Søger råd vedr. uddannelse..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2014

stjernehimmel

bobbles skriver:

Jo hvis man har 1 års relevant erfaring gør man

Nej det er stadig ikke en garanti.. jeg ved godt at det kan virke sådan på måden det er skrevet, men det er ingen garanti for at man får det.... desværre...  Jeg blev nemlig nød til at takke nej til uddannelsen da jeg ikke fik den høre elevløn selvom jeg opfyldte kravene 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2014

Sandratoft

bobbles skriver:

Jo hvis man har 1 års relevant erfaring gør man

Nej? Du har mulighed for at søge det, men det er ikke garanteret at du kan finde en kommune der vil give dig det. Da jeg var elev var der kun 1 der fik det godkendt på mit hold. 

Anmeld

31. maj 2014

Trekløver(:

bobbles skriver:

Jeg skal have en uddannelse så jeg kan få et vedvarende job bagefter. jeg har sende skede hinde betændelse i mine håndled og gigt i arme og skuldre så butik og løfte tunge ting er et no go. Jeg er ikke så faglig klog, da jeg bliver nød til at droppe ud af min uddannelse som er kontor og handel på handelsskolen, da jeg ikke er faglig begavet nok, og kæmper stadig med angst og depression. ( negative kommentarer frabedes tak)

Pædagogisk assistent. Har selv gået på uddannelsen og det er både spændende, og det er ikke så svært fagligt. Det er meget psykologi og pædagogik, og hvis det interessere en, så sidder det hurtigt fast. Derudover er der 1 års praktik.

Anmeld

31. maj 2014

bobbles

stjernehimmel skriver:

Nej det er stadig ikke en garanti.. jeg ved godt at det kan virke sådan på måden det er skrevet, men det er ingen garanti for at man får det.... desværre...  Jeg blev nemlig nød til at takke nej til uddannelsen da jeg ikke fik den høre elevløn selvom jeg opfyldte kravene 

jeg følger bare hvad der står på deres hjemmeside

Anmeld

31. maj 2014

stjernehimmel

bobbles skriver:

jeg følger bare hvad der står på deres hjemmeside

Det ved jeg... os derfor at vi gør dig opmærksom på at det er skrevet på en måde så man nemt kan tro at det er en selvfølge man får det....

Det er jo super ærgerligt at stå der en dag og så ikke kunne få voksenløn...uden at ha en nødplan 

Anmeld

31. maj 2014

mpr

bobbles skriver:

Jeg skal have en uddannelse så jeg kan få et vedvarende job bagefter. jeg har sende skede hinde betændelse i mine håndled og gigt i arme og skuldre så butik og løfte tunge ting er et no go. Jeg er ikke så faglig klog, da jeg bliver nød til at droppe ud af min uddannelse som er kontor og handel på handelsskolen, da jeg ikke er faglig begavet nok, og kæmper stadig med angst og depression. ( negative kommentarer frabedes tak)

Min første tanke er at det måske er din angst og depression der har spændt ben for dig på HG og ikke generelt dit boglige? 

Jeg tog selv en HF imens jeg havde depression og det var umådelig svært at gennemføre og fik det kun gennemført med ekstrem meget støtte fra skolens side  

Måske du skulle genoverveje det..? 

Og ja som de andre siger, find et interesse område og bid dig fast på det  

Anmeld

31. maj 2014

bobbles

Chel92 skriver:

Min første tanke er at det måske er din angst og depression der har spændt ben for dig på HG og ikke generelt dit boglige? 

Jeg tog selv en HF imens jeg havde depression og det var umådelig svært at gennemføre og fik det kun gennemført med ekstrem meget støtte fra skolens side  

Måske du skulle genoverveje det..? 

Og ja som de andre siger, find et interesse område og bid dig fast på det  

har os snakket med min lærer om at tage 1. år om men det tror hun ikke ville gavne mine karakterer.. er jo i en fleks klasse men hun siger det er umuligt for mig at få en læreplads på kontor da jeg har et snit på 4,5 efter 1. år. og når jeg ikke kan komme på kontor så må jeg tage detail linien efter sommerferien..

Anmeld

1. juni 2014

FogL

bobbles skriver:

Lyder som om du vil have bedst af en erhvervsuddannelse

Hvad kan du godt lide at lave?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.