Søger råd vedr. uddannelse..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2014

bobbles

FrkGranger skriver:

Jeg vil give dig ret...

Jeg lever lidt efter ordsproget "intet er umuligt, for den der bære viljen"

Nu ved jeg ikke hvor dine faglige udfordringer er, men jeg er ordblind, har koncentrationsbesvær og indlæringsvanskeligheder, men er nu pædagog...

Jeg tog pgu'en (nu Pau) og gik så på seminariet, hvor jeg fik støtte pc, vejledningstimer med en lære og samtaler med en psykolog på skolen..

Men jeg ville klart finde ud af hvor meget støtte du kan få ved en given uddannelse, før du fra vælger den... 

tak det var meget sødt sagt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2014

isabellasmor

bobbles skriver:

Jeg skal have en uddannelse så jeg kan få et vedvarende job bagefter. jeg har sende skede hinde betændelse i mine håndled og gigt i arme og skuldre så butik og løfte tunge ting er et no go. Jeg er ikke så faglig klog, da jeg bliver nød til at droppe ud af min uddannelse som er kontor og handel på handelsskolen, da jeg ikke er faglig begavet nok, og kæmper stadig med angst og depression. ( negative kommentarer frabedes tak)

Det første du skal sætte dig ned og finde ud af, er hvad du interesserer dig for og vil arbejde med. Jeg vil vove påstå at det er meget få som kan tage en hel uddannelse hvis det ikke er noget de til en vis grad brænder for . Du skal ville din uddannelse,  især hvis du har nogle ting at tumle med psykisk eller du ikke er stærk fagligt. 

Anmeld

31. maj 2014

bobbles

isabellasmor skriver:

Det første du skal sætte dig ned og finde ud af, er hvad du interesserer dig for og vil arbejde med. Jeg vil vove påstå at det er meget få som kan tage en hel uddannelse hvis det ikke er noget de til en vis grad brænder for . Du skal ville din uddannelse,  især hvis du har nogle ting at tumle med psykisk eller du ikke er stærk fagligt. 

altså jeg kan jo godt lide børn, men at tage selve uddannelsen så ville jeg kun få cirka 7500 kr udbetalt ( det gør min veninde nemlig) og det kan vi ikke få det til at køre rundt med i de næste 3 år eller hvor lang tid det varer.. tænkte om man måske skulle søge nogle jobs i stedet nogle uopfordrede stillinger

Anmeld

31. maj 2014

isabellasmor

bobbles skriver:

altså jeg kan jo godt lide børn, men at tage selve uddannelsen så ville jeg kun få cirka 7500 kr udbetalt ( det gør min veninde nemlig) og det kan vi ikke få det til at køre rundt med i de næste 3 år eller hvor lang tid det varer.. tænkte om man måske skulle søge nogle jobs i stedet nogle uopfordrede stillinger

Altså på seminaret eller assistenten? På assistenten får du løn,  og er du over 25 er den rimelig høj. Men ville i ikke kunne klare jer for det eller? Den tager jo kun knap 2 år og et par måneder og så har du en "lille" uddannelse du enten bare kan bruge som den er, eller gå videre med hvis du har modet . Jeg er selv ved at uddanne mig pædagog assistent og synes ikke fagligt at det er voldsomt svært. Og så har du jo over 1 års praktik

Anmeld

31. maj 2014

bobbles

isabellasmor skriver:

Altså på seminaret eller assistenten? På assistenten får du løn,  og er du over 25 er den rimelig høj. Men ville i ikke kunne klare jer for det eller? Den tager jo kun knap 2 år og et par måneder og så har du en "lille" uddannelse du enten bare kan bruge som den er, eller gå videre med hvis du har modet . Jeg er selv ved at uddanne mig pædagog assistent og synes ikke fagligt at det er voldsomt svært. Og så har du jo over 1 års praktik

det ville blive meget stramt, for så ville jeg gå 4000 kr. ned om måneden da jeg har over 11.000 nu på su

Anmeld

31. maj 2014

isabellasmor

bobbles skriver:

det ville blive meget stramt, for så ville jeg gå 4000 kr. ned om måneden da jeg har over 11.000 nu på su

Jamen er du ikke over 25 år? 

Anmeld

31. maj 2014

isabellasmor

bobbles skriver:

Mener nemlig at man får 18-19000 før skat som voksenelev over 25 år 

Anmeld

31. maj 2014

bobbles

isabellasmor skriver:

Mener nemlig at man får 18-19000 før skat som voksenelev over 25 år 

jo jeg er 28. men man kan kun få voksen elev løn når man har haft 1 års relevant erfaring det står der inde på sopu.dk

Anmeld

31. maj 2014

Sandratoft

bobbles skriver:

jo jeg er 28. men man kan kun få voksen elev løn når man har haft 1 års relevant erfaring det står der inde på sopu.dk

Derudover er man da ikke garanteret voksenelevløn blot fordi man er over 25?

Anmeld

31. maj 2014

bobbles

Sandratoft skriver:

Derudover er man da ikke garanteret voksenelevløn blot fordi man er over 25?

Jo hvis man har 1 års relevant erfaring gør man

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.