lille lampe tændt.

Hvis du lægger hende i sin seng, bliver du så hos hende eller siger du godnat og går ud?

Har du prøvet at lægge dig i din seng med hende, og bare ligge og slappe af?

Anmeld

3. juni 2014

AnonymMor

Yurie skriver:

Ja, det lyder ikke nemt.

Når du putter hende indenfor, hvordan gør du så? Gør du det mørkt?? Her har vi gardinet ned, men en lille lampe tændt.

Hvis du lægger hende i sin seng, bliver du så hos hende eller siger du godnat og går ud?

Har du prøvet at lægge dig i din seng med hende, og bare ligge og slappe af?

jamen jeg har både prøvet med at gøre det mørk, blive derinde/ ude, sige sov godt og gå. men hun er værre indefor end ude i vognen.. da hun tror vi skal lege og fjolle i sengen. og hun vågner af det mindste indenfor da hun er meget nysgerrig og hvis hun kan høre mig så vil hun op

når hun puttes til natten har vi siden dag 1 brugt metoden godnat og sov godt, det var hårdt i starten men den dag i dag kan man gå ind og lægge hende i sengen, gå ud og hun sover med det samme 

min teori gik så på idag at prøve at gøre det samme om dagen.. så her for 15 min siden lagde jeg hende i vognen gik ud og sagde sov godt, gik ind igen og efter 5 min moslen så sov hun 

har lidt en ide om at hun bare sys det er sjovt at vi står og køre hende frem og tilbage, vugger og synger  fordi lige så snart hun man mærke vores frustationer så ligger hun bare og griner den tyran 

så tror jeg vil køre hende ind på godnat og sov godt metoden om dagen os og se om det ikke hjælper lidt på det ( ved godt vi ikke er lige heldige hver gang ) men det skal prøves 

Anmeld

3. juni 2014

StudPsyk

Rinepigen skriver:

jamen jeg har både prøvet med at gøre det mørk, blive derinde/ ude, sige sov godt og gå. men hun er værre indefor end ude i vognen.. da hun tror vi skal lege og fjolle i sengen. og hun vågner af det mindste indenfor da hun er meget nysgerrig og hvis hun kan høre mig så vil hun op

når hun puttes til natten har vi siden dag 1 brugt metoden godnat og sov godt, det var hårdt i starten men den dag i dag kan man gå ind og lægge hende i sengen, gå ud og hun sover med det samme 

min teori gik så på idag at prøve at gøre det samme om dagen.. så her for 15 min siden lagde jeg hende i vognen gik ud og sagde sov godt, gik ind igen og efter 5 min moslen så sov hun 

har lidt en ide om at hun bare sys det er sjovt at vi står og køre hende frem og tilbage, vugger og synger  fordi lige så snart hun man mærke vores frustationer så ligger hun bare og griner den tyran 

så tror jeg vil køre hende ind på godnat og sov godt metoden om dagen os og se om det ikke hjælper lidt på det ( ved godt vi ikke er lige heldige hver gang ) men det skal prøves 

Puha, det kribler i mig når du siger i anvender den metode, og så siden dag 1 En lille baby græder ikke ved sengetid for at være trodsig, men fordi den har brug for nærhed og tryghed. Barnet har jo ligget i maven i 9 måneder og mange spædbørn er ikke klar til at skulle ligge helt alene..

Jeg synes det er fint hvis i kan ligge hende ud i barnevognen, gå og hun så sover (uden at skrige sig selv i søvn). Vores søn var sådan: Det holdt ham vågen hvis vi kørte eller vuggede med vognen, men hvis vi bare lod ham ligge, faldt han hurtigt i søvn efter at have ligget og lavet sine sove-sutte-på-sut-lyde noget tid.

Undskyld TS, jeg blev bare lidt trist over at læse metoden var blevet anvendt på en lille baby, så kunne ikke holde min mund

Anmeld

3. juni 2014

AnonymMor

Janne T. skriver:

Puha, det kribler i mig når du siger i anvender den metode, og så siden dag 1 En lille baby græder ikke ved sengetid for at være trodsig, men fordi den har brug for nærhed og tryghed. Barnet har jo ligget i maven i 9 måneder og mange spædbørn er ikke klar til at skulle ligge helt alene..

Jeg synes det er fint hvis i kan ligge hende ud i barnevognen, gå og hun så sover (uden at skrige sig selv i søvn). Vores søn var sådan: Det holdt ham vågen hvis vi kørte eller vuggede med vognen, men hvis vi bare lod ham ligge, faldt han hurtigt i søvn efter at have ligget og lavet sine sove-sutte-på-sut-lyde noget tid.

Undskyld TS, jeg blev bare lidt trist over at læse metoden var blevet anvendt på en lille baby, så kunne ikke holde min mund

altså når jeg skriver fra dag 1 så er det fra den dag hvor hun kom på eget værelse og havde et fast søvn mønster og det skal forståes på den måde at vi sagde godnat og sov godt og gik mens hun var rolig..de perioder hvor hun skreg blev jeg derinde og trøstede osv til hun var rolig og lagde så igen og gik ud.. og sådan fortsatte jeg til hun sov har aldrig ladet hende skrige sig selv i søvn 

jeg går bare ikke ind for den metode hvor man skal sidde ved sengen i timevis og holde i hånd osv til barnet sover, da jeg mener det blot er at gøre en bjørnetjeneste i sidste ende ( det er min mening og dermed ikke sagt at dem der bruger denne metode er forkert på den

men nej nej jeg er ikke en mor der lader mit barn skrige sig i søvn, det holder mit moderhjerte ikke til  

og da hun var baby sov hun mellem os det meste af natten indtil hun kom på eget værelse hvor vi begyndte at træne metoden godnat og sov godt og det bar frugt efter kort tid hvor vi var inde og trøste et par gange hver aften  

Anmeld

3. juni 2014

TNBC

Rinepigen skriver:

Tror du har ret i At hun tror at I skulle have det sjovt, når I blev derude.

Super at hun faldt i søvn så hurtigt.

Sådan gør vi også her, i seng, sutten og så godnat og så sover han ganske kort efter. Det er så skønt.

Anmeld

3. juni 2014

Masig

Anonym skriver:

Er han træt nok? Lyder til at du går hjemme med ham? Jeg tænker han måske ikke bliver træt nok til at sove så tidligt... Vi kan også have problemer med at lægge vores ud der kl. 12 i weekenderne, hvor vi bare har tøffet rundt herhjemme. Har han været i dagpleje, går han ud som et lys når hun lægger ham... (han er 22 mdr)...

Anmeld

3. juni 2014

AnonymMor

Yurie skriver:

Tror du har ret i At hun tror at I skulle have det sjovt, når I blev derude.

Super at hun faldt i søvn så hurtigt.

Sådan gør vi også her, i seng, sutten og så godnat og så sover han ganske kort efter. Det er så skønt.

ja det er så lækkert ikke at skulle rende ind og ud hele tiden når man putter  

men tak fordi du gav dig tid til at hjælpe 

Anmeld

3. juni 2014

TNBC

Rinepigen skriver:

ja det er så lækkert ikke at skulle rende ind og ud hele tiden når man putter  

men tak fordi du gav dig tid til at hjælpe 

Ja, det er skønt. Jeg kan huske en dreng jeg passede på 1år, han ville ikke sove før kl.23 om aftenen.. og man skulle gå rundt med ham. Det var så frusterende. Og da jeg endelig fik ham til at sove tidligere, fik jeg af vide at det skulle jeg lade vær med, fordi han stod tidligt op.

Selv tak... Håber det fortsætter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.