Hvad gør i når barnet ikke vil sove til middag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.585 visninger
23 svar
10 synes godt om
2. juni 2014

Anonym trådstarter

Min søn er snart 20 mdr og vil ikke sove til middag, det kan tage mig 2-3 timer og altid mislykkes. Han har gjort det ad og til i en måned nu. 

Vi begyndt at sove indenfor siden han var 11 mdr pga han sov dårligt i barnevågnen.

problemet er at han bliver megs træt ca. Kl 16-17 og sover der men så bliver nød til at putte ham sent om aftenrn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2014

Anonym trådstarter

2. juni 2014

mor88

Anonym skriver:

Min søn er snart 20 mdr og vil ikke sove til middag, det kan tage mig 2-3 timer og altid mislykkes. Han har gjort det ad og til i en måned nu. 

Vi begyndt at sove indenfor siden han var 11 mdr pga han sov dårligt i barnevågnen.

problemet er at han bliver megs træt ca. Kl 16-17 og sover der men så bliver nød til at putte ham sent om aftenrn

Hvordan lægger i ham til at sove når han skal sove til middag? Og får han det at vide forståeligt nok at det er det, som kommer til at ske nu? Det er svært at være 20 måneder og se at det er lyst udenfor, men alligevel skulle lægge sig til at sove

Anmeld

2. juni 2014

Anonym trådstarter

mor88 skriver:

Hvordan lægger i ham til at sove når han skal sove til middag? Og får han det at vide forståeligt nok at det er det, som kommer til at ske nu? Det er svært at være 20 måneder og se at det er lyst udenfor, men alligevel skulle lægge sig til at sove

Det får han at vide og vi putter ham det samme sted hvergang og gør de samme ting inden puttetid osv. Men han vil hellere opleve hverdagen end at sove tror jeg

Anmeld

2. juni 2014

Chris86

Her begyndte vi at putte på sofaen (også i sengen)... Men sige at vi IKKE behøver sove, men baaaare lige slappe af en lille smugle..
Og BUM sp sover tøsen trods drama om hun hellere vil ud og lege

Anmeld

2. juni 2014

AnonymMor

Følger lige med her.. Min datter er dog kun 9 mdr men hold nu fast hvor er jeg bare frustreret og gråhåret for tiden 

Min datter sover både formiddagslur og middagslur og begge gange er hun lige stædig og bøvlet at få til at sove  Hun kan været noget så træt inde men så snart hun skal puttes så kan det tage alt fra 1/2 til 2 timer  Ja nogle gange lykkedes det ikke og vi har dage hvor hun er vågen fra 9.00 til 18.30 Og MEGA sur 

Puha hun trækker tænder ud for tiden  Og her har det stået på i ca 2 1/2 mdr 

Anmeld

2. juni 2014

TNBC

Anonym skriver:

hvad tid putter du ham? Han er sikkert ikke træt.

og ellers så læg ham kl.15 til 16 og så til natten. 

Jack på 17måneder bliver lagt som regel kl.12, men nogen gange er han bare ikke træt der, så rykker vi bare tiden lidt.

Anmeld

2. juni 2014

TNBC

Rinepigen skriver:

Følger lige med her.. Min datter er dog kun 9 mdr men hold nu fast hvor er jeg bare frustreret og gråhåret for tiden 

Min datter sover både formiddagslur og middagslur og begge gange er hun lige stædig og bøvlet at få til at sove  Hun kan været noget så træt inde men så snart hun skal puttes så kan det tage alt fra 1/2 til 2 timer  Ja nogle gange lykkedes det ikke og vi har dage hvor hun er vågen fra 9.00 til 18.30 Og MEGA sur 

Puha hun trækker tænder ud for tiden  Og her har det stået på i ca 2 1/2 mdr 

hun er overtræt..

Har du prøvet at lægge hende 10-15minutter før, hvis hun er træt på samme tidspunkt?

Anmeld

2. juni 2014

Tip!

Går du hjemme med barnet, eller hvordan? 

Måske barnet har behov for at blive mere stimuleret og noget at være træt af.. 

Anmeld

2. juni 2014

AnonymMor

Yurie skriver:

hun er overtræt..

Har du prøvet at lægge hende 10-15minutter før, hvis hun er træt på samme tidspunkt?

Jep har prøvet alt efterhånden  Både med det samme hun viser træthedstegn, trække den lidt og vente til hun er hammer træt men intet hjælper der er dog få dage hvor jeg er heldig at hun falder i søvn med flasken men det er sjældent.. Ellers er hun bare rigtig træt men når hun rammer barnevognen så sys hun bare det hele er sjovt og holder fest med at sparke og spjætte med arme og ben indtil hun til sidst bliver hys 

Har også prøvet at putte indenfor, lade hende sove i mine arme osv men NEJ hun vil ikke 

Jeg står dog fast på hun skal have sine lure om dagen da hun ellers er SÅ sur resten af dagen.. Det lykkedes som regel til sidst men det kan snildt tage over 1 time, og det er nu lidt skod o stå og trille barnevogn og synge se min kjole så længe  Naboerne må tro jeg er tosset haha 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.